Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Jeg savner Oslo, bor et lite sted en time unna Oslo. Er det noen som har flyttet til Oslo evt flyttet tilbake til Oslo? Det som lokker er det urbane, frihetsfølesen, uendelig med muligheter og ikke nærmere jobb. Ulemper med å flytte til Oslo eller rett i nærheten er selvfølgelig pris. Men er kanskje mer usikker på det med om man kan føle seg trygg, og at barn kan gå trygt hjem fra skole når de blir store nok til det. Noen synspunkter? Anonymous poster hash: 42756...429
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #2 Skrevet 11. mars 2015 Jeg bodde i oslo i 11 år.. flyttet ca 45 min unna da vi skulle ha barn.. savnet Oslo veldig i starten og dro dit ofte for å treffe venner.. tok ca 2-3 år før jeg kjente at jeg trivdes her.. og nå tenker jeg at det var det beste jeg kunne gjort.. barna nine vokser opp i et hus med rolige og trygge omgivelser. .de vil ha en trygg skolevei og vi trives blant de nye vennene vi har fått.. det er en prosess og sette rot et nytt sted, noen trives med det, andre ikke.. Anonymous poster hash: af4bb...063
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #3 Skrevet 11. mars 2015 Jeg flyttet tilbake til Oslo etter et par år i hjembyen (liten by i Hedmark). Vi stortrives og bor i et hyggelig nabolag der jeg trygt kan sende ungene ut for å leke, godt samhold mellom både barn og voksne. Vi bor rett i nærheten av både skole og barnehage, eldste har tidvis gått alene til skolen siden slutten av førsteklasse (fortau hele veien). Det går t-bane her, tar 25 min til sentrum. Trivdes ikke borte fra byen, har aldri angret på at jeg flyttet tilbake. Bedre jobbmuligheter, og vi bor i en rimeligere del av byen, så vi bor oss ikke i hjel. Anonymous poster hash: c03c8...5bc
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #4 Skrevet 11. mars 2015 Vi flyttet fra Oslo for snart 2 år siden. Da hadde vi bodd der i 7 år så barnet er vokst opp der. Hun gikk til og fra skolen fra 2.klasse og var ute å lekte fritt uten problemer. Men nå kommer det litt an på hvor dere bosetter dere da. Nå bor vi 15 min utenfor Oslo og går helt greit. Men vi kommer nok til å flytte tilbake om noen år når barnet er ferdig med ungdomsskolen eller Vgs. Kommer litt an på hva hun ønsker selv. Jeg er vokst opp i en liten by og elsket å bo i Oslo. Her vi bor nå ser jeg ikke for meg en fremtid. Men vi trengte litt større plass pga barn og hund. Anonymous poster hash: aaa9b...8c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå