Gå til innhold

Dere med angst;Får dere noen kroppslige reaksjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med bekymringsangst (lager store bekymringer, ut av "bagateller")

Har i tillegg fibromyalgi og sliter med kroppslige plager, som tretthet, smerter i kropp, hodepine osv. Men nå lurer jeg litt på i hvor stor grad angsten påvirker kroppen.

Anonymous poster hash: af55e...8cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svetter mye og blir dårlig i magen når jeg får angst. Passer innmari dårlig ettersom jeg i hovedsak har sosial angst, og angsten dermed stort sett dukker opp når jeg ikke er hjemme. Dette forsterker angsten for å dra ut blant folk, så det blir en ond sirkel. Holder meg unna steder der man må betale for å gå på do, for det kan fort bli dyrt. :P

Får også vondt i hodet og blir veldig sliten hvis jeg er i en situasjon som gir meg angst over tid, dvs et par timer eller mer. Tror det har noe med at jeg spenner kroppen og er "på vakt" hele tiden.

Anonymous poster hash: 73f80...b33
Skrevet

Litt forskjellig.

Svimmelhet, hjertebank, vondt i magen, kvalme, søvnløshet, pusteproblemer, skjelvinger. Ikke alle på en gang

Anonymous poster hash: f7d7c...fc0
Gjest Trulte med to små
Skrevet

Under forrige svangerskap opplevde jeg for første gang skikkelig panikkangst. Det ble utløst av at jeg ble redd tanken om å ikke få puste ( har astma ) og ser også at den egentlige grunnen, under alt sammen, var en dødsangst.

Jeg begynte å skjelve veldig, ble varm, skikkelig urolig og måtte bare stå opp. Anfallene kom helst etter leggetid og jeg grudde alltid for å legge meg.

Det ble en ond sirkel og fikk til slutt "angst for angsten". Heldigvis fikk jeg jobbet meg gjennom det og det gikk over.

Har ikke hatt det i ettertid og heller ikke i dette svangerskapet, heldigvis!!

Det var virkelig noe av det værste jeg har opplevd og fikk veldig medfølelse for de som sliter med dette i årevis.

Skrevet

Sosialangst her... Når jeg blir nervøs så rødmer jeg kraftig i kinn og på brystet -skikkelig plagsomt og flaut 😔 kan også begynne å svette og skjelve i stemmen. Uff burde virkelig oppsøke behandling, men høres så skummelt ut med kognitiv terapi... 😢

Anonymous poster hash: c254d...976

Skrevet

Jeg får hjertebank, føler meg syk og svimmel, nesten som influensa

Anonymous poster hash: 1a0d7...311

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...