Gå til innhold

Dere som har barn 50-50


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fordeler dere tiden?

 

Anonymous poster hash: 65d27...72b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har han blitt stor og flyttet for seg selv, men fra han var 2 1/2 år fordelte vi det omtrent slik:

man-tirs hos en

ons-tors hos den andre

helg hos den andre igjen

 

og slik rullerte det :-)

For oss fungerte det veldig bra, vi ville ikke være fra han en hel uke. 

Vi bosatte oss bare noen hundre meter fra hverandre etter bruddet pga. han, så han har aldri måtte oppleve å bo i en bag. Har alltid hatt dobbelt opp av alt, det eneste han har måtte hatt med seg er skolebøkene sine.

Skrevet

Nå har han blitt stor og flyttet for seg selv, men fra han var 2 1/2 år fordelte vi det omtrent slik:

man-tirs hos en

ons-tors hos den andre

helg hos den andre igjen

 

og slik rullerte det :-)

For oss fungerte det veldig bra, vi ville ikke være fra han en hel uke.

Vi bosatte oss bare noen hundre meter fra hverandre etter bruddet pga. han, så han har aldri måtte oppleve å bo i en bag. Har alltid hatt dobbelt opp av alt, det eneste han har måtte hatt med seg er skolebøkene sine.

Jøss, to dager her og to dager der.. Høres travelt ut!

 

 

Anonymous poster hash: 4c5a1...64b

Skrevet

Nå har han blitt stor og flyttet for seg selv, men fra han var 2 1/2 år fordelte vi det omtrent slik:

man-tirs hos en

ons-tors hos den andre

helg hos den andre igjen

 

og slik rullerte det :-)

For oss fungerte det veldig bra, vi ville ikke være fra han en hel uke.

Vi bosatte oss bare noen hundre meter fra hverandre etter bruddet pga. han, så han har aldri måtte oppleve å bo i en bag. Har alltid hatt dobbelt opp av alt, det eneste han har måtte hatt med seg er skolebøkene sine.

Er sånn vi også har det

 

Bor veldig nærmt hverandre

Og samarbeider godt

 

Anonymous poster hash: 88e34...2e1

Skrevet

Vi bytter hver fredag. Så de reiser på skolen fra den ene, og hjem til den andre etterpå 😊

Skrevet

Nå har han blitt stor og flyttet for seg selv, men fra han var 2 1/2 år fordelte vi det omtrent slik:

man-tirs hos en

ons-tors hos den andre

helg hos den andre igjen

 

og slik rullerte det :-)

For oss fungerte det veldig bra, vi ville ikke være fra han en hel uke.

Vi bosatte oss bare noen hundre meter fra hverandre etter bruddet pga. han, så han har aldri måtte oppleve å bo i en bag. Har alltid hatt dobbelt opp av alt, det eneste han har måtte hatt med seg er skolebøkene sine.

Stakkars barn....

 

Anonymous poster hash: c47e8...8ed

Skrevet

Samme som den perfekte mor. Bytter på fredager. Blir hentet av den andre etter skolen på fredager. Alt er dobbelt så ingen bag involvert og vi bor ikke langt unna hverandre. Det de vil ha begge steder som ikke er dobbelt er iPad, taekwondo drakta, et kosedyr. Vi voksne kjører tilhørende etter jobb på fredager og leverer så barna slipper alt slik. Vi har også nøkler til hverandres hus så vi kan hente og levere ting vi trenge uavhengige av den andre hvis det skulle være noe.

Skrevet

 

Nå har han blitt stor og flyttet for seg selv, men fra han var 2 1/2 år fordelte vi det omtrent slik:

man-tirs hos en

ons-tors hos den andre

helg hos den andre igjen

 

og slik rullerte det :-)

For oss fungerte det veldig bra, vi ville ikke være fra han en hel uke.

Vi bosatte oss bare noen hundre meter fra hverandre etter bruddet pga. han, så han har aldri måtte oppleve å bo i en bag. Har alltid hatt dobbelt opp av alt, det eneste han har måtte hatt med seg er skolebøkene sine.

Jøss, to dager her og to dager der.. Høres travelt ut!

 

 

Anonymous poster hash: 4c5a1...64b

 

Travelt? Vi bor 180 meter fra hverandre. Hva er travelt med det?

Skrevet

Samme som den perfekte mor. Bytter på fredager. Blir hentet av den andre etter skolen på fredager. Alt er dobbelt så ingen bag involvert og vi bor ikke langt unna hverandre. Det de vil ha begge steder som ikke er dobbelt er iPad, taekwondo drakta, et kosedyr. Vi voksne kjører tilhørende etter jobb på fredager og leverer så barna slipper alt slik. Vi har også nøkler til hverandres hus så vi kan hente og levere ting vi trenge uavhengige av den andre hvis det skulle være noe.

iPad og telefon blir med her også. Ellers har de dobbelt av mye, og det som evt må fraktes ordner vi foreldre😊 Vi kommer begge inn i den andres hus hvis vi skulle ha behov😊

Skrevet

 

Nå har han blitt stor og flyttet for seg selv, men fra han var 2 1/2 år fordelte vi det omtrent slik:

man-tirs hos en

ons-tors hos den andre

helg hos den andre igjen

 

og slik rullerte det :-)

For oss fungerte det veldig bra, vi ville ikke være fra han en hel uke.

Vi bosatte oss bare noen hundre meter fra hverandre etter bruddet pga. han, så han har aldri måtte oppleve å bo i en bag. Har alltid hatt dobbelt opp av alt, det eneste han har måtte hatt med seg er skolebøkene sine.

Stakkars barn....

 

Anonymous poster hash: c47e8...8ed

 

For en idiotisk kommentar!

 

Sønnen min er 20 nå, og er veldig fornøyd med det. Jeg syntes temaet 50/50 er veldig interessant og har fulgt med i bl.a de siste års forskning på temaet. Jeg har også spurt han, flere ganger om dette.  Det blir jo ikke lenger anbefalt å ha en slik ordning, men siden sønnen min er en av de få som har stortives med dette opplegget er det nok ikke så synd på ham som det du skal ha det til.  ;)

Hvorfor skulle det være "synd" på han? VI bor 180 meter fra hverandre, ser hverandres inngangsdør! Når han ble større gikk han litt fra og til som han ville, men det ble til at han, stort sett, fulgte opplegget vi hadde hatt siden han var 2 1/2. Han syntes det ble alt for lenge å være borte fra en av oss i en hel uke. (Kanskje det er derfor han har trives så godt med opplegget?)

 

 

Er jammen meg ikke mange jeg kjenner som legger opp til å bo så nærme hverandre pga. barna så å komme med en slik kommentar finner jeg veldig tullete!

Skrevet

 

 

Nå har han blitt stor og flyttet for seg selv, men fra han var 2 1/2 år fordelte vi det omtrent slik:

man-tirs hos en

ons-tors hos den andre

helg hos den andre igjen

og slik rullerte det :-)

For oss fungerte det veldig bra, vi ville ikke være fra han en hel uke.

Vi bosatte oss bare noen hundre meter fra hverandre etter bruddet pga. han, så han har aldri måtte oppleve å bo i en bag. Har alltid hatt dobbelt opp av alt, det eneste han har måtte hatt med seg er skolebøkene sine.

 

Stakkars barn....Anonymous poster hash: c47e8...8ed

For en idiotisk kommentar!

 

Sønnen min er 20 nå, og er veldig fornøyd med det. Jeg syntes temaet 50/50 er veldig interessant og har fulgt med i bl.a de siste års forskning på temaet. Jeg har også spurt han, flere ganger om dette.  Det blir jo ikke lenger anbefalt å ha en slik ordning, men siden sønnen min er en av de få som har stortives med dette opplegget er det nok ikke så synd på ham som det du skal ha det til.  ;)

Hvorfor skulle det være "synd" på han? VI bor 180 meter fra hverandre, ser hverandres inngangsdør! Når han ble større gikk han litt fra og til som han ville, men det ble til at han, stort sett, fulgte opplegget vi hadde hatt siden han var 2 1/2. Han syntes det ble alt for lenge å være borte fra en av oss i en hel uke. (Kanskje det er derfor han har trives så godt med opplegget?)

 

 

Er jammen meg ikke mange jeg kjenner som legger opp til å bo så nærme hverandre pga. barna så å komme med en slik kommentar finner jeg veldig tullete!

Jeg kjenner to familier som praktiserer 50/50 på samme måte som du gjorde og det går glimrende der også. Hos den ene familien skilte de lag når barna var små og foreldrene kjøpte hus ved siden av hverandre. Barna gikk som ville mellom husene, men stort sett ble det 2 dager her og 2 dager der. Barna styrer rytmen, foreldrene er gode venner og samarbeider godt.

 

Den andre familien skilte lag når barna var større, faren kjøpte hus noen gater unna men ikke mer enn 500-600 m avstand fra moren. Der igså fikke barna bestemme gangen i det, det ble litt mer 1 uke her og der, men det kunne endre seg eller det ene barnet kunne finne på å besøke faren ile uken hos mor og omvendt. Der også hadde foreldrene et godt samarbeid.

 

Nøkkelordet er vel samarbeid, og ved at foreldrene ikke snakker om "sine" dager med barna men legger til rette for at begge skal kunne være aktive og engasjerte foreldre i hverdagen. Det krever mye av foreldrene og er sikkert vanskelig/umulig dersom man bryter forholdet pga svik. Men det skal være lov å si at det er bedre for barna å ha både mor og far som en del av hverdagen sin og at disse kan snakke med hverandre og samarbeide i oppdragelsen fremfor å ha mor og far som krangler om hvem som skal ha barna og ikke klarer å jobbe sammen.

 

Anonymous poster hash: 6dce6...dc4

Skrevet

mine er 6mnd, 2 år og 10 år og er hos faren fra søndag til søndag



Anonymous poster hash: e644c...be2
Skrevet

vi skal ikke ha 50/50 enda,men vi har snakket om fra han er 5 år, skal han bo anhver uke hos hver, fra mandag til mandag evt fredag til fredag

Skrevet

 

mine er 6mnd, 2 år og 10 år og er hos faren fra søndag til søndag

 

Anonymous poster hash: e644c...be2

Er babyen på seks måneder 50 prosent hos far?
Skrevet

 

mine er 6mnd, 2 år og 10 år og er hos faren fra søndag til søndagAnonymous poster hash: e644c...be2

Er babyen på seks måneder 50 prosent hos far?

Har den det værre der enn hos mor? Poenget er vel at så små barn bør ha et bosted (det gjelder vel forsåvid toåringen også), ikke at det er være å være halve tiden hos far enn hos mor.

 

Anonymous poster hash: 2ca0c...1d4

Skrevet (endret)

 

 

mine er 6mnd, 2 år og 10 år og er hos faren fra søndag til søndagAnonymous poster hash: e644c...be2

Er babyen på seks måneder 50 prosent hos far?
Har den det værre der enn hos mor? Poenget er vel at så små barn bør ha et bosted (det gjelder vel forsåvid toåringen også), ikke at det er være å være halve tiden hos far enn hos mor.

 

Anonymous poster hash: 2ca0c...1d4

Poenget er hva? Og om de har det bedre hos mor? Får du tolka ting mer fritt eller? Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

 

mine er 6mnd, 2 år og 10 år og er hos faren fra søndag til søndag

 

Anonymous poster hash: e644c...be2

Er babyen på seks måneder 50 prosent hos far?

 

ja det er han, han tar flaske. far er like god omsorgperson som meg

 

Anonymous poster hash: e644c...be2

Skrevet

Vi bytter mandager.

Fredag og søndag kan være dumme dager om du skal bort en helg.

Veldig greit etter bhg/ skole på mandag.

 

Anonymous poster hash: 8d038...746

Skrevet

 

 

 

mine er 6mnd, 2 år og 10 år og er hos faren fra søndag til søndagAnonymous poster hash: e644c...be2

Er babyen på seks måneder 50 prosent hos far?
Har den det værre der enn hos mor? Poenget er vel at så små barn bør ha et bosted (det gjelder vel forsåvid toåringen også), ikke at det er være å være halve tiden hos far enn hos mor.

 

Anonymous poster hash: 2ca0c...1d4

Poenget er hva? Og om de har det bedre hos mor? Får du tolka ting mer fritt eller?

Hvorfor spør du ikke om babyen er 50 % hos mor da? Hvis det er det samme?

 

 

Anonymous poster hash: 2ca0c...1d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...