Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #1 Skrevet 10. mars 2015 Jeg vil på det varmeste råde dere til å lese denne artikkelen selv om den er noe lang. Ev. hoppe til ned i den. http://abup.no/et-motorisk-perspektiv-pa-adhd-muskulaere-reguleringsproblemer-ved-adhd/ For de som ikke har barn med ADHD, eller ikke orker å lese alt, vil jeg lime inn en del jeg synes kanskje kan være med på å gi noe økt forståelse i enkelte situasjoner: " MedbevegelserMedbevegelse i hender når barnet beveger føttene, kan virke inn på finmotoriske aktiviteter. Barnet finner ofte ut av seg selv at det er bedre å sitte med beina under seg på stolen når det skal gjennomføre aktiviteter som krever finjustering, for eksempel tegning og skriving. Mange søler mye når de spiser eller drikker. Medbevegelser kan også føre til at barnet dulter borti andre eller river ned ting uten at det selv er klar over det. Barnet blir ofte misforstått og tolket som aggressivt eller destruktivt i lek, uten at dette er barnets intensjon [4], noe som hyppig medfører irettesettelser og skjenn uten at barnet forstår hvorfor. " Anonymous poster hash: 04b68...78d
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #2 Skrevet 10. mars 2015 Dytter litt siden den falt så fort nedover. Anonymous poster hash: 04b68...78d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå