Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Siden barnet er ganske småspist siden fødsel, har jeg gitt små måltider gjennom dagen. Har prøvd å kutte i mellommåltider, men mengde mat konsumert ved hovedmåltidene var det samme. Jeg var hos helsesøster på 1,5 års kontroll og helsesøster sa at jeg burde begrense mengde mat til ungen min som er 88 cm og 11,25 kg. Siden desember har vektoppgangen vært på 200 g. Jeg ser ikke at ungen er lubben og kurven er helt normal, bare litt over 50-percentilen (vært der siden fødsel). Er jeg eller helsesøster på jordet her? Eller skal man begynne og slanke barna allerede som 1,5 åringer?? Anonymous poster hash: c72d5...a80
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #2 Skrevet 11. mars 2015 Oj. Vår var 84,5 cm og 13,9 kg på 1,5 års kontrollen. Vi var jo rimelig klar over at han er lubben og spurte mye om vi burde begrense mat osv, men han skulle få spise så mye han ville. Men han har tross alt bare 4 måltider for dagen uansett, da. Er du sikker på at hun ikke ville begrense mengden av spesielle typer mat med sukker e.l.? Det fikk vi jo så klart beskjed om også, men han kunne fint spise to grovbrødskiver med leverpostei og en banan til frokost hvis ha ville det. Og det gjorde han. Anonymous poster hash: 396d9...87e
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #3 Skrevet 11. mars 2015 Fint å høre at dere ikke fikk noen begrensninger Da antar jeg at Helsesøster er litt overhysterisk mtp overvekt og slapper av med det. Tenker at når ungen starter i barnehagen til høsten er det greit å ha litt "ekstra" for å tåle diverse omgangsjuke og annet som kommer med bhg-start Det er heller ikke mye sukkerholdig mat hun får, bortsett fra helmelk, banan og druer og en skive med jordbærsyltetøy en sjelden gang. Jeg greier bare ikke å forstå at jeg skal slanke en unge som man allerede kan se ribbeina på... HI Anonymous poster hash: c72d5...a80
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #4 Skrevet 11. mars 2015 Det er da en normal vekt!! Min veide 10,2 kg og 77 cm på 12 mnd kontroll. Lubben unge, men normal! Anonymous poster hash: 66421...a0d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #5 Skrevet 11. mars 2015 Helt normal! Hysterisk HS høres det ut som Anonymous poster hash: 92604...485
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #6 Skrevet 11. mars 2015 Sikker på at du ikke misforsto henne? Hun mente ikke kutte ned på alle små måltidene, og gå over til mer normalt måltidsrytme da? 3-4hovedmåltider og kanskje 1 mellommåltid? Anonymous poster hash: 388fb...df9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #7 Skrevet 11. mars 2015 Nei, hun sa spesifikt at det var vekta som var problemet. Vekten er over normalen (ligger midt mellom 50 og 75 percentilen). Anonymous poster hash: c72d5...a80
februarprins2013 Skrevet 12. mars 2015 #8 Skrevet 12. mars 2015 min var 84cm og 14kg, hørte ingenting om det for det, han følger kurven sin, det må jo være viktigst
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #9 Skrevet 12. mars 2015 Jeg hadde ikke vært konfertabel med å begrense matinntaket til et så lite barn. Men om han er veldig glupsk kan du jo tenke litt på kaloriinnholdet i maten han får. Men aktive barn trenger mye mat. Sønnen min på 5 spiser av og til mer enn meg, men han har aldri vært lubben eller overvektig. Han bruker mye energi og trenger mye påfyll. Anonymous poster hash: 01cbf...07f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå