Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #1 Skrevet 10. mars 2015 Barnet klarer / gidder ikke å gjøre lekser Og det blir til at jeg må diktere hva hun skal skrive og gjøre. Slitsomt Hva gjør jeg ? Anonymous poster hash: 35d56...012
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #2 Skrevet 10. mars 2015 Fast tid til lekser. Gidder hun ikke skrive selv hadde jeg tatt vekk goder. Eks tid på pc eller tv. Det er viktig å lære seg å måtte jobbe med ting, at ikke alt kommer gratis. Og hvis rn ikke gidder går det utover andre ting igjen! Anonymous poster hash: 00a4b...957
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #3 Skrevet 10. mars 2015 Det er forresten forskjell på å ikke klare og å ikke gidde. Klarer hun ikke leksene må du ta en prat med lærer! Anonymous poster hash: 00a4b...957
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #4 Skrevet 10. mars 2015 Hun gidder ikke Slurver og blir sint 😦 Er det meningen at vi voksne skal sitte med de og si hva de skal skrive og gjøre? ? Anonymous poster hash: 35d56...012
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #5 Skrevet 10. mars 2015 Det er meningen at dere skal støtte, hjelpe og veilede, men dere skal selvsagt ikke gjøre leksene for henne heller ikke diktere hva hun skal skrive. Ha fast tid, si klart på forhånd hva du/dere forventer av leksene og at det ikke skjer andre gøye ting (pc, tv, utetime, osv) før leksene er gjort. Anonymous poster hash: 9213e...034
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #6 Skrevet 10. mars 2015 Lurt å bruke tid nå på å etablere gode leksevaner. Fast tid, fast sted, ingen distraksjoner. (Her sitter vi ved kjøkkenbordet, rett etter middag). Plasser gjerne leksene før aktiviteter hun liker. Er hun motivert for skitur på kvelden, må leksene være i boks først. Tar litt tid å komme inn i gode vaner, men de er gull for fremtiden deres. Verre å snu en negativ spiral om dere lar det bygge på seg. Anonymous poster hash: 53eed...eda
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #7 Skrevet 10. mars 2015 Lurt å bruke tid nå på å etablere gode leksevaner. Fast tid, fast sted, ingen distraksjoner. (Her sitter vi ved kjøkkenbordet, rett etter middag). Plasser gjerne leksene før aktiviteter hun liker. Er hun motivert for skitur på kvelden, må leksene være i boks først. Tar litt tid å komme inn i gode vaner, men de er gull for fremtiden deres. Verre å snu en negativ spiral om dere lar det bygge på seg. Anonymous poster hash: 53eed...eda Når det er sagt: Er det veldig mye lekser, ville jeg tatt en prat med læreren. Jeg er rett og slett i tvil om lekser er en bra ting på småskoletrinnet. Selvfølgelig bør ungene lese mye hver dag, men når det blir lekser i flere fag allerede fra andreklasse tror jeg mange (spes gutter) kommer inn i en negativ spiral allerede tidlig i skoleløpet. Anonymous poster hash: 53eed...eda
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #8 Skrevet 10. mars 2015 Barnet klarer / gidder ikke å gjøre lekser Og det blir til at jeg må diktere hva hun skal skrive og gjøre. Slitsomt Hva gjør jeg ? Anonymous poster hash: 35d56...012 Her i huset fungerer det bra å ha avtale om at lekser gjøres med en gang man kommer hjem. Barnet går hjem fra skolen, og hiver seg over leksene - ser konkurransemomentet - om å gjøre å være ferdig før noen av oss voksne kommer hjem. Anonymous poster hash: 4ac67...bdb
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #9 Skrevet 10. mars 2015 På hvilket klokkeslett gjør hun lekser? Hvor sliten er hun? Anonymous poster hash: 04617...523
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå