Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Begynner å lure på om det er noe rart som feilier meg, for jeg sliter altså så med å ha en seriøs samtale med mennesker. Jeg sliter så med å vite hvor lenge og mye jeg skal se den personen jeg snakker med rett i øynene. Er så redd jeg stirrer for mye og intest, så prøver jeg å bevege blikket litt, men da er jeg redd personen skal tro jeg ikke er interessert.. Skjønner ikke hvorfor dette skal være så vanskelig, men jeg sliter skikkelig med det.Ellers fungerere jeg helt normalt sosialt, og har overhodet ingen problemer med å snakke med mennesker, sånn bortsett fra at jeg ikke aner hvor jeg skal se henn! Er jeg rar, eller er det fler som meg? Hva tenker dere.. Er det normalt å se personen du prater med inn i øynene under hele samtalen? Er egentlig det som føles naturlig for meg, jeg har ingen problemer med å ha øyekontakt, er bare det at jeg føler det kanskje blir litt for mye fra min side.. Anonymous poster hash: 03948...e02
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #2 Skrevet 11. mars 2015 Jeg har også problemer med det.. har blitt mer bevisst på det de siste årene og da blir det i grunn verre.. for meg handler det om usikkerhet.. Anonymous poster hash: 51b4f...9f7
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #3 Skrevet 11. mars 2015 Jeg har også problemer med det.. har blitt mer bevisst på det de siste årene og da blir det i grunn verre.. for meg handler det om usikkerhet.. Anonymous poster hash: 51b4f...9f7 Sånn blir det med meg også. jo mer jeg tenker over det, jo vanskeligere blir det.. Da blir jeg så obs på det. Er kanskje usikkerhet det handler om med meg også. Er ikke sånn med mine aller nærmeste. Anonymous poster hash: 03948...e02
SnekkerPelle Skrevet 11. mars 2015 #4 Skrevet 11. mars 2015 Jeg har problemer med å holde blikket til folk som skjeler. Hvilket øye skal jeg se på?!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #5 Skrevet 11. mars 2015 Du skal se på øyet som ikke skjeler. Jeg har også det problemet. Føler jeg stirrer dem i senk, haha. Anonymous poster hash: 8458f...1e8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #6 Skrevet 11. mars 2015 Du skal se på øyet som ikke skjeler. Jeg har også det problemet. Føler jeg stirrer dem i senk, haha. Anonymous poster hash: 8458f...1e8 akkurat det jeg føler å Anonymous poster hash: 03948...e02
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #7 Skrevet 11. mars 2015 men hvor skal man se når man prater med folk? Anonymous poster hash: 03948...e02
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. mars 2015 #8 Skrevet 11. mars 2015 jepp... Ofte går det helt greit, helt til jeg begynner å tenke på det. Da får jeg problemer... Jeg kan også falle ut av samtalen. Plutselig går det opp for meg at jeg ikke fulgte med, selv om jeg har blikkkontakt.
789 Skrevet 24. april 2016 #9 Skrevet 24. april 2016 Hei Sent ute her men jeg hadde veldig store problemer med øyekontakt selv. Ble aldri klok på hvor lenge man skal se i øynene eller hvor lite.. Å stirre rett inn i øynene er nok litt spesielt for de fleste om man fokuserer på det under samtalen. Går jo helt fint å se mellom øynene,litt rundt omkringliggende ansiktet. Det viktigste er jo at man føler seg komfortabel Personen du prater med merker ikke om du ser mellom øynene eller rett i pupillen. Men vet hvor vanskelig det der kan være når det er sånt fokus på det!! Er du blitt bedre foresten? Er jo lenge siden dette ble postet..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #10 Skrevet 24. april 2016 Begynner å lure på om det er noe rart som feilier meg, for jeg sliter altså så med å ha en seriøs samtale med mennesker. Jeg sliter så med å vite hvor lenge og mye jeg skal se den personen jeg snakker med rett i øynene. Er så redd jeg stirrer for mye og intest, så prøver jeg å bevege blikket litt, men da er jeg redd personen skal tro jeg ikke er interessert.. Skjønner ikke hvorfor dette skal være så vanskelig, men jeg sliter skikkelig med det. Ellers fungerere jeg helt normalt sosialt, og har overhodet ingen problemer med å snakke med mennesker, sånn bortsett fra at jeg ikke aner hvor jeg skal se henn! Er jeg rar, eller er det fler som meg? Hva tenker dere.. Er det normalt å se personen du prater med inn i øynene under hele samtalen? Er egentlig det som føles naturlig for meg, jeg har ingen problemer med å ha øyekontakt, er bare det at jeg føler det kanskje blir litt for mye fra min side.. Anonymous poster hash: 03948...e02 Haha, ja i blant så er jeg akkurat sånn du beskriver. Hvis jeg først begynner å tenke på om jeg holder for mye eller lite øyekontakt midt i en samtale, så går det helt galt.... Anonymous poster hash: 51f16...2ff
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #11 Skrevet 24. april 2016 jepp... Ofte går det helt greit, helt til jeg begynner å tenke på det. Da får jeg problemer... Jeg kan også falle ut av samtalen. Plutselig går det opp for meg at jeg ikke fulgte med, selv om jeg har blikkkontakt. Som å høre om meg selv Anonymous poster hash: 51f16...2ff
789 Skrevet 25. april 2016 #12 Skrevet 25. april 2016 hviordan kan vi øve oss på noe sånt da! ? Det er ikke så lett heller.. For min del så får jeg satse på at det blir bedre av seg selv.. Har jo blitt litt enklere, men fortsatt vanskelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå