Gå til innhold

Hadde du sendt 7 åringen din alene til Usa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å besøke familie?

Anonymous poster hash: d738a...f2a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de er kjente og barnet selv vil, ja. Men ikke ellers.

Anonymous poster hash: 60884...380

Skrevet

Absolutt ikke.!

Her trener vi på at hun skal mestre å ta bussen alene fra skolen til der jeg jobber. Det er kun en buss, ingen bytter, alle snakker norsk omkring henne og vi har gjort det mange ganger sammen. Likevel er hun livredd for å ta turen alene. Er visst noen år enda før hun er klar for å reise alene internasjonalt.....

Skrevet

Nei, flybiletter koster lite. Noen får følge barnet.

Anonymous poster hash: 51d08...863
Skrevet

Sender han ikke alene ned toget til farmor engang (12 mil)....så nei.

Anonymous poster hash: f60d1...d34

Skrevet

Vi reiser til USA ofte. Hadde aldri sendt barna mine på 10 og 12 alene over.

Vi tar minst 2 ofte 3 fly. Det lengste flyet tar for oss 10 timer, det er lenge.

Det er venting på flyplass, man skal ha seg mat, finne do, gjennom sikkerhetskontrollen, fly er forsinket. Det er innskriving til USA med skjema og spørsmål, passkontroll, henting av bagasje osv

Ikke minst veldig mange timer alene på fly.

Jeg ville følgt ungen over og heller tatt fly hjem igjen etter noen dager.

Anonymous poster hash: c148d...8ea

Skrevet

Jeg kjenner voksne kvinner som ikke tør å reise alene til utlandet, så aldri i verden om jeg hadde sendt en 7-åring alene! Hva om det blir innstillinger eller avgangen blir utsatt? Kan barnet klokka? (ikke alle kan det) Kan barnet språket? Hva med alle skjemaene som må fylles ut? Klarer barnet å holde styr på penger, pass osv? Nei, det der hadde jeg ikke gjort med mitt barn.  

Anonymous poster hash: 65117...1c3
Skrevet

Jeg kjenner voksne kvinner som ikke tør å reise alene til utlandet, så aldri i verden om jeg hadde sendt en 7-åring alene! Hva om det blir innstillinger eller avgangen blir utsatt? Kan barnet klokka? (ikke alle kan det) Kan barnet språket? Hva med alle skjemaene som må fylles ut? Klarer barnet å holde styr på penger, pass osv? Nei, det der hadde jeg ikke gjort med mitt barn.

Du har ikke reist så mye?! Dette har de selvfølgelig løsninger for. Det er mange barn som flyr alene til samvær hele tiden.

Skrevet

En 7 åring vil så vidt jeg vet ikke få lov til å fly alene internasjonalt selv om det mot formodning kunne klare både flybytte og skjemaer på flyplassen.

Hvis dere fikk ordnet det slik at barnet kunne reise trygt, barnet kjenner slektningene i USA godt og har lyst til å besøke dem, synes jeg det bør være greit. Avstandene blir store og det vil ikke være mulig å hente barnet om det lengter hjem ol men med et trygt og reisevant barn som kjenner familien sin godt ville jeg nok sakt ja.

Anonymous poster hash: 010a3...be4
Skrevet

Du har ikke reist så mye?! Dette har de selvfølgelig løsninger for. Det er mange barn som flyr alene til samvær hele tiden.

Ja, med ett fly. Hva når de må bytte fly? Det er nok ikke like vanlig.

Anonymous poster hash: f915d...760

Skrevet

Nei aldri i verden!

Anonymous poster hash: 73fb0...499

Skrevet

Du har åpenbart ikke flydd mye selv om du ikke har bemerket deg disse utilpasse barna med merkelapp rundt halsen. Det å skulle inn i USA  og gjennom tollen er også noe helt annet. 

Skrevet

De er ikke "alene", det er faktisk ikke lov til å kjøpe flybillett til barn under 12-14 år (varierer fra flyselskap til flyselskap) uten følge. Alternativt kan man betale for tjenesten Unaccompanied Minor, der barnet får følge av flyselskapets personal mens det er på bakken og spesiell oppfølging underveis på flyturen. Noen flyselskaper tilbyr tjenesten også om det er mellomlanding (Air France har eget venterom med leker og spill samt matservering på Charles de Gaulle), andre gjør det bare dersom det er direktfly. Noen gjør det fra 5 år (Air Fance fra 4 år innenriks) og noen har 6-års grense. De kutter alle køene underveis, de ansatte plukker bagasjen for dem (det er spesialmerket) og de voksne som skal plukke barnet ved ankomst må fremvise pass (foreldrene må fylle ut et skjema der passnummer til den som skal hente står).

Jeg ville ikke gjort det om barnet ikke hadde fløyet strektningen flere ganger med familien, kunne snakke flyselskapets offisielt språk flytende og var trygg og motivert til å ta turen. Men sønnen vår skal gjøre det for andre gang i juli, han synes det er kjempe gøy. Han ble visst oppvartet som en konge i fjor sommer. Returen derimot tar vi med følge av familienmedlem siden det er nattfly.

Anonymous poster hash: c697d...40a

Skrevet

ALDRI!! Ikke en 12åring, eller en 15åring heller...

Anonymous poster hash: c7bf6...eee

Skrevet

Tror det var ei her inne som påstod hun sendte sin 5 åring (eller var det 6 år) alene til slektninger i Canada på sommerferie.

Anonymous poster hash: c148d...8ea

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Ja, det hadde jeg gjort om barnet selv ville det og jeg følte at barnet var modent for å gjøre det.  Jeg hadde ikke hatt problemer med å sende barn i alderen 6 til 12 år alene, eller eldre så lenge de kunne reise som UM.  Hadde slitt mer med tanken på å sende 15 åringen min ut på egen hånd og slitt mer med å sende 6 åringen til nærmeste by med bussen alene enn å sende ham med fly til statene selv med flere bytte underveis.

Skrevet

Bare om han kjøpte med seg 10-12 truser

Anonymous poster hash: a0eca...937

Skrevet

Bare om han kjøpte med seg 10-12 truser

Jeg har starta barselgruppe skjønner du.

Skrevet

Bare om han kjøpte med seg 10-12 truser Anonymous poster hash: a0eca...937

Sitter han i rullestol?

Skrevet

Bare om han kjøpte med seg 10-12 truser Anonymous poster hash: a0eca...937

Sitter han i rullestol?

Selvsagt, det er jo derfor han må reise alene. Noe annet hadde blitt for pinlig! 

Skrevet

Tror det var ei her inne som påstod hun sendte sin 5 åring (eller var det 6 år) alene til slektninger i Canada på sommerferie.Anonymous poster hash: c148d...8ea

Det var meg, det gikk kjempefint og han vil reise ut igjen til sommeren. Vi reiste sammen dit i desember, og jeg måtte love å late som jeg ikke kjente han. ;)

Som hun over sier, jeg er mye mer bekymret for å sende han alene når han blir 14-15 og må klare seg helt på egen hånd enn nå som han får tett oppfølging av personalet. Han får rene kongebehandling og siden han kjenner så godt rutinene er han ikke bekymret for hva som skjer underveis (ikke er han spesielt modig heller, men han har fløyet utrolig mye).

Når det er sagt, hadde han ombestemt seg samme dag som flyet gikk, ville vi bare dratt hjem igjen. Ikke verre enn det. Samme gjelder i år og årene fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...