Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #1 Skrevet 10. mars 2015 Hei! Hadde en gutt som var slapp/apatisk og hadde kveldsfeber i 14 dager, og tok gutten til legen. Må legge til at han ikke hadde andre symptomer utenom dette. Måtte nesten "tvinge" legen til å sjekke ørene og halsen da jeg mener han kunne ta en grundig undersøkelse når vi først var der. Men legen var nølende siden gutten motsatte seg. Uansett først kikket han i det ene øret og der så det vel høvelig greit ut, og så kikket han i det andre øret, og da nesten skvatt han unna og sa "oi, der er det skikkelig ørebetennelse jeg skriver ut antibiotika med en gang". Tidligere har han vært veldig streng på at han ikke vil skrive ut antibiotika.. Synes det var litt rart,men tenkte at han visste best. Uansett, etter legebesøket gråt gutten min resten av dagen. Klaget på at legen laget aua i øret hans (gutten min er 2,5 år). Etter dette tok han seg da til dette øret han hadde ørebetennelse i, i følge legen. Det var pappaen som stelte han den kvelden og han er ikke den flinkste mtp hygiene og slik, og slurver litt med ansikt/underlivsvask. Iaf morgenen etter hadde iaf trommehinna sprukket for det var masse størknet verk i hele øre (men ingenting på puta??). Kan det ha vært mulig at legen stakk hull på trommehinna til lillegutt (selvfølgelig uten at det var med meningen altså..) I såfall burde han ikke sagt noe om det? Anonymous poster hash: 2b663...ec1
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #2 Skrevet 10. mars 2015 Ved hull på hinna slutter det å gjøre vondt. Det er neppe årsaken. Anonymous poster hash: 8f4fb...147
PersilleBlomst Skrevet 10. mars 2015 #3 Skrevet 10. mars 2015 Vil ikke tro at han gjorde det. Hvis lille syntes det var aua er det jo mye trykk inni der. Det kan jo bare ikke ha rent ut av øret? Om den sprekker og øret ikke er nedovervendt? Jeg er altså ingen lege men.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #4 Skrevet 10. mars 2015 Dere har nok rett. Syntes bare det var så rart at han ikke hadde vist noe tegn til smerte før, verken om natta eller dagen. Eldste barnet mitt er ørebarn og enda hun klaget lite "(i følge legene så kunne hun umulig ha ørebetennelse så rolig som hun var, også ble de like sjokka hver gang når de så hun hadde det) så våknet hun gjevnlig om natta og hadde andre tydelige tegn, men det skjedde ikke med minstemann. Kan jo hende at det faktum at legen dro litt i øret for å kikke var nok til at han ble var på at det var der det var vondt, og at det uansett var på randen til å sprekke opp uansett. Syntes bare det var en merkelig sammentreff, og legen virket som forfjamsa. Anonymous poster hash: 2b663...ec1
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #5 Skrevet 10. mars 2015 Jo det vil renne ut av øret uansett om du står eller ikke når trommehinna sprekker. Det er iaf min erfaring med eldste som er ørebarn. Er jo masse trykk og verk i øret til disse små som plages med dette Anonymous poster hash: 2b663...ec1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå