Gå til innhold

Vaskeprogram, klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

På vaskemaskinen min har jeg koke/kulørtvask som tar 2 timer og ti minutter på 40 grader og intensiv, kort som tar 1 time og 3 minutter på 40 grader. Blir klærne renere jo lengre de vaskes? Eller kan jeg trygt bruke kortvasken på møkkete og svette klær? Blir jo aldri ferdig med klesvasken når en maskin tar over to timer. Må jo bli hjemmeværende da...

Anonymous poster hash: 9c14d...e52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Anonymous poster hash: 9c14d...e52

Skrevet

Hva er møkkete og svette klær i dine øyne da? 

Hvis dette er klær som brukes en dag og to, og egentlig ikke er skikkelig skitne i ordets rette betyding, så går det fint på kort vask. 

Jeg har et program som heter "daily load" for den type klær. Kort program.

Men ordentlig skitne klær, som sorpe etter barna her lekt ute, og slikt ville jeg nok kjørt på et lengre program, eller eventuelt forvasket.

Anonymous poster hash: 1109d...94a
Skrevet

Jeg bruker kun 2 timers programmet på 60 og 90 grader og 1 time på 30 og 40.

Altså langt program på håndklær, sengetøy, sokker og truser. 1 time holder her på jeans, gensere, ull, singleter etc.

Skrevet

På normalt skittent tøy, har jeg et program som bruker rett over en time. Jeg er derimot påpasselig med å ikke stappe maskinen full. Skulle jeg stappe maskinen full, kjører jeg på et lenger program (rett over to timer). Er det virkelig skitne plagg, kjører jeg det lange programmet og er i tillegg påpasselig med å ikke stappe maskinen. Det har bare skjedd et par ganger at klærne er så skitne, og som oftest handler det om "skruklærne" til mannen, som er fulle av olje, skitt og gud vet hva... 

Sengetøy, undertøy og håndklær blir kjørt på intensivprogram som tar nærmere 3 timer. Til gjengjeld stapper jeg gjerne maskinen litt, men det blir gullende rent pga høy temp og mange skyllinger. 

Anonymous poster hash: 56aa1...5b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...