Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Hørte om et barn som ble født nå nylig og at det var mistanke om downs fordi barnet hadde litt tykk nakkefold. Har barn med dette syndromet også større nakkefold ved fødsel? Jeg trodde dette kun var synlig i mors liv rundt uke 12 bare jeg. Jeg mener ikke å støte noen med spørsmålet mitt. Anonymous poster hash: 6eedc...003
Blondzilla Skrevet 11. mars 2015 #2 Skrevet 11. mars 2015 Nei, nakkefolden blir borte etter uke 12. Er nok en misforståelse ute å går her tipper jeg. Nyfødte Down's barn har mange andre indikasjoner da, hånd/fot stilling, særlig fingre og tær, øyne, nese, ører, hodeform og at de er hypotone.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #3 Skrevet 11. mars 2015 Nei, nakkefolden blir borte etter uke 12. Er nok en misforståelse ute å går her tipper jeg. Nyfødte Down's barn har mange andre indikasjoner da, hånd/fot stilling, særlig fingre og tær, øyne, nese, ører, hodeform og at de er hypotone. Synes det er så rart for det var sykehuset som påpekte nakkefolden. Har aldri hørt om dette før. Fikk se bildet av den lille og jeg skjønner ikke grunn til mistanke. Det var noe med linjene i hånda også men far hadde vist slike linjer og han har ikke downs. Jeg krysser fingre for de og håper de får raskt svar på syndromtesten. Anonymous poster hash: 6eedc...003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå