Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #1 Skrevet 10. mars 2015 Hvordan fordeler dere tiden? Anonymous poster hash: 65d27...72b
Novemberdama Skrevet 10. mars 2015 #2 Skrevet 10. mars 2015 Nå har han blitt stor og flyttet for seg selv, men fra han var 2 1/2 år fordelte vi det omtrent slik: man-tirs hos en ons-tors hos den andre helg hos den andre igjen og slik rullerte det :-) For oss fungerte det veldig bra, vi ville ikke være fra han en hel uke. Vi bosatte oss bare noen hundre meter fra hverandre etter bruddet pga. han, så han har aldri måtte oppleve å bo i en bag. Har alltid hatt dobbelt opp av alt, det eneste han har måtte hatt med seg er skolebøkene sine.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #3 Skrevet 10. mars 2015 Nå har han blitt stor og flyttet for seg selv, men fra han var 2 1/2 år fordelte vi det omtrent slik: man-tirs hos en ons-tors hos den andre helg hos den andre igjen og slik rullerte det :-) For oss fungerte det veldig bra, vi ville ikke være fra han en hel uke. Vi bosatte oss bare noen hundre meter fra hverandre etter bruddet pga. han, så han har aldri måtte oppleve å bo i en bag. Har alltid hatt dobbelt opp av alt, det eneste han har måtte hatt med seg er skolebøkene sine. Jøss, to dager her og to dager der.. Høres travelt ut! Anonymous poster hash: 4c5a1...64b
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #4 Skrevet 10. mars 2015 Nå har han blitt stor og flyttet for seg selv, men fra han var 2 1/2 år fordelte vi det omtrent slik: man-tirs hos en ons-tors hos den andre helg hos den andre igjen og slik rullerte det :-) For oss fungerte det veldig bra, vi ville ikke være fra han en hel uke. Vi bosatte oss bare noen hundre meter fra hverandre etter bruddet pga. han, så han har aldri måtte oppleve å bo i en bag. Har alltid hatt dobbelt opp av alt, det eneste han har måtte hatt med seg er skolebøkene sine. Er sånn vi også har det Bor veldig nærmt hverandre Og samarbeider godt Anonymous poster hash: 88e34...2e1
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. mars 2015 #5 Skrevet 10. mars 2015 Vi bytter hver fredag. Så de reiser på skolen fra den ene, og hjem til den andre etterpå 😊
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #6 Skrevet 11. mars 2015 Nå har han blitt stor og flyttet for seg selv, men fra han var 2 1/2 år fordelte vi det omtrent slik: man-tirs hos en ons-tors hos den andre helg hos den andre igjen og slik rullerte det :-) For oss fungerte det veldig bra, vi ville ikke være fra han en hel uke. Vi bosatte oss bare noen hundre meter fra hverandre etter bruddet pga. han, så han har aldri måtte oppleve å bo i en bag. Har alltid hatt dobbelt opp av alt, det eneste han har måtte hatt med seg er skolebøkene sine. Stakkars barn.... Anonymous poster hash: c47e8...8ed
Gemini77 Skrevet 11. mars 2015 #7 Skrevet 11. mars 2015 Samme som den perfekte mor. Bytter på fredager. Blir hentet av den andre etter skolen på fredager. Alt er dobbelt så ingen bag involvert og vi bor ikke langt unna hverandre. Det de vil ha begge steder som ikke er dobbelt er iPad, taekwondo drakta, et kosedyr. Vi voksne kjører tilhørende etter jobb på fredager og leverer så barna slipper alt slik. Vi har også nøkler til hverandres hus så vi kan hente og levere ting vi trenge uavhengige av den andre hvis det skulle være noe.
Novemberdama Skrevet 11. mars 2015 #8 Skrevet 11. mars 2015 Nå har han blitt stor og flyttet for seg selv, men fra han var 2 1/2 år fordelte vi det omtrent slik: man-tirs hos en ons-tors hos den andre helg hos den andre igjen og slik rullerte det :-) For oss fungerte det veldig bra, vi ville ikke være fra han en hel uke. Vi bosatte oss bare noen hundre meter fra hverandre etter bruddet pga. han, så han har aldri måtte oppleve å bo i en bag. Har alltid hatt dobbelt opp av alt, det eneste han har måtte hatt med seg er skolebøkene sine. Jøss, to dager her og to dager der.. Høres travelt ut! Anonymous poster hash: 4c5a1...64b Travelt? Vi bor 180 meter fra hverandre. Hva er travelt med det?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. mars 2015 #9 Skrevet 11. mars 2015 Samme som den perfekte mor. Bytter på fredager. Blir hentet av den andre etter skolen på fredager. Alt er dobbelt så ingen bag involvert og vi bor ikke langt unna hverandre. Det de vil ha begge steder som ikke er dobbelt er iPad, taekwondo drakta, et kosedyr. Vi voksne kjører tilhørende etter jobb på fredager og leverer så barna slipper alt slik. Vi har også nøkler til hverandres hus så vi kan hente og levere ting vi trenge uavhengige av den andre hvis det skulle være noe. iPad og telefon blir med her også. Ellers har de dobbelt av mye, og det som evt må fraktes ordner vi foreldre😊 Vi kommer begge inn i den andres hus hvis vi skulle ha behov😊
Novemberdama Skrevet 11. mars 2015 #10 Skrevet 11. mars 2015 Nå har han blitt stor og flyttet for seg selv, men fra han var 2 1/2 år fordelte vi det omtrent slik: man-tirs hos en ons-tors hos den andre helg hos den andre igjen og slik rullerte det :-) For oss fungerte det veldig bra, vi ville ikke være fra han en hel uke. Vi bosatte oss bare noen hundre meter fra hverandre etter bruddet pga. han, så han har aldri måtte oppleve å bo i en bag. Har alltid hatt dobbelt opp av alt, det eneste han har måtte hatt med seg er skolebøkene sine. Stakkars barn.... Anonymous poster hash: c47e8...8ed For en idiotisk kommentar! Sønnen min er 20 nå, og er veldig fornøyd med det. Jeg syntes temaet 50/50 er veldig interessant og har fulgt med i bl.a de siste års forskning på temaet. Jeg har også spurt han, flere ganger om dette. Det blir jo ikke lenger anbefalt å ha en slik ordning, men siden sønnen min er en av de få som har stortives med dette opplegget er det nok ikke så synd på ham som det du skal ha det til. Hvorfor skulle det være "synd" på han? VI bor 180 meter fra hverandre, ser hverandres inngangsdør! Når han ble større gikk han litt fra og til som han ville, men det ble til at han, stort sett, fulgte opplegget vi hadde hatt siden han var 2 1/2. Han syntes det ble alt for lenge å være borte fra en av oss i en hel uke. (Kanskje det er derfor han har trives så godt med opplegget?) Er jammen meg ikke mange jeg kjenner som legger opp til å bo så nærme hverandre pga. barna så å komme med en slik kommentar finner jeg veldig tullete!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #11 Skrevet 12. mars 2015 Nå har han blitt stor og flyttet for seg selv, men fra han var 2 1/2 år fordelte vi det omtrent slik: man-tirs hos en ons-tors hos den andre helg hos den andre igjen og slik rullerte det :-) For oss fungerte det veldig bra, vi ville ikke være fra han en hel uke. Vi bosatte oss bare noen hundre meter fra hverandre etter bruddet pga. han, så han har aldri måtte oppleve å bo i en bag. Har alltid hatt dobbelt opp av alt, det eneste han har måtte hatt med seg er skolebøkene sine. Stakkars barn....Anonymous poster hash: c47e8...8ed For en idiotisk kommentar! Sønnen min er 20 nå, og er veldig fornøyd med det. Jeg syntes temaet 50/50 er veldig interessant og har fulgt med i bl.a de siste års forskning på temaet. Jeg har også spurt han, flere ganger om dette. Det blir jo ikke lenger anbefalt å ha en slik ordning, men siden sønnen min er en av de få som har stortives med dette opplegget er det nok ikke så synd på ham som det du skal ha det til. Hvorfor skulle det være "synd" på han? VI bor 180 meter fra hverandre, ser hverandres inngangsdør! Når han ble større gikk han litt fra og til som han ville, men det ble til at han, stort sett, fulgte opplegget vi hadde hatt siden han var 2 1/2. Han syntes det ble alt for lenge å være borte fra en av oss i en hel uke. (Kanskje det er derfor han har trives så godt med opplegget?) Er jammen meg ikke mange jeg kjenner som legger opp til å bo så nærme hverandre pga. barna så å komme med en slik kommentar finner jeg veldig tullete! Jeg kjenner to familier som praktiserer 50/50 på samme måte som du gjorde og det går glimrende der også. Hos den ene familien skilte de lag når barna var små og foreldrene kjøpte hus ved siden av hverandre. Barna gikk som ville mellom husene, men stort sett ble det 2 dager her og 2 dager der. Barna styrer rytmen, foreldrene er gode venner og samarbeider godt. Den andre familien skilte lag når barna var større, faren kjøpte hus noen gater unna men ikke mer enn 500-600 m avstand fra moren. Der igså fikke barna bestemme gangen i det, det ble litt mer 1 uke her og der, men det kunne endre seg eller det ene barnet kunne finne på å besøke faren ile uken hos mor og omvendt. Der også hadde foreldrene et godt samarbeid. Nøkkelordet er vel samarbeid, og ved at foreldrene ikke snakker om "sine" dager med barna men legger til rette for at begge skal kunne være aktive og engasjerte foreldre i hverdagen. Det krever mye av foreldrene og er sikkert vanskelig/umulig dersom man bryter forholdet pga svik. Men det skal være lov å si at det er bedre for barna å ha både mor og far som en del av hverdagen sin og at disse kan snakke med hverandre og samarbeide i oppdragelsen fremfor å ha mor og far som krangler om hvem som skal ha barna og ikke klarer å jobbe sammen. Anonymous poster hash: 6dce6...dc4
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #12 Skrevet 12. mars 2015 mine er 6mnd, 2 år og 10 år og er hos faren fra søndag til søndag Anonymous poster hash: e644c...be2
februarprins2013 Skrevet 12. mars 2015 #13 Skrevet 12. mars 2015 vi skal ikke ha 50/50 enda,men vi har snakket om fra han er 5 år, skal han bo anhver uke hos hver, fra mandag til mandag evt fredag til fredag
Sint naken biltyv Skrevet 12. mars 2015 #14 Skrevet 12. mars 2015 mine er 6mnd, 2 år og 10 år og er hos faren fra søndag til søndag Anonymous poster hash: e644c...be2 Er babyen på seks måneder 50 prosent hos far?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #15 Skrevet 12. mars 2015 mine er 6mnd, 2 år og 10 år og er hos faren fra søndag til søndagAnonymous poster hash: e644c...be2 Er babyen på seks måneder 50 prosent hos far? Har den det værre der enn hos mor? Poenget er vel at så små barn bør ha et bosted (det gjelder vel forsåvid toåringen også), ikke at det er være å være halve tiden hos far enn hos mor. Anonymous poster hash: 2ca0c...1d4
Sint naken biltyv Skrevet 12. mars 2015 #16 Skrevet 12. mars 2015 (endret) mine er 6mnd, 2 år og 10 år og er hos faren fra søndag til søndagAnonymous poster hash: e644c...be2 Er babyen på seks måneder 50 prosent hos far?Har den det værre der enn hos mor? Poenget er vel at så små barn bør ha et bosted (det gjelder vel forsåvid toåringen også), ikke at det er være å være halve tiden hos far enn hos mor. Anonymous poster hash: 2ca0c...1d4 Poenget er hva? Og om de har det bedre hos mor? Får du tolka ting mer fritt eller? Endret 12. mars 2015 av Sint naken biltyv
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #17 Skrevet 12. mars 2015 mine er 6mnd, 2 år og 10 år og er hos faren fra søndag til søndag Anonymous poster hash: e644c...be2 Er babyen på seks måneder 50 prosent hos far? ja det er han, han tar flaske. far er like god omsorgperson som meg Anonymous poster hash: e644c...be2
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #18 Skrevet 12. mars 2015 Vi bytter mandager. Fredag og søndag kan være dumme dager om du skal bort en helg. Veldig greit etter bhg/ skole på mandag. Anonymous poster hash: 8d038...746
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #19 Skrevet 12. mars 2015 mine er 6mnd, 2 år og 10 år og er hos faren fra søndag til søndagAnonymous poster hash: e644c...be2 Er babyen på seks måneder 50 prosent hos far?Har den det værre der enn hos mor? Poenget er vel at så små barn bør ha et bosted (det gjelder vel forsåvid toåringen også), ikke at det er være å være halve tiden hos far enn hos mor. Anonymous poster hash: 2ca0c...1d4 Poenget er hva? Og om de har det bedre hos mor? Får du tolka ting mer fritt eller? Hvorfor spør du ikke om babyen er 50 % hos mor da? Hvis det er det samme? Anonymous poster hash: 2ca0c...1d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå