Gå til innhold

masse små klumper på halsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige uke var lille gutten min på straks 2år hos legen siden han hadde vært så utilpass og slapp, han har i tillegg klaget på vondt i ene kneet i ca 2uker. Viste seg at han hadde ørebetennelse i ene øret som hadde sprukket (?) Det med kneet var visstnok bare voksesmerter. Startet med Penicillin på fredag. Nå har han de siste 2dagene vært veldig anderledes, slapp, veldig raskt lei seg, vil sitte mye på fanget, eller at jeg skal sitte ved siden av han eller "bli med ". Vanskelig å sette ord på hvordan jeg opplever han, synes bare han er så forandret, og føler at noe er galt... og i kveld oppdaget jeg plutselig at han har masse klumper på begge sider av halsen, mange små, men også noen store. De er plassert litt bak ørene og ned. Noen som vet hva dette evt kan være og som kan berolige meg litt?

Anonymous poster hash: d7e0c...0a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hovne lympekjertler. veldig vanlig ved forkjølelse. jenta mi har det ofte, klumper over hele halsen. sjekket hos lege, ikke noe farlig :) 

Anonymous poster hash: 69edf...430
Skrevet

hovne lympekjertler. veldig vanlig ved forkjølelse. jenta mi har det ofte, klumper over hele halsen. sjekket hos lege, ikke noe farlig :)

Burde det ikke være noen andre symptomer tilstede ved forkjølelse? Som tett nese eller hoste?

Skrevet

Burde det ikke være noen andre symptomer tilstede ved forkjølelse? Som tett nese eller hoste?

Det vet jeg ikke.. Jenta mi har det hvertfall ofte, er ikke alltid forkjølet når hun har de heller. Men ikke sikkert det er samme som gutten din har da, men høres sånn ut. Ta han med til legen og få sjekket det ordentlig :) 

Skrevet

Når immunforsvaret vårt jobber mot en infeksjon, merkes det ved at lymfene havner opp. Det kan være han bare ikke er i form pga at han brygger på noe. Dersom immunforsvaret klarer å jobbe imot dette, vil de bli normale igjen uten at han ender opp med å bli syk. Hvis ikke vil han jo få et eller annet. Feks forkjølelse osv.

Uansett ville jeg bare tatt han med til legen for å ta en sjekk. Da tar de blant annet en crp for å se om han har infeksjon.

Anonymous poster hash: 1a2f5...5e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...