Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Vi skal flytte nå, og må derfor leie henger til å frakte tingene våre. Totale tillatte vekt vi kan kjøre er 750kg, men hvordan vet vi om vi har nådd denne grensen når vi ikke kan veie hengeren? Og heller ikke vet hvor mye hver enkelt ting veier? Hva kan bli konsekvensene av å ha for tungt lastet henger? Blir dette kontrollert dersom vi blir stoppet på veien? Kan jeg miste førerkortet? blir vi tvunget til å laste av hengeren før vi kan kjøre videre? Anonymous poster hash: 74613...da6
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 11. mars 2015 #2 Skrevet 11. mars 2015 Her er det mye som kan spille inn! For det første må du ikke ha en henger som rommer mer enn tillatt grense for bilen, da kan du få bot fordi du KUNNE lasta mer. Så må du finne ut hvordan du kan få veid den? Ja, det vil bli sjekket om du blir stanset i kontroll. Om man mister lappen er jeg usikker på, men du vil få en ganske så saftig bot..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #3 Skrevet 11. mars 2015 Har dere så mange tunge ting da? Så sant du ikke setter et piano og alle hvitevarene på samme henger så går det nok fint. 750 er mange kg. Anonymous poster hash: 79f61...31a
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #4 Skrevet 11. mars 2015 http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Tilhengerkalkulator Linken er til et regneverktøy. Du legger inn registreringsnummeret på bilen, registreringsnummeret på hengeren og hvilket sertifikat du har, så får du vite om du har lov å kjøre den hengeren med den bilen og det sertifikatet, og hvor mye du har lov til å laste. Hva det du legger på hengeren veier må du nesten finne ut av selv. Anonymous poster hash: 6b23b...2ad
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #5 Skrevet 11. mars 2015 Vi skal jo flytte alt vi eier og har! det veier jo en del, og siden vi skal flytte langt må vi prøve å få til så få turer som mulig. Det tyngste er vel hvitevarer, men så veier jo bøker, glass og tallerkener også en del. Jeg har aldri veid kjøleskapet før, eller noe av de andre tingene, så jeg er helt blank på det med vekt, og så blir det veldig vanskelig å veie også. Anonymous poster hash: 74613...da6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå