Gå til innhold

Jeg "klikka" på seksåringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde dårlig tid og en heseblesende tur på kjøpesenter i går for å finne noe til henne. Hun var fullstendig fraværende, fulgte ikke med, gikk i feil rettning og maste ekstremt mye om irrelevante ting. Da vi endelig fikk hjelp (med laaang kø bak oss) avbrøt hun den ved å si "mamma, mamma, mamma, mamma, mamma", mine forsøk på å få henne til å vente overhørte hun og det ble umulig å føre en samtale med ekspeditøren. Til slutt ble jeg sint og kjeftet på henne foran hele køen.

Jeg har så dårlig samvittighet og tenker at alle syns jeg er en tragisk mor!

Anonymous poster hash: 909d9...092
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såså, dette hadde hun nok ikke vondt av. Unger trenger å lære når strikken er tøyd for langt, de trenger også å lære at du "tør kjefte" i offentlighet også. Jeg tenker alltid at det er bra foreldre tør si fra til ungene foran andre offentlig, altfor mange tør ikke og lar ungene styre verre enn verst offentlig.

Jeg har en datter som har fått merke dette selv, jeg er nemlig ikke redd for å høyt gi henne klar beskjed om hva jeg mener om maset hennes om vi er på butikken og hun prøver seg på å bli vrang. Dette har ført til at hun ALDRI faktisk, til dags dato har oppført seg dårlig på butikk. Hun er nå 12 år. Hun har aldri gjort det. Og prøver hun så vet hun at jeg tør si fra - høyt - og da blir hun flau så det unngår hun for alt i verden.

MEN - hun har en pappa som blir dritflau når hun maser, han tør ikke si fra om noe, så hun tvister ham rundt lillefingeren lett som bare det, han har opplevd en del turer på butikken med en forferdelig unge stakkar. Vi er nemlig ikke sammen lenger så det jeg gjør gagner ikke ham, så hun kan oppføre seg helt annerledes der. Jeg sier det til ham - gi henne høyt besked - I butikken så hun blir dritflau - du skal jo ikke bli flau, folk forventer at du reagerer når ungen er drittunge ...men han tør ikke, det er så flaut mener han ...;) Vel, da har du et problem på butikkene og ikke jeg ;)

Det samme gjelder forøvrig mitt andre barn på 3 år, jeg godtar ingen tull og mas, og får han noe, et kinderegg eller noe sånt, så får han ikke lov å åpne det før vi kommer hjem, uansett, for butikken skal ikke representere umiddelbar tilbredstillthet for ham heller - funker som bare det. Han vet det ikke er noen vits å slenge seg på gulvet å grine, da løfter jeg ham bare opp, setter ham i vogna og overser ham :P Og da får han heller ikke kinderegg ...

Anonymous poster hash: bb05d...0ce
Skrevet

Hvis du klarer å si unskyld for at du klikket uten å måtte samtidig legge inn en "men, det gjorde jeg bare fordi du..." osv. så synes jeg du skal glemme samvittigheten.

Ikke helt ditt beste øyeblikk, men kan skje den beste. Du får bare lære av det. :)

Anonymous poster hash: 8a72f...d59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...