Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #1 Skrevet 10. mars 2015 Jeg trenger alle tips og råd for hvordan jeg som er så rotete og uorganisert i hjemmet kan få det ryddigere. Noen som vil dele? Alle tips mottas med takk! :-) Anonymous poster hash: a4fb8...2e2
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #2 Skrevet 10. mars 2015 Jeg er småbarns mor! HI Anonymous poster hash: ce63c...709
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #3 Skrevet 10. mars 2015 Bøker i bokhylla, oppvasken med en gang, klær i klesskapet... Har gjort det til en vane å brette klær direkte fra tørketrommelen før jeg setter på en ny maskin. Ellers hoper det seg opp. Og det er lurt å eie færrest mulig ting. Jeg har vært en rotekopp, men kommer meg. Har ADD. Anonymous poster hash: 0a1f5...488
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #4 Skrevet 10. mars 2015 Jeg "straffer" meg selv hvis jeg lar ting ligge. Hvis jeg ikke henger opp klær fra vaskemaskinen, får jeg ikke drikke pepsi max til kveldskos f.eks. Hvis jeg ikke tar ut av oppvasken, får jeg ikke se serie. Osv. Det funker hvertfall for meg 😉 Anonymous poster hash: 43021...bc4
valkyrien Skrevet 10. mars 2015 #5 Skrevet 10. mars 2015 Rydde? System? Nei, sånt driver jeg ikke med Evner ikke å ha det ryddig og ha faste plasser til ting, her går det mer i å flytte rotet rundt mens jeg vasker.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #6 Skrevet 10. mars 2015 Her må jeg virkelig følge med. Føler det er kronisk rotete her. Hjelper kanskje ikke at både jeg og tenåringen har ADD. Så nå har hun ryddet rommet, og resten av huset ser bombet ut. Anonymous poster hash: 4b4d3...a54
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #7 Skrevet 10. mars 2015 Få en person som er mer ryddig enn deg til å hjelpe deg med å lage et skikkelig system på ting en dag (mannen din om du har det?). Absolutt alt må ha en plass. Et fast sted til blader, et til regninger, et til annen post, en kurv til ladere, en kasse til tegninger fra barna, en kurv til blyanter osv. Alt av ting som har det med å hope seg opp og rote til, må ha en fast plass, og alt skal alltid legges rett på den faste plassen med mindre det er i bruk. Vi er en familie bestående av en voksen (jeg) med add og to barn med adhd i tillegg til tre "normale", og har det stort sett nesten strøkent Anonymous poster hash: 78675...dc7
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #8 Skrevet 11. mars 2015 Få en person som er mer ryddig enn deg til å hjelpe deg med å lage et skikkelig system på ting en dag (mannen din om du har det?). Absolutt alt må ha en plass. Et fast sted til blader, et til regninger, et til annen post, en kurv til ladere, en kasse til tegninger fra barna, en kurv til blyanter osv. Alt av ting som har det med å hope seg opp og rote til, må ha en fast plass, og alt skal alltid legges rett på den faste plassen med mindre det er i bruk. Vi er en familie bestående av en voksen (jeg) med add og to barn med adhd i tillegg til tre "normale", og har det stort sett nesten strøkent Anonymous poster hash: 78675...dc7 Oi, det må jeg si! Virkelig imponert! 5 barn og nesten strøkent heletiden. Jeg vil bli som deg! HI Anonymous poster hash: ce63c...709
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2015 #9 Skrevet 11. mars 2015 Faste plasser er tingen ser jeg. Jeg må få meg flere kurver i hus! Anonymous poster hash: ce63c...709
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå