Vera prøver Skrevet 10. mars 2015 #1 Skrevet 10. mars 2015 La merke til på fredag at det går litt inn ved den ene brystvorten, ikke særlig synlig. Men når jeg sammenligner med det andre brystet så kjenner jeg forskjell. Ringte legen og har time på torsdag. Gråt de to første nettene og var livredd. Fikk pratet med en kollega og klarte å roe meg ned litt. Bare dumt å ta sorgene på forskudd som min mann pleier å si. Men i dag fikk jeg en sviende smerte i det brystet som mange ganger før og kjente angsten rive i meg. Har kjent det fra tid til tid i mange måneder. Tenker at det ikke er normalt. Så nå ble jeg enda mer redd. Har ikke tenkt over den smerten før, for den gir seg når jeg trykker på brystet. Nå er jeg redd at det har gått for langt for at dette kan gå bra. Noen som kan berolige meg der ute? Kan ikke fortelle dette til min venninne da hennes mor døde av brystkreft.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #2 Skrevet 10. mars 2015 Jeg tenker at du nå er over fokusert på brystrtnog du "automatisk" leiter etter bekreftelser Du kan ikke gjøre noe til eller fra til torsdag uansett. Tenk positivt, det er mest sannsynlig ikke kreft Klem fra meg Anonymous poster hash: 666e0...d99
hilde og gutta Skrevet 10. mars 2015 #3 Skrevet 10. mars 2015 Hei. Har du flere symtomer? Appelsin hud, kjenner du kuler osv. Er ikke alltid det er kreft, kan väre tette melkeganger,en vann syste osv. Jeg sier ikke dette for å balagisere dette. For det er viktig, bra du sjekker det opp. For jeg sitter her med en aggresiv og stor kreft svulst i mitt bryst. Går på cellegifter nå og skal op bort brystet og ha stråling. Min svulst er på 10cm. Veldig lett å kjenne,men jeg la ikke merke til den for jeg var gravid. Fikk mitt barn i Nov og oppdaget kreften i Januar. Så jeg oppfordrer alle til å sjekke sine bryst og ta avik på alvor. Godt du skal til legen og lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #4 Skrevet 10. mars 2015 Hei. Har du flere symtomer? Appelsin hud, kjenner du kuler osv. Er ikke alltid det er kreft, kan väre tette melkeganger,en vann syste osv. Jeg sier ikke dette for å balagisere dette. For det er viktig, bra du sjekker det opp. For jeg sitter her med en aggresiv og stor kreft svulst i mitt bryst. Går på cellegifter nå og skal op bort brystet og ha stråling. Min svulst er på 10cm. Veldig lett å kjenne,men jeg la ikke merke til den for jeg var gravid. Fikk mitt barn i Nov og oppdaget kreften i Januar. Så jeg oppfordrer alle til å sjekke sine bryst og ta avik på alvor. Godt du skal til legen og lykke til! Huff. Nå fikk jeg vondt av deg❤️Hvordan er det om jeg kan spørre å leve med dette? Håper inderlig du blir frisk🙏 Anonymous poster hash: 62761...d98
hilde og gutta Skrevet 10. mars 2015 #5 Skrevet 10. mars 2015 Hvis jeg skal väre ärlig så er det noe dritt. Jeg har 2 små barn som jeg kjemper for å leve for. Jeg er kvalm den meste tiden, vondt i hele kroppen og vanvittig sliten fögnet rundt. Av og til vil jeg bare gi opp . Men når jeg ser på mine barn vil jeg bare kjempe videre.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #6 Skrevet 10. mars 2015 Hvis jeg skal väre ärlig så er det noe dritt. Jeg har 2 små barn som jeg kjemper for å leve for. Jeg er kvalm den meste tiden, vondt i hele kroppen og vanvittig sliten fögnet rundt. Av og til vil jeg bare gi opp . Men når jeg ser på mine barn vil jeg bare kjempe videre. Hold ut. Dette klarer du❤️🙏 Sender deg varme og gode klemmer. Anonymous poster hash: 62761...d98
Vera prøver Skrevet 10. mars 2015 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2015 Ikke noe appelsinhud og ingen kuler. Det går innover og kjenner tydelig at det er annerledes enn det andre brystet. Sluttet å amme i januar og har ikke hatt noen plager etter det. Har hatt en kul for mange år siden, som ikke var noe heldigvis. Men å gå sånn å bekymre seg er slitsomt. Hilde og gutta: ønsker deg lykke til i kampen mot kreften. Og til dere alle, takkk for svar for det hjelper virkelig å høre at det kan være noe ufarlig og at jeg tenker for mye på det. Får som sagt ikke gjort noe fra eller til uansett.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #8 Skrevet 11. mars 2015 Vera - jeg har av og til lignende smerter/svie som det du beskriver. Aner ikke hvorfor, men jeg har aldri hatt noe galt med brystene (jeg har 80-90 % sjanse for å få brystkreft pga. genfeil). Akkurat som hos deg så bruker smerten/svie forsvinne hvis jeg trykker der det gjør vondt. Så det trenger ikke være tegn på at det er noe galt Men for sikkerhets skyld så nevner du det selvfølgelig til legen. Som Hilde sier så er det mye ufarlig som kan være årsak til symptomene dine, og det at du akkurat har ammet kan øke risikoen for at det er noe ufarlig som ligger bak. Slikt skal alltid sjekkes ut, og nå får du time hos legen torsdag, og så får du raskt en time til mammografi/ultralyd også. Ikke ta sorgene på forskudd, du gjør det rette, du tar dette på alvor, men husk at de fleste endringer er godartede Hilde - etter at du for en stund siden skrev hva du går gjennom i en annen tråd, så tenker jeg stadig vekk på deg <3 Håper det går bra med deg. Tøff kamp du er i og har foran deg, men ha fokus på at dette skal du greie. Sender deg mange varme tanker og de beste ønsker fremover <3 Anonymous poster hash: a45ea...b66
Vera prøver Skrevet 11. mars 2015 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2015 Vera - jeg har av og til lignende smerter/svie som det du beskriver. Aner ikke hvorfor, men jeg har aldri hatt noe galt med brystene (jeg har 80-90 % sjanse for å få brystkreft pga. genfeil). Akkurat som hos deg så bruker smerten/svie forsvinne hvis jeg trykker der det gjør vondt. Så det trenger ikke være tegn på at det er noe galt Men for sikkerhets skyld så nevner du det selvfølgelig til legen. Som Hilde sier så er det mye ufarlig som kan være årsak til symptomene dine, og det at du akkurat har ammet kan øke risikoen for at det er noe ufarlig som ligger bak. Slikt skal alltid sjekkes ut, og nå får du time hos legen torsdag, og så får du raskt en time til mammografi/ultralyd også. Ikke ta sorgene på forskudd, du gjør det rette, du tar dette på alvor, men husk at de fleste endringer er godartede Hilde - etter at du for en stund siden skrev hva du går gjennom i en annen tråd, så tenker jeg stadig vekk på deg <3 Håper det går bra med deg. Tøff kamp du er i og har foran deg, men ha fokus på at dette skal du greie. Sender deg mange varme tanker og de beste ønsker fremover <3 Anonymous poster hash: a45ea...b66 Tusen takk for at du beroliget meg med denne sviende smerten. Er kun dette brystet jeg har det på. Har ikke brystkreft i familien, men en mormor som hatt 3 runder med annen kreft.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #10 Skrevet 11. mars 2015 Tusen takk for at du beroliget meg med denne sviende smerten. Er kun dette brystet jeg har det på. Har ikke brystkreft i familien, men en mormor som hatt 3 runder med annen kreft. Da er det mindre sjanser for at du har en arvelig faktor inne i bildet i hvert fall Jeg har hatt slike sviende smerter innimellom i årevis, aner ikke hvor lenge (jeg er over 40). Kan gå mange måneder, kanskje nesten opp til et år, mellom hver gang. Så kan jeg ha det daglig og flere ganger daglig i en periode, eller bare en gang en dag, så noen uker til neste gang. En periode kan det være ene brystet, andre ganger andre brystet, som regel bare ett bryst pr periode. He-he... dette høres egentlig veldig snodig ut, har aldri tenkt så mye over det, for sjekker brystene mine regelmessig selv, så har ganske god kontroll om det kommer endringer, og det har aldri vært endringer når jeg har hatt slike smerter. Om du f.eks. har, som Hilde sa, forstoppet melkegang, så vil jeg tro at det også kan gi slike smerter som du beskriver. Så senk skuldrene din og ta ett skritt om gangen Anonymous poster hash: a45ea...b66
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #11 Skrevet 11. mars 2015 Hvis jeg skal väre ärlig så er det noe dritt. Jeg har 2 små barn som jeg kjemper for å leve for. Jeg er kvalm den meste tiden, vondt i hele kroppen og vanvittig sliten fögnet rundt. Av og til vil jeg bare gi opp . Men når jeg ser på mine barn vil jeg bare kjempe videre.Jeg heier på deg - dette klarer du👏👏 Jeg har nettopp vært igjennom det samme selv så vet hvordan det kan være ... Klem 😊 Anonymous poster hash: 67e0b...223
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #12 Skrevet 11. mars 2015 Herregud, satt og leste dette og kjente mg igjen i den sviende smerten HI beskriver. Ammer, og har alltid tenkt at det er tette melkeganger. Har aldri lett etter kul, men fant en mange små små kuler i det ene brystet. Ca 0.3-0.4 cm. Dette er vel bare melkegangene vel?? Anonymous poster hash: d0ee6...322
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå