Gå til innhold

barnet spiser ikke frukt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 18 mnd gammel. Har prøvd all frukt, men han bare rynker på nesa og spytter ut. Han spiser kun banan, men det tåler han ikke så godt. Har en tendens til å gulpe det opp igjen.

Han liker heller ikke saft, juice, smoothie o.L. Bare melk og vann. Vann har forresten vært en kamp å få han til å like.

Ellers spiser han mer enn de fleste. Er passelig god og rund :-)

Er det krise å ikke spise frukt?

Anonymous poster hash: cc50b...859

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min er også sånn.. og han er 2,5!

Liker ikke frukt - brekker seg når han får det i munnen!

Men han liker smoothie, og han spiser noe grønnsaker!

Så vi maser ikke noe særlig på han.. han får tilbud om frukt daglig i barnehagen + at han får med seg noe frukt og/eller grønnsaker i matboksen hver dag! Jeg tenker at å mase for mye gjør det bare verre..

og det er vel ingen krise å ikke spise frukt.. Spiser han grønnsaker?

Anonymous poster hash: 83ca9...110
Skrevet

Nei, vi maser heller ikke på han, men han får tilbud hver dag. Han spiser mais og brokkoli. Alt annet må kamufleres/moses.

Holder det eller burde jeg gi noe tilskudd?

Anonymous poster hash: cc50b...859

Skrevet

Del opp litt forskjellig frukt og grønt hver dag. Sett skåla på bordet slik at alle kan forsyne seg. Tar dere litt uten at det er mas om at han skal spise, kan det hende han forsyner seg litt.

Her i huset forsyner de to ungene som hele tiden har prøvd å overtale meg meg med at de ikke likerr frukt og grønt.

Gulrot er det som de spiser mest av. Det forsvinne på høykant om det er i små staver. Gubben prøve på det samme å sette frem, men ungene kikker bare dumt på han når han setter frem hele gulrøtter. Så trikset her er å ta små nok staver, og forskjellige ting på samme fat.

Små tomater er også en slager her i huset.

Knutekål er det beste ungene og mannen får her i huset. De er like skeptiske når den kommer i hus, men helt ville når den kommer på bordet. Sjeldent jeg får tak i her, så de glemmer vel hva det er mellom hver gang. Kålrabi er også godt, men ikke like god som knutekål.

Kutte ut noe frukt og grønt med pepperrkakeformer setter en morsom spiss på det. Melon er veldig grei å gjøre dette med feks. Kan hende dette gjør at ungen tørr å smake og gjør st ungen spiser det.

Men her med en unge som ikke spiste når hun var liten, så har jeg blitt vant med å sette frem frukt og grøn noen ganger om dagen. Dette var noe hun spiste litt av etterhvert når hun ikke spiste. Ikke minst så fikk jeg også i meg litt mer frukt og grønt også.

Anonymous poster hash: 25430...682

Skrevet

Jeg er 40 og spiser ikke frukt. Grønnsaker spiser jeg derimot mye av. Man må ikke spise frukt :)

Anonymous poster hash: bdd7c...f3f

Skrevet

Jeg spiser aldri frukt (en banan i ny og ne). Spiser noe mer bær, men det er heller ikke mye. Det er jeg overbevist om at er svært lite problematisk, og bekymrer meg derfor heller ikke over at egne barn ikke spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...