Gå til innhold

Lappeteppefamilen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det nærmer seg 17mai og sommerferie...vil gjerne høre hvordan dere får kabalen til å gå opp,samt litt synspunkter på et par ting .

Min mann han har to barn fra før,de går på en en annen skole en min datter,men i samme kommune. Han og xen bruker ha annenhvert år på 17mai osv. I år er det xen sitt år. Han har brukt å komme å se barna sine gå i toget for så å bruke tiden etterpå til lek og kos med de uavhengig om hvilken av partene som har 17mai,for det er en tradisjon de har.

Jeg har brukt å være med min datter alene på 17mai og mannen kommer da senere med eller uten barna avhenging av hvem sin 17mai det er for de.

Nå har mannen min og jeg fått et barn sammen,og vil gjerne være sammen etter han har sett på barna sine gå i tog,altså IKKE delta på leker og sitte med xens familie etc. Dette faller ikke i god jord hos xen.

Jeg er litt av den oppfatning av at den som har 17mai tar ansvaret den dagen med tanke på samvær og leker etter toget. Hvordan gjør dere dette? Jeg har ikke brukt å bli med å se på barna hans,da det blir litt stress å rekke tilbake til toget til min datter skal gå i tog,det går litt senere nemlig. Ny familie ,nye tradisjoner eller? Xen hans mener det skal være slik det alltid har vært,og det lar seg kanskje ikke gjøre når vi har fått et barn sammen ..

Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: f0228...544
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At dette er noe du og din mann må snakke om og bli enige om - uavhengig av hva andre (xer) måtte mene!!

Anonymous poster hash: 33d78...cdd

Skrevet

At dette er noe du og din mann må snakke om og bli enige om - uavhengig av hva andre (xer) måtte mene!!

Det er det som er så vanskelig ,..har forsøkt,men når liksom ikke frem.Hans x mener det skal være slik tradisjon har vært. Mens jeg mener at det ikke lar seg gjøre nå som vi har fått et barn sammen,som også må tas hensyn til....vi rekker se på hans barn i toget for så å dra å se på mitt barn i toget. men da rekker han altså ikke få blitt med på leker kaffe og div med barna han har fra før...( det er xens 17mai i år).da bryter han tradisjoner og det er jo så uheldig mener hans x :-( dette er en bitteliten ting i tillegg til veldig mye annet skal det sant sies så har det vært tøft å gjøre alle til lags :-/ :-)

Skrevet

Dere må helt klart gjøre plass for den nye familien.

Synes uansett det høres helt urealistisk ut å fortsette å stille opp begge to på absolutt alt. Det er slik man gjør den første tiden for å gjøre overgangen lettere for barna. Man kan jo ikke fortsette å ha den gamle familien som prioritet dersom man har stiftet ny familie.

Barna vender seg helt fint til at de feirer og markerer ting med mor et år, far neste. Får en følelse av at dette handler mer om eksens behov for å kontrollere, evt ispedd en dæsj sjalusi.

Skrevet

Enig med siste innlegg - og det var derfor jeg sa at dette er noe dere må finne ut sammen. Dere skal ikke ta hensyn til exen og det at en i flere år har gjort noe betyr ikke at ikke fremtiden vil se annerledes ut. Regner med at xen kjører hardt på med samvittighetskortet.. og mannen biter på..

Skrevet

Takk for litt svar å synspunkter..denne saken her er en liten sak av veeeeldig mange saker de siste årene,det er jammen ikke lett å gjøre alle til lags. Kontrollbehovet til xen hans har vært enormt stort,heldigvis er det noe roet ned siste året,men mannen går jo på det meste for husfredens skyld tror jeg.

Vi har hans barn bare annhver helg så det er liksom ikke det samme som ved et 50/50 sammarbeid syns jeg... alikevel syns jeg det blir forlangt at han skal være med på litt for mye,og ja da bruker hun: "ungene syns det hadde vært fint hvis du kom", ungene vil ha deg der" osv...og det vil de jo helt sikkert også,men mange ganger tror jeg det er mer hun som har det behovet......han må  helst hjelpe til i alt av barneselskaper de har også. 

Nå ser det værtfall ut som at det går greit at det ikke ble tid til så mye lek på 17mai i år ,men bare se på toget for så å dra å være sammen med oss,iom at det er hennes 17mai.

Skrevet

Uff - kan bare si at jeg vet hvordan du har det... :-)

Godt at dere ble enige om 17. mai! :-)

Skrevet

Takk for litt svar å synspunkter..denne saken her er en liten sak av veeeeldig mange saker de siste årene,det er jammen ikke lett å gjøre alle til lags. Kontrollbehovet til xen hans har vært enormt stort,heldigvis er det noe roet ned siste året,men mannen går jo på det meste for husfredens skyld tror jeg.

Vi har hans barn bare annhver helg så det er liksom ikke det samme som ved et 50/50 sammarbeid syns jeg... alikevel syns jeg det blir forlangt at han skal være med på litt for mye,og ja da bruker hun: "ungene syns det hadde vært fint hvis du kom", ungene vil ha deg der" osv...og det vil de jo helt sikkert også,men mange ganger tror jeg det er mer hun som har det behovet......han må helst hjelpe til i alt av barneselskaper de har også.

Nå ser det værtfall ut som at det går greit at det ikke ble tid til så mye lek på 17mai i år ,men bare se på toget for så å dra å være sammen med oss,iom at det er hennes 17mai.

Nå som dere har startet en familie sammen, er det på tide for deg å kreve at han setter mer grenser for eksen.

Dere skal ikke måtte ofre deres fellesbarns mulighet til å ha en familie for å tekkes hans eks.

Nå handler det ikke lenger bare om å bevare husfreden, nå handler det om at et barn blir skadelidende for å tilfredsstille en voksen persons trang til å bestemme.

Skrevet

Jeg forstår deg kjempe godt altså.

Min x og jeg har 17mai annethvert år, men vi har aldri vært sammen på selve 17mai. Det er fordi vi har hatt en turbulent fortid sammen, men heldigvis så har det bedret seg med årene.

Samboeren min og hans ex har møttes på skolen med barna, og vært sammen på skolen. Men så godt hvert til sitt etterpå, og den som har det årets 17mai har barna på kvelden.

Vi er en familie med dine og mine barn. Alle tre barna går nå på samme skole. I år har jeg 17mai med mitt barn, mens han har uten barn. Så her vil vi alle møtes på skolen. Men ikke noe planlagt sammen. Jeg tror vel ikke at vi kommer til å være "sammen", men slå av en prat og sånn. Så går barna hans i mellom oss tenker jeg.

Vi flyttet sammen i sommer i fjor, så alt et nytt enda

Når det kommer til sommerferien, så har vi 2uker sammenhengende. Da med alle tre barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...