Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Er det noe med den dialekta som gjør at de som snakker slik oppfattes som litt arrogante? Kjenner mange hyggelige bergensere men før vi ble ordentlig kjent, syntes jeg de virket arrogante, noe spisse og høy på pæra. Det er selvsagt Mulig mange bergensere faktisk er arrogante men ikke alle. En trønder ville jeg ikke oppfattet som arrogant, nærmest umulig. Heller ikke en fra nordmøre eller en sørlending. Flere som oppfatter det slik med bergensdialekta? Anonymous poster hash: 976de...8cb
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #2 Skrevet 11. mars 2015 Er det noe med den dialekta som gjør at de som snakker slik oppfattes som litt arrogante? Kjenner mange hyggelige bergensere men før vi ble ordentlig kjent, syntes jeg de virket arrogante, noe spisse og høy på pæra. Det er selvsagt Mulig mange bergensere faktisk er arrogante men ikke alle. En trønder ville jeg ikke oppfattet som arrogant, nærmest umulig. Heller ikke en fra nordmøre eller en sørlending. Flere som oppfatter det slik med bergensdialekta? Anonymous poster hash: 976de...8cb Har du hørt Petter Northug snakke?? Anonymous poster hash: e3001...d58
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #3 Skrevet 11. mars 2015 Er det noe med den dialekta som gjør at de som snakker slik oppfattes som litt arrogante? Kjenner mange hyggelige bergensere men før vi ble ordentlig kjent, syntes jeg de virket arrogante, noe spisse og høy på pæra. Det er selvsagt Mulig mange bergensere faktisk er arrogante men ikke alle. En trønder ville jeg ikke oppfattet som arrogant, nærmest umulig. Heller ikke en fra nordmøre eller en sørlending. Flere som oppfatter det slik med bergensdialekta? Anonymous poster hash: 976de...8cb Har du hørt Petter Northug snakke?? Anonymous poster hash: e3001...d58 Hehe ja. Arrogant men med en (underlig) form for sjarm Anonymous poster hash: 976de...8cb
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #4 Skrevet 11. mars 2015 Det heter bergensdialekten. Og det er ikke arrogant. Det er jo et faktum at bergensere er mer verdt og har mer mellom ørene enn andre, så det er forståelig at du føler deg litt underdanig og har mindreverdighetskomplekser når du er sammen med bergensere Anonymous poster hash: 8505f...21b
bIomstre Skrevet 11. mars 2015 #5 Skrevet 11. mars 2015 BergensdialektEN, og derfor oppfatter du den som arrogant. Den har ikke a endelser. Min teori.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #6 Skrevet 11. mars 2015 Det heter bergensdialekten. Og det er ikke arrogant. Det er jo et faktum at bergensere er mer verdt og har mer mellom ørene enn andre, så det er forståelig at du føler deg litt underdanig og har mindreverdighetskomplekser når du er sammen med bergensere Anonymous poster hash: 8505f...21b Spikern på hodet haha:) Er nordlænning sjøl og kjenner meg jævli langt fra mindreverdig. Men det var ikke det som var sentralt her. Anonymous poster hash: 976de...8cb
Plutselig_gravid Skrevet 11. mars 2015 #7 Skrevet 11. mars 2015 Det heter bergensdialekten. Og det er ikke arrogant. Det er jo et faktum at bergensere er mer verdt og har mer mellom ørene enn andre, så det er forståelig at du føler deg litt underdanig og har mindreverdighetskomplekser når du er sammen med bergensere Anonymous poster hash: 8505f...21b Ha ha 😀
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #8 Skrevet 11. mars 2015 Det heter bergensdialekten. Og det er ikke arrogant. Det er jo et faktum at bergensere er mer verdt og har mer mellom ørene enn andre, så det er forståelig at du føler deg litt underdanig og har mindreverdighetskomplekser når du er sammen med bergensere Anonymous poster hash: 8505f...21b Strengt tatt så kan man vel si dialekta? Det avhenger jo av hvor personen som sier det kommer fra. Dialekt er et ord som brukes i hele Norge og ikke bare av bergensere! Anonymous poster hash: 4c14b...b0a
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #9 Skrevet 11. mars 2015 Det heter bergensdialekten. Og det er ikke arrogant. Det er jo et faktum at bergensere er mer verdt og har mer mellom ørene enn andre, så det er forståelig at du føler deg litt underdanig og har mindreverdighetskomplekser når du er sammen med bergensere Anonymous poster hash: 8505f...21b Word!! Anonymous poster hash: e5c7c...e5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå