Gå til innhold

Hjelp, for ofte kontroll hos lege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir stressa... Sist graviditet hadde jeg kontroll omtrent hver 5. uke hos legen. Men er i uke 7, og har allerede vært hos legen 4 ganger! Fikk ny time om 2,5 uke. Jeg prøvde å si at det var greit å ta det ETTER påske da han ringte, men han ble nesten sur, eller forstod ikke... Han driver og tar blodprøver så jeg blir dritredd og stressa lenge før timen.. Har fobi mot nåler. Noen med erfaring?? Hvorfor så ofte kontroll??

Anonymous poster hash: 3e31e...3c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det er nå vanskelig å si for noen her.

Den første timen må du jo ha bestilt selv, var det noen spesiell grunn til å bestille time så tidlig?

Har det med alder å gjøre, har du en sykdom som krever oppfølging, tidligere kompliserte svangerskap.....

Ellers må du nesten spørre legen om hvorfor, regner med han vet og har en grunn.

Anonymous poster hash: 56de8...1cb
Skrevet

Hørtes helt rart ut. Hva som er grunnen til at han ønsker du går til kontroll hyppig er ikke godt å vite. Du må neste spørre han om det er noen spesiell grunn til den vurderingen. Har du diabetes e.l? Selv har jeg gått til lege første gang i ca. uke 12, og deretter deretter med mange uker mellom, men oftere helt på slutten. 

Skrevet

Akkurat det er nå vanskelig å si for noen her.Den første timen må du jo ha bestilt selv, var det noen spesiell grunn til å bestille time så tidlig?Har det med alder å gjøre, har du en sykdom som krever oppfølging, tidligere kompliserte svangerskap..... Ellers må du nesten spørre legen om hvorfor, regner med han vet og har en grunn. Anonymous poster hash: 56de8...1cb

Jeg måtte få medisiner, dersom jeg var gravid. Men HÅPER at de neste kontrollene blir mye sjeldnere.

Skrevet

Akkurat det er nå vanskelig å si for noen her.Den første timen må du jo ha bestilt selv, var det noen spesiell grunn til å bestille time så tidlig?Har det med alder å gjøre, har du en sykdom som krever oppfølging, tidligere kompliserte svangerskap..... Ellers må du nesten spørre legen om hvorfor, regner med han vet og har en grunn. Anonymous poster hash: 56de8...1cb

Jeg måtte få medisiner, dersom jeg var gravid. Men HÅPER at de neste kontrollene blir mye sjeldnere.

Men hva er grunnen til at du måtte få medisiner? Da kan grunnen til jhyppige kontroller enten være at du har en komplikasjon som medfører oftere kontrollere, eller du trenger oftere kontroller pga. medisinen du bruker. evt. begge deler.

Skrevet

Jeg må også gå ofte til kontroll.

Bestilte første kontroll i uke 12 og da hadde jeg høyt blodtrykk. Fikk døgnmåling som også viste for høyt. Ble henvist til sykehuset for vurdering og oppfølging. Var på time der i går. Akkurat 13 uker på vei i går. Blodtrykk i grenseland og ble satt på medisiner.

Var inne til både lege og jordmor.

Fikk ny kontroll time allerede i neste uke på sykehuset. Skal følges opp der resten av svangerskapet mente de.

Legen mente jeg skulle inn til kontroll hver 14. Dag og ultralyd hver 4 uke. Oftere på slutten.

Blir helt stressa av alle kontrollene. Syns det blir mas å skulle dra så ofte til sykehuset.

Har fastlegen min ved siden av jobben så det hadde Vært praktisk å bare stukket innom han istedenfor.

Men på den annen side så er det bra at de følger meg så godt opp også tilfelle det skulle Være noe.

Dette er mitt 3. Svangerskap og jeg hadde trykk i grenseland i de to andre graviditetene også, men da gikk jeg til fastlegen. Klarte meg uten medisiner men var delvis og helt sykemeldt store deler av svangerskapene.

Hva er grunnen til at du må så ofte inn?

Høyt blodtrykk? Overvekt?

Hadde spurt han hvorfor du må inn så ofte om det ikke er en opplagt grunn til det.

Også vil jeg si at jeg skjønner at du føler d blir mas og stress. Føler det sånn selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...