Gå til innhold

er det vanlig med alkohol i dåp? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har alkohol i dåp, har dere alkohol i familieselskap for når barna har bursdag også? Ikke fordi jeg dømmer, jeg bare lurer.Anonymous poster hash: 37e78...845

Vi har vin til maten i slike sammenhenger også, ja.

Anonymous poster hash: d3f19...c7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde ikke alkohol, ikke har jeg vært i dåper hvor det er blitt servert heller.

Har hatt begge dåpene i påska på en torsdag, så jeg, mannen, våre søsken og søskenbarn tok oss en fest på kvelden etter dåpen.

Det vsr fantastisk morro! :D

Skal sies at barna var 6 og 8 mnd da de ble døpt, og jeg drakk meg ikke av beina. Drakk slik at jeg kunne være i stand til å trøste barna om det ikke hadde gått så bra- men det gjorde det ;-)

Anonymous poster hash: 0deef...035

Skrevet

Dere som har alkohol i dåp, har dere alkohol i familieselskap for når barna har bursdag også? Ikke fordi jeg dømmer, jeg bare lurer.Anonymous poster hash: 37e78...845

Selvsagt. Men jeg er ikke norsk og har ikke helt samme syn på alkohol. Vi serverer vin med maten til de som måtte ønske det dersom vi inviterer til et bedre måltid, uansett anledning. Det får være opp til gjestene å opptre ansvarlig.

Vi bor for tiden i utlandet, og her er det god skikk å by foreldrene på et glass prosecco når de kommer for å hente barna etter et bursdagsselskap. Barna får leke videre mens foreldrene skravler litt. Veldig koselig, og ingen som overdriver.

Anonymous poster hash: 3b84b...9cb

Så hyggelig:) Sånn skulle jeg gjerne hatt det her:)

Anonymous poster hash: 50d47...0fa

Skrevet

Selskapet i en dåp begynner gjerne klokka 13 på en søndag, etter gudstjenesten. Synes ikke det er et naturlig tidspunkt med alkohol.

Anonymous poster hash: 18271...523

Skrevet (endret)

Vi hadde prosecco - ser ikke problemet med å hygge seg med et glass så lenge klokken er over tolv :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

I min verden serveres det ikke alkohol i barnedåp, ei heller midt på dagen en søndag.

Anonymous poster hash: 6da81...520

Skrevet

Vi hadde prosecco - ser ikke problemet med å hygge seg med et glass så lenge klokken er over tolv :)

Det vet vi at du syns er greit :P

Anonymous poster hash: 471f4...b07

Skrevet

Vi har hatt vin og øl til maten i navnefestene til begge våre, men ikke mange som drikker og de som gjør det tar et glass eller to til maten og det er det. Den ene dåpen jeg var i serverte også øl til maten, men de fleste kommer jo i bil så ikke en alkoholfest i så måte. Jeg forstår de som ikke ønsker slkoholservering men ser ikke det store dramaet rundt det heller, typisk norsk tenker jeg...

Å servere alkohol i en 3 års bursdag faller meg derimot ikke naturlig!

Anonymous poster hash: bc343...9f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...