Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Ting hoper seg jo opp gjennom årene, og nå sliter jeg med å finne en god løsning for oppbevaring. Så jeg lurer rett og slett på hvor dere oppbevarer 1. Vaser 2. Duker 3. Lysbrett, stearinlys, pynt osv 4. Tegnesaker 5. Regningspermer 5. Pc'er og nettbrett Akkurat nå blir vaser og duker (til spisebord på kjøkkenet) oppbevart i en skjenk på stua, og hele meg skriker at det blir feil, for det ligger jo i feil rom! :/ Og i "hallen" har vi en stor kommode, med 1-2 ledige skuffer, men der aner jeg ikke hva jeg kan oppbevare, for ingenting hører jo til hallen liksom.... Jeg sliter! Hjelp meg litt på vei da Anonymous poster hash: 4a7fe...456
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 1. Vaskerommet i egen hylle2. Sammen med sengetøy3. I et skap i seksjonsdelen i hovedstua4. En kommode i gangen utenfor hovedstua og kjøkken5. I en bokhylle i et soverom vi bruker som bod (som også opprinnelig var tiltenkt kontor, men ikke blitt noe av enda)6. Kommoden sammen med tegnesakene og av og til på hjørnebordet mellom sofaene (verken bord eller pcer er synlig med mindre man titter over sofakanten, som er ganske høy). Har en fin og stor plante der for at det ikke skal bli seende tomt utJeg har alt du nevner på felles sted, uansett hvilke bruksområder det har. Som duker og vaser, alt ligger samme sted selv om noen duker er beregnet til kjøkken, andre til stue osv. Det er enkelt sånn, og er plassbesparende. Anonymous poster hash: e8c46...4d1
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 1. Vaser - har bare 3 stk som står i kjøleskapet 2. Duker - for øyeblikket i en skuff på gjesterommet 3. Lysbrett, stearinlys, pynt osv - i en annen skuff på gjesterommet (midlertidig, stua mangler noen hyller og skap) 4. Tegnesaker - på et hobbyrom i 2.etg 5. Regningspermer - i bokhylla ved pc-ene 6. Pc'er og nettbrett - strødd rundt i huset til evig irritasjon Anonymous poster hash: e2576...e9b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #4 Skrevet 12. mars 2015 1. Vaser - I en skjenk på stua2. Duker - På stua, noen i skjenken og noen i en skuff i et vitrineskap3. Lysbrett, stearinlys, pynt osv - Også i skjenken på stua, samt i i den andre skuffen på vitrineskapet4. Tegnesaker - i en kommode på kontoret5. Regningspermer - i en bokhylle på kontoret6. Pc'er og nettbrett - En pc står på kontoret, en litt her og der, nettbrettene ligger på stua.(mannen har funnet ut at ideel ladestasjon er i en vinduskarm, jeg er ikke helt enig, så de havner nok snart på kontoret de også) Anonymous poster hash: faddd...e5f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 Ting hoper seg jo opp gjennom årene, og nå sliter jeg med å finne en god løsning for oppbevaring. Så jeg lurer rett og slett på hvor dere oppbevarer 1. Vaser 2. Duker - har få, men de ligger i skuffer i skjenken i stua 3. Lysbrett, stearinlys, pynt osv - eget skap med hyller på kjøkkenet 4. Tegnesaker - skuff på kjøkenet 5. Regningspermer - kontoret 5. Pc'er og nettbrett - kontoret Har nybygget hus der vi har sørget for masse oppbevaringsplass:-) Anonymous poster hash: a249d...fc0
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 1. Vaser - har ikke 2. Duker - har ikke 3. Lysbrett, stearinlys, pynt osv - har ikke 4. Tegnesaker - på rommet til ungene 5. Regningspermer - har ikke 5. Pc'er og nettbrett - bordet i stua eller på soverommet Anonymous poster hash: 0427f...e47
SuperFries Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 Regningsperm? Er det noen som har det lenger? Har dere ikke nettbank?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #8 Skrevet 12. mars 2015 1. Vaser - har bare 3 stk som står i kjøleskapet 2. Duker - for øyeblikket i en skuff på gjesterommet 3. Lysbrett, stearinlys, pynt osv - i en annen skuff på gjesterommet (midlertidig, stua mangler noen hyller og skap) 4. Tegnesaker - på et hobbyrom i 2.etg 5. Regningspermer - i bokhylla ved pc-ene 6. Pc'er og nettbrett - strødd rundt i huset til evig irritasjon Anonymous poster hash: e2576...e9b Vaser i kjøleskapet???? Anonymous poster hash: 4581c...0e3
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #9 Skrevet 12. mars 2015 1) Vaskerom 2) i nederste skuffer i skjenken på stua. 3) Har ikke så mye dill, men lysestaker oppbevares i et stort hvitt vitrineskap på stua (i nederste del så de ikke syns). 4) i to store plastesker med lokk nederst i et kjøkkenskap. 5) Kaster stort sett regninger men kvitteringer etc oppbevares i stringhyllene på loftsgangen sammen med andre bøker. 6) De ligger der vi brukte de sist, har en mac og en ipad. Anonymous poster hash: 96402...901
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #10 Skrevet 12. mars 2015 1. Vaser - har bare 3 stk som står i kjøleskapet 2. Duker - for øyeblikket i en skuff på gjesterommet 3. Lysbrett, stearinlys, pynt osv - i en annen skuff på gjesterommet (midlertidig, stua mangler noen hyller og skap) 4. Tegnesaker - på et hobbyrom i 2.etg 5. Regningspermer - i bokhylla ved pc-ene 6. Pc'er og nettbrett - strødd rundt i huset til evig irritasjon Anonymous poster hash: e2576...e9b Vaser i kjøleskapet???? Anonymous poster hash: 4581c...0e3 Hahaha, kjøkkenskapet! Anonymous poster hash: e2576...e9b
Giss Skrevet 12. mars 2015 #11 Skrevet 12. mars 2015 1. Noen fine glassvaser står i vitrineskapet i stuen. Resten står oppå kjøleskapet. 2. De fleste ligger i to skuffer nederst i vitrineskapet i stuen. Juledukene ligger i kassene med juleting. De store lindukene ligger på en hylle i et skap i boden. 3. Lys og pynt ligger i noen kurver på en hylle på kontoret. 4. Alt "kreativt" materiale og redskaper finnes i en reol på kontoret. 5. I et skap unner skrivebordet på kontoret. 6. På skrivebordet/hyllen over skrivebordet på kontoret. Kontoret er et lite rom med et skrivebord, to reoler og en del hyller. Det brukes som arbeidsrom om man har bruk for litt ro rundt seg og inneholder i tillegg til kontorting symaskinen, alt til handarbeide, tegnesaker, glitterlim, pynt, lys, lysestaker, en del bøker og instrumenter.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #12 Skrevet 12. mars 2015 Ting hoper seg jo opp gjennom årene, og nå sliter jeg med å finne en god løsning for oppbevaring. Så jeg lurer rett og slett på hvor dere oppbevarer 1. Vaser 2. Duker 3. Lysbrett, stearinlys, pynt osv 4. Tegnesaker 5. Regningspermer 5. Pc'er og nettbrett Akkurat nå blir vaser og duker (til spisebord på kjøkkenet) oppbevart i en skjenk på stua, og hele meg skriker at det blir feil, for det ligger jo i feil rom! :/ Og i "hallen" har vi en stor kommode, med 1-2 ledige skuffer, men der aner jeg ikke hva jeg kan oppbevare, for ingenting hører jo til hallen liksom.... Jeg sliter! Hjelp meg litt på vei da Anonymous poster hash: 4a7fe...456 1. vaser, telysholdere og potteskjulere står i et skap på kjøkkenet. 2. Har bare en duk samt noen løpere og brikker og dette ligger i en skuff på kjøkkenet. 3. Lysbrett, stearinlys og telys ligger i skjenken på stua. 4. barnas tegnesaker, spill, perler og malesaker ligger i to store skuffer i sittekroken på kjøkkenet. 5. permer og andre private papirer oppbevarer vi i et skap på stua. går i mellom og sorterer/kaster innimellom så er ikke mye. 6. ved siden av sofaen på en liten krakk har vi skriver/scanner og pc. tar liten plass og er delvis skjult. vi tar en sjau på det meste innimellom og kaster/arkiverer. det lille vi arkiverer legger vi i esker som blir plassert på loftet. resten kastes eller gis bort. Anonymous poster hash: 40590...2d6
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #13 Skrevet 12. mars 2015 1. Vaser: i et kjøkkenskap 2. Duker: i skjenken ved siden av spisebordet 3. Lysbrett, stearinlys, pynt osv: det vi har står fem, det dagen jeg har mer enn det som kan stå frem er det fordi jeg har for mye. Lys og telys oppbevares i en skuff i skjenken ved siden av spisebordet 4. Tegnesaker: har et skap i gangen med tegnesaker og formingssaker som gutten kan bruke uten tilsyn. Har formingssaker som krever oppfølging i et skap han ikke rekker 5. Regningspermer: papirregninger som må oppbevares legges i en økonomimappe som henger i en arkivboks. En gang i året rydder jeg og kaster alt som ikke trenger å blir oppbevart. Det som må oppbevares (beholder f.eks. diverse offisielle dokumenter i 5 år) ender opp i en egen arkivboks i kjelleren. Kvitteringer og regninger for verdifulle saker ligger i safen. Men jeg prøver å ha mest mulig elekstronisk, og da går det i egen kvittering/regningsmapoe på Gmail 5. Pc'er og nettbrett: min bærbar pc er i pulten min. Min manns er i jobbryggsekken eller på pulten hans. Felles børbar ligger i et kontorskap som kan låses sammen med min gammel jobb bærbar. Min iPad ligger i en skuff i salongbordet, guttens liggers på en utilgjengelig hylle i skapet i gangen og mannens ligger i jobbryggsekken eller slenger et eller annet sted i huset. Ladere ligger i en skuff i en møbel som står i inngangen ved siden av en stikkontakt. Bare å ta ut og sette på lading på stedet. Anonymous poster hash: f35c1...924
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #14 Skrevet 12. mars 2015 Ja har selvfølgelig regningaperm. Tar vare på betalte regninger i permen og legger ubetalte først i permen. Fremdeles noen regninger som kommer på papir Anonymous poster hash: 4a7fe...456
Superdolly Skrevet 12. mars 2015 #15 Skrevet 12. mars 2015 Ting hoper seg jo opp gjennom årene, og nå sliter jeg med å finne en god løsning for oppbevaring. Så jeg lurer rett og slett på hvor dere oppbevarer 1. Vaser 2. Duker 3. Lysbrett, stearinlys, pynt osv 4. Tegnesaker 5. Regningspermer 5. Pc'er og nettbrett Akkurat nå blir vaser og duker (til spisebord på kjøkkenet) oppbevart i en skjenk på stua, og hele meg skriker at det blir feil, for det ligger jo i feil rom! :/ Og i "hallen" har vi en stor kommode, med 1-2 ledige skuffer, men der aner jeg ikke hva jeg kan oppbevare, for ingenting hører jo til hallen liksom.... Jeg sliter! Hjelp meg litt på vei da Anonymous poster hash: 4a7fe...456 Vaser i et skap i stua. Duker i en kommode i gangen nede. Lysbrett, stearinlys osv i samme skap som vasene. Tegnesaker i et skap i gangen oppe. Regningspermer på kontoret. Pc'er på kontoret. Nettbrett på en hylle i stua. For meg er det slett ikke viktig at ting må oppbevares i "riktig" rom. Jeg kan ikke forstå hvorfor i all verden du ikke kan legge tegnesaker i kommoden i hallen. Spiller det virkelig noen rolle?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #16 Skrevet 12. mars 2015 1. Vaser - i glasskap på kjøkkenet2. Duker - i kommode i kjellerstua3. Lysbrett, stearinlys, pynt osv -pynt har jeg ikke annet enn det som står fremme, stearinlys og servietter i skjenk i stua4. Tegnesaker - skuff på rommet til ungen5. Regningspermer - skap kå kontoret5. Pc'er og nettbrett -kontoret (har hjemmekontor) Anonymous poster hash: 0a37a...108
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #17 Skrevet 12. mars 2015 Tusen takk for at dere deler Nei, det burde jo ikke spilt noen rolle at tingene ikke ligger i "riktig" rom, og det kommer ikke til å gjøre det heller pga plassmangel. Bare meg som liker det Anonymous poster hash: 4a7fe...456
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #18 Skrevet 12. mars 2015 1. Vaser - I skapet på kjøkkenet2. Duker - I skap i gangen i 2 etasje, sammen med sengetøy, gardiner o.l.3. Lysbrett, stearinlys, pynt osv - I skap i gangen nede, litt i et skap i stua også.4. Tegnesaker - I en kommode i spisestua5. Regningspermer - har ikke.. Men hadde nok hatt dem i et skap på kjøkkenet kanskje..5. Pc'er og nettbrett - pc'n er som regel i stua, nettbrettet ligger på strykebrettet i gangen akkurat nå, men det forflytter seg en del. Har ingen fast plass til elektroniske duppeditter. Anonymous poster hash: f7758...35d
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #19 Skrevet 12. mars 2015 1. Vaser 2. Duker 3. Lysbrett, stearinlys, pynt osv 4. Tegnesaker 5. Regningspermer 5. Pc'er og nettbrett Vasene står enten på utstilling eller i et skap på kjøkkenet. Duker har egene skuff på vaskerommet. lysbrettet er sammen med julepynten, lysene har en egen hylle i et hjørneskap på kjøkkenet. tegnesaker står i bokhylla i en dekrativ boks, tegnebøker, blokker og ark står sammen med de andre barnetingene i de fem nederste hyllene. Ringpermer som er i bruk står på kontoret, de som må oppbevares er på loftet og de med utskiftbart materiale tømmes hvert tredje år. Datamaskiner og nettbrett ryddes inn i sjenlen på kjøkkenet når vi har gjester ellers så ligger de fremme når det er bare oss. Anonymous poster hash: 7ebdb...8f6
sug lut Skrevet 12. mars 2015 #20 Skrevet 12. mars 2015 1. Vaser: to skap på kjøkkenet2. Duker: Tre store skuffer i skatollet3. Lysbrett, stearinlys, pynt osv: Norden spisebord har seks skuffer, tar unna kubbelys, lange lys, telys og 4. Tegnesaker, som også ellers er på ungens rom5. Regningspermer - har bare hauger og papirsøppel5. Pc'er og nettbrett - stasjonær på skrivebord, resten hvor som helst de lander
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå