Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Prøvde denne mensa hjemmetesten.. aldri tatt noen sånn test før, hehe... og med ungene i rommet her måtte jeg bare teste Men gjelder den egentlig når jeg følte jeg gjettet? Fikk 108 poeng som visstnok var 70,3%... hva vil det si? Anonymous poster hash: 34ec3...00e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 At du ikke er så smart. Helt gjennomsnittlig Anonymous poster hash: 8432b...8b4
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 Det vil ikke si noenting. Disse nettestene er gjennomført ubrukelige. Anonymous poster hash: 4cae2...04c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #4 Skrevet 12. mars 2015 Hele testen handler om å se "løsningene", logikken. Når du gjetter, er det jo fordi du ikke ser logikken. Anonymous poster hash: 8d4d4...a6c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 108 poeng er helt gjennomsnittlig. 85-115 er i normalområdet. Men ville ikke stolt blindt på en test tatt på nettet. Og har du gjettet på mange av oppgavene så er vel det fordi du ikke forstår oppgaven. Anonymous poster hash: 20384...092
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 Hvis du bare har gjettet så er du vel fullstendig klar over at det resultatet ikke sier noe som helst om intelligensen din? Anonymous poster hash: f616c...a1f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 Jeg har svingt fra 130 til 101. Gjetter i vei. Anonymous poster hash: 399d4...f1d
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #8 Skrevet 12. mars 2015 Hva er vitsen om man bare gjetter? Datteren min ble testet og hadde en IQ over 130 da hun var nesten fem. Anonymous poster hash: 0c0cf...5ce
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #9 Skrevet 12. mars 2015 Hva er vitsen om man bare gjetter? Datteren min ble testet og hadde en IQ over 130 da hun var nesten fem. Anonymous poster hash: 0c0cf...5ce Altså, jeg tok jo det jeg mente passet best... noen ganger var jeg jo ikke sikker, men tok jo likevel det jeg trodde... Det er vel det jeg kan si om at jeg gjettet Hviken annen måte skulle jeg gjort det på? Er jo glad den viste normal intelligens da hvertfall.. Første gang jeg har turt å teste den Hi Anonymous poster hash: 34ec3...00e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #11 Skrevet 12. mars 2015 Jeg kan fortelle deg, helt uten en test, at du IKKE er mensa-materiale. På bakgrunn av innlegget ditt. Anonymous poster hash: 6fdf2...080
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #12 Skrevet 12. mars 2015 Jeg kan fortelle deg, helt uten en test, at du IKKE er mensa-materiale. På bakgrunn av innlegget ditt. Anonymous poster hash: 6fdf2...080 Hmm.. det var jo hyggelig da Men heldigvis var ikke det målet mitt heller Hi Anonymous poster hash: 34ec3...00e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #13 Skrevet 12. mars 2015 Det vil ikke si noenting. Disse nettestene er gjennomført ubrukelige. Anonymous poster hash: 4cae2...04c Mensas nettest er blant de svært få på nettet som gir en svært god indikasjon. Den er i motsetning til mye annet standardisert, samt rimelig reliabel og valid. Man skal virkelig være ufattelig heldig om man får en høy skåre ved ren gjetting, men helt umulig er det nok ikke. Men hva er poenget med å ha brukt tid på å få et testresultat som ikke sier noe som helst? DA er man mindre intelligent, vil jeg påstå. Anonymous poster hash: dae6f...6db
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #14 Skrevet 13. mars 2015 Det vil ikke si noenting. Disse nettestene er gjennomført ubrukelige. Anonymous poster hash: 4cae2...04c Mensas nettest er blant de svært få på nettet som gir en svært god indikasjon. Den er i motsetning til mye annet standardisert, samt rimelig reliabel og valid. Man skal virkelig være ufattelig heldig om man får en høy skåre ved ren gjetting, men helt umulig er det nok ikke. Men hva er poenget med å ha brukt tid på å få et testresultat som ikke sier noe som helst? DA er man mindre intelligent, vil jeg påstå. Anonymous poster hash: dae6f...6db Ikke dumt å vite Ikke at scoren var særlig høy, men gjennomsnittlig kan jeg leve med Satse på at det stemmer for meg hi Anonymous poster hash: 34ec3...00e
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #15 Skrevet 13. mars 2015 For å si det sånn, fikk 115 i IQ, og gjettet på flesteparten av oppgavene.... Anonymous poster hash: 6216a...292
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #16 Skrevet 13. mars 2015 For å si det sånn, fikk 115 i IQ, og gjettet på flesteparten av oppgavene.... Anonymous poster hash: 6216a...292 nå kommer det sikkert litt an på hvilken iq test du tok, men leste et sted at det faktisk skal være umulig å gjette seg til en god iq score så lenge testen er god.. Og når man tenker på det, så må jo det nesten stemme... Hvis jeg gikk opp i eksamen i noe jeg kunne døyten om skulle det vel godt gjøres og gjette seg til en god karakter eller.. På testen er det altfor mange alternativ til å kunne gjette seg til et godt resultat.. Anonymous poster hash: 34ec3...00e
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #17 Skrevet 13. mars 2015 For å si det sånn, fikk 115 i IQ, og gjettet på flesteparten av oppgavene....Anonymous poster hash: 6216a...292 nå kommer det sikkert litt an på hvilken iq test du tok, men leste et sted at det faktisk skal være umulig å gjette seg til en god iq score så lenge testen er god.. Og når man tenker på det, så må jo det nesten stemme...Hvis jeg gikk opp i eksamen i noe jeg kunne døyten om skulle det vel godt gjøres og gjette seg til en god karakter eller..På testen er det altfor mange alternativ til å kunne gjette seg til et godt resultat.. Anonymous poster hash: 34ec3...00e 115 er ikke godt resultat, jeg får normalt 127. Men det var Mensa sin jeg testet Anonymous poster hash: 6216a...292
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #18 Skrevet 13. mars 2015 For å si det sånn, fikk 115 i IQ, og gjettet på flesteparten av oppgavene....Anonymous poster hash: 6216a...292 nå kommer det sikkert litt an på hvilken iq test du tok, men leste et sted at det faktisk skal være umulig å gjette seg til en god iq score så lenge testen er god.. Og når man tenker på det, så må jo det nesten stemme...Hvis jeg gikk opp i eksamen i noe jeg kunne døyten om skulle det vel godt gjøres og gjette seg til en god karakter eller..På testen er det altfor mange alternativ til å kunne gjette seg til et godt resultat.. Anonymous poster hash: 34ec3...00e 115 er ikke godt resultat, jeg får normalt 127. Men det var Mensa sin jeg testet Anonymous poster hash: 6216a...292 den er grei nok, men det er ikke dårlig heller.. og det kan du ikke gjette deg til. Usannsynlig hvertfall! Anonymous poster hash: 34ec3...00e
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #19 Skrevet 13. mars 2015 For å si det sånn, fikk 115 i IQ, og gjettet på flesteparten av oppgavene....Anonymous poster hash: 6216a...292 nå kommer det sikkert litt an på hvilken iq test du tok, men leste et sted at det faktisk skal være umulig å gjette seg til en god iq score så lenge testen er god.. Og når man tenker på det, så må jo det nesten stemme...Hvis jeg gikk opp i eksamen i noe jeg kunne døyten om skulle det vel godt gjøres og gjette seg til en god karakter eller..På testen er det altfor mange alternativ til å kunne gjette seg til et godt resultat.. Anonymous poster hash: 34ec3...00e 115 er ikke godt resultat, jeg får normalt 127. Men det var Mensa sin jeg testet Anonymous poster hash: 6216a...292 den er grei nok, men det er ikke dårlig heller.. og det kan du ikke gjette deg til. Usannsynlig hvertfall! Anonymous poster hash: 34ec3...00e Hva kaller du det annet enn gjetning når man ser på oppgaven, og trykker på et tilfeldig bilde? Mot slutten av testen gadd jeg ikke forsøke engang, trykket bare på et tilfeldig bilde uten å se hva oppgaven var. Skal godt gjøres å få rett!! Anonymous poster hash: 6216a...292
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #20 Skrevet 13. mars 2015 For å si det sånn, fikk 115 i IQ, og gjettet på flesteparten av oppgavene....Anonymous poster hash: 6216a...292 nå kommer det sikkert litt an på hvilken iq test du tok, men leste et sted at det faktisk skal være umulig å gjette seg til en god iq score så lenge testen er god.. Og når man tenker på det, så må jo det nesten stemme...Hvis jeg gikk opp i eksamen i noe jeg kunne døyten om skulle det vel godt gjøres og gjette seg til en god karakter eller..På testen er det altfor mange alternativ til å kunne gjette seg til et godt resultat.. Anonymous poster hash: 34ec3...00e 115 er ikke godt resultat, jeg får normalt 127. Men det var Mensa sin jeg testet Anonymous poster hash: 6216a...292 den er grei nok, men det er ikke dårlig heller.. og det kan du ikke gjette deg til. Usannsynlig hvertfall! Anonymous poster hash: 34ec3...00e Hva kaller du det annet enn gjetning når man ser på oppgaven, og trykker på et tilfeldig bilde? Mot slutten av testen gadd jeg ikke forsøke engang, trykket bare på et tilfeldig bilde uten å se hva oppgaven var. Skal godt gjøres å få rett!! Anonymous poster hash: 6216a...292 Er det jeg sier jo, at det skal godt gjøres å gjette riktig hehe, men er jo en pitteliten sjans da På en måte er jo testen gjetning uansett.. dvs man trykker jo på det man tror passer inn, man vet jo ikke, har ikke studert det osv. Man tar det som virker mest riktig. Om man ikke ser på oppgaven engang er det jo anderledes selvfølgelig - men hva er poenget med det da? Anonymous poster hash: 34ec3...00e
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #21 Skrevet 13. mars 2015 For å si det sånn, fikk 115 i IQ, og gjettet på flesteparten av oppgavene....Anonymous poster hash: 6216a...292 nå kommer det sikkert litt an på hvilken iq test du tok, men leste et sted at det faktisk skal være umulig å gjette seg til en god iq score så lenge testen er god.. Og når man tenker på det, så må jo det nesten stemme...Hvis jeg gikk opp i eksamen i noe jeg kunne døyten om skulle det vel godt gjøres og gjette seg til en god karakter eller..På testen er det altfor mange alternativ til å kunne gjette seg til et godt resultat.. Anonymous poster hash: 34ec3...00e 115 er ikke godt resultat, jeg får normalt 127. Men det var Mensa sin jeg testet Anonymous poster hash: 6216a...292 Stønn, gud bedre så mange kunnskapsløse det er her inne. Kan ikke tro annet enn at mange av dere bløffer om testresultatet. Hvis du skåret 115 på Mensa, så er det riktig. Omtrent absolutt alle andre tester du kan ha tatt, de skal du ikke tro et sekund på. Når det er sagt, så er det til info kun 15% av befolkningen som skårer 115 eller mer- så 115 er lett høyt. Anonymous poster hash: dae6f...6db
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #22 Skrevet 13. mars 2015 Jeg fikk 134 på testen, men da må det sies at jeg tror jeg har tatt den samme eller en som likner veldig mye tidligere en gang og da fikk jeg et lavere resultat (126 tror jeg). Jeg har også lekt litt med slike oppgaver noen andre ganger. Det blir nok enklere om man øver på oppgavetypen og lærer seg hvor sikker du skal være før du går videre. Hvis du sjekker for mye går tiden veldig fort. Sansynlig vis hadde jeg gjort det vesentlig dårligere på en skikklig kontrolert test. Anonymous poster hash: 0959f...d00
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #23 Skrevet 13. mars 2015 Det som er litt viktig å huske på er at selv om man skårer høyt på mensa testen så betyr ikke det at man er kunnskapsrik eller sosialt intelligent. Det eneste det betyr er at man lett ser mønster og logikk i oppgaver. Eksempelvis så har jeg opp gjennom hele studietiden min måtte ha lest meg til hver enkel karakter. Samboeren min derimot, han satt bakerst i klasserommet og halvsov gjennom timene. Ikke gjorde han lekser, ei heller lese til prøver. Likevel gikk han ut med topp karakterer på alt. Når vi setter oss ned og spiller kunnskapsspill gruser han meg lett som få, men leter vi frem soduko eller andre logikk oppgaver kommer han til kort. Der er jeg han overlegen. Dette fører blant annet til at jeg skårer mye høyere en han på IQ tester, selv om han er et mye mer kunnskapsrik menneske en meg... Anonymous poster hash: b0114...7df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå