Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Jenta vår i første klasse er veldig sosial, og har veldig lett for å få mange venner. I det siste har hun hengt mye med en jente i klassen som har visse fysiske utfordringer, handikap, og på overflaten har alt virket veldig ok. Idag da hun ble hentet på SFO viser det seg at alt ikke er helt ok med forholdet dem i mellom og at datteren vår føler at den andre jenta blir litt for slitsom og krevende og at hun føler at hun blir litt presset til kontakt med den andre jenta(sagt med en 6 årings ord). Det er spesielt historiene denne andre jenta forteller som gjør vår jente redd og utilpass. Jeg vil ikke gå i for mange detaljer, så jeg nøyer meg med en av historiene: Jenta forteller at hun har hatt hund, med flere valper. En natt kom en innbruddstyv inn, og skar over halsen og skar opp magen på mammahunden, og fire av valpene. En av valpene gjemte seg slik at den ikke ble skadet, men siden den ikke hadde noen søsken syntes de så synd på den at de drepte den. Derfor orker hun ikke å ha hund mer. Jenta vår er veldig glad i dyr, og ønsker seg hund av alt i verden, og hun sa hun nesten måtte kaste opp da hun hørte denne historien. Men altså, som forelder har jeg aldri vært borti noe lignende. Vi har et helt nøytralt forhold til foreldrene (hilst på foreldremøte), og jeg føler meg bare så utrolig dramatisk om jeg går videre med dette, til foreldre eller lærer. Er det vanlig at seksåringer snakker slik? Mannen min sier at "den ungen høres ikke ut til å ha det helt fint med seg selv" og vil gå videre med saken, men vi er ganske nye på dette stedet og jeg har ikke veldig lyst til å fremstå som hysterisk og overbeskyttende. Så hva synes dere man bør gjøre med slikt? (Utenom å prate det ut med eget barn, altså, vi har hatt en veldig god samtale om det uten å lage for mye drama) Anonymous poster hash: ca5ac...a53
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #2 Skrevet 11. mars 2015 Min datter på 6 har en ekstrem fantasi, og man kan vel ikke legge skjul på at noe av inspirasjonen kommer fra eldre søsken... Har denne jenta eldre søsken kanskje? Anonymous poster hash: bd18c...d11
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #3 Skrevet 11. mars 2015 Invitere jenta hjem til dere og fortelle eventyret 'ulv, ulv'? Be læreren foredra for klassen hvor viktig det er å være ærlig. Anonymous poster hash: aafd4...3c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå