Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #1 Skrevet 10. mars 2015 Ja, nå ligger jeg her igjen. Har utsatt mensen så lenge jeg kan (3 brett, i samråd med lege), men nå er det på'n igjen.. Det er så vondt at jeg kaster opp, jeg blør som en nyslakta gris og spyr og griner om hverandre. Det kjennes faktisk ut som sterke rier..jeg takket fødselen meget bra og syns faktisk det var mindre vondt enn menssmertene jeg har! Jeg har alltid hatt problemer med dette, hadde lapraskopi for 5 år siden, det eneste de fant var et lite sår på ene eggstokken. Så endometriose har jeg ikke. Har time hos gynekolog i mai, fikk tilsendt blødningskort og menskopp for å måle mengde, på to dager har jeg blødd rett over 80 ml, har ca 7 dager igjen.. Har mest lyst til å grine meg til den operasjonen hvor de brenner bort slimhinnene i livmora, men legene er skeptiske, jeg er 26 år og har bare ett barn..jeg vil ikke ha flere.. Barnefaren og jeg er ikke sammen lenger, jeg har mer enn nok med ett barn og er midt i en utdannelse. Jeg skal ikke ha flere.. Har prøvd alt som er av p piller og minipiller, hormonspiral, kobberspiral, p-ring, p-plaster og p-sprøyte. Får sterke smertestillende av legen, har fått slike tabletter som skal minske blødninger, men ingenting funker som det skal. Går på Yasmin nå, og det har i hvertfall blitt en liten endring, har nå mensen i 9 dager i stedet for 13-15 dager. Men jeg blir helt satt ut de dagene jeg har det og dette vil ikke funke når jeg skal begynne å jobbe.. Vil ikke være dama som blir sykmeldt en uke hver tredje mnd.. Lei av å bli bundet til huset de dagene jeg har mensen fordi jeg blør så mye at det er en risikosport å hente posten.. Noen som har fått innvilget operasjon av slimhinnene selvom de var veldig unge og bare hadde ett barn? Anonymous poster hash: e9824...8b1
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #2 Skrevet 10. mars 2015 Høres ut som du kvalifiserer til det i allefall, det ødelegger jo livet ditt... Forresten så kan sterke menssmerter være mye verre enn rier! Det har jeg opplevd selv... Anonymous poster hash: 5ca9c...9ae
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #3 Skrevet 10. mars 2015 Det er bare tull at man ikke kan gå kontinuerlig på p-piller ved en slik problematikk. Snakk med gynekologen om det. Det er absolutt ingenting som tilsier at du må ha en blødning hver tredje måned. Det er ellers mulig å ha både endometriose og adenomyose uten funn ved laparoskopi, men ikke voldsomt sannsynlig. Anonymous poster hash: e6ef2...47e
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #4 Skrevet 10. mars 2015 Tusen takk for svar begge to! Ja, jeg føler det tar litt knekken på meg til tider.. Jeg tar tre brett av gangen fordi jeg har prøvd flere, men da begynt med blødninger i begynnelsen av brett fire hver gang. I tillegg blør jeg da også mye lenger, så det er ikke verdt det. Gikk på cerazette for noen år siden, etter ett år uten blødninger fikk jeg fossblødninger som varte i flere uker, legene hadde aldri sett makan.. Hi Anonymous poster hash: e9824...8b1
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #5 Skrevet 10. mars 2015 Noen andre som kan noe om dette med å svi bort slimhinnene? Anonymous poster hash: e9824...8b1
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #6 Skrevet 10. mars 2015 Har du prøvd spiral? Jeg har også mye smerter under mens (har endometriose og svimer av pga smerter) og det bedret seg etter lap. I tillegg fikk jeg satt inn hormonspiral. Da ga blødningene seg etter en stund. Det må da være bedre enn å holde på med p-piller sånn som du gjør nå. Jeg vet ikke hva annet jeg kan råde deg til enn å få en skikkelig sjekk hos gynekolog. Anonymous poster hash: 4f506...8d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå