Gå til innhold

Aktitetspikt for mottakere av sosialhjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå blir det vedtatt i Stortinget, på tide

Anonymous poster hash: aecc7...09b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et nokså lite intelligent forslag.

Anonymous poster hash: be8fa...b1a

Skrevet

Et nokså lite intelligent forslag.

Anonymous poster hash: be8fa...b1a

Hvorfor?

Anonymous poster hash: 58414...13b

Skrevet

Jeg lurer på hvor de skal finne alle de jobbene, når de ikke har nok praksisplasser for de som er på aap engang...

Skrevet

Man får jo ikke jobb men blir satt til å plukke søppel i parker osv

Anonymous poster hash: aecc7...09b

Skrevet

Den ordningen har vist både gode og dårlige resultate.

For noen kan det nok fungere supert og bli et vendepunkt, men for andre kan det virke mot sin hensikt.

Hvis det individualiseres etter den enkeltes behov er det nok bra, men det er jo ikke nav særlig god på, har div. studier vist. Åtte av ti navkontor stryker i individuell tilrettelegging og tilpasning av aktive tiltak...

Anonymous poster hash: 3bc45...323
Skrevet

For noen er det sikkert bra. Tenker på sosialisering og mestringsfølelse. For andre er det ikke så enkelt. Min søster som er psykisk syk, vil ikke kunne jobbe noe som helst sted. Hun er til fare for seg selv og andre, men må fortsatt ha strøm,mat og klær.

Anonymous poster hash: 1d339...bc2

Skrevet

For noen er det sikkert bra. Tenker på sosialisering og mestringsfølelse. For andre er det ikke så enkelt. Min søster som er psykisk syk, vil ikke kunne jobbe noe som helst sted. Hun er til fare for seg selv og andre, men må fortsatt ha strøm,mat og klær.

Men da har hun vel sykepenger, aap eller uføretrygd?

Det er snylterne som skal settes i aktivitet, ikke de som er syke.

Anonymous poster hash: 62169...86e

Skrevet

Men da har hun vel sykepenger, aap eller uføretrygd?

Det er snylterne som skal settes i aktivitet, ikke de som er syke.

Anonymous poster hash: 62169...86e

Å du kjære min tid. Tror du burde skaffe deg litt kunnskap på området! Jeg jobber på nav med sosialsaker og ting er ikke så svart/hvit som du skal ha det til. De fleste som går på sosialstønad er ikke snyltere, men ja dette tiltaket fungerer godt i kommunen jeg jobber i fordi vi ser an brukerne og fordi vi tilpasser!

Kom tilbake til diskusjonen når du har skaffet deg kunnskap!

Anonymous poster hash: 45b5d...5b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...