Gå til innhold

Hvor vanlig er det at vannet ikke går?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet det? Under sist fødsel, gikk aldri vannet. Langt uti fødselen (nesten full åpning, vel), så kjente jeg at noe kom ut *der nede*. Gubben hentet jordmødrene, og det var visst vannblæra. DA stakk jordmor hull på den. Er det vanlig at det skjer, at vannblæra kommer ut mot slutten? Kan jeg forvente det neste gang?

Anonymous poster hash: 6532c...eca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg har de måtte ta vannet på slutten med alle fire. Ganske vanlig har jeg inntrykk av.

Skrevet

Det skjedde med meg også, men jeg aner ikke hvor vanlig det er.

Anonymous poster hash: 3c94e...ddd
Skrevet

Har hatt fire fødsler, og vannet har gått ved én av disse (da langt uti forløpet, omtrent ved full åpning). Ellers har jm tatt det.

Anonymous poster hash: 711bb...937

Skrevet

Har aldri hatt naturlig vannavgang på noen av mine fire fødsler. Kjenner kun til en hvor fødselen startet med at vannet gikk, og det var en mnd før termin.

Anonymous poster hash: 73618...285

Skrevet

Ok. For det var ganske fint, synes jeg, å slippe det med at vannet går osv :)

Anonymous poster hash: 6532c...eca

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

JM har tatt vannet ved begge mine fødsler.

Skrevet

Min fødsel nr tre gikk vannet mens jeg presset. fødte litt av vannblæren så gikk vannet. jordmord måtte hoppe vekk.. hehe så kom jenta

Anonymous poster hash: 9edc8...4db
Skrevet

Første fødsel startet med vannavgang.

Andre fødsel gikk vannet på slutten av fødselen da jeg hostet

Anonymous poster hash: 119d9...f14

Skrevet

Ved full åpning måtte jm ta vannet

Anonymous poster hash: d26e8...3e8

Skrevet

Har aldri merket noe vannavgang. Med siste var vannet intakt helt til han kom ut. Da tok jm vannet, og babyen kom ut sammen med alt vannet. Vannet var faktisk med på å hjelpe ham ut. Veldig skånsomt.

Anonymous poster hash: c0b97...332

Skrevet

Jeg tror jeg lekket vann jevnt og trutt hele tiden. Kjente aldri at vannet "gikk" ved noe tidspunkt

Skrevet

1&2, vannet gikk ved ca 7 cm åpning.

3 - fødsel startet med vannavgang.

Anonymous poster hash: cc657...a07

Skrevet

2 uten og en med

Anonymous poster hash: d46a1...172

Skrevet

Første fødsel ble vannet tatt ved 4 cm åpning.

Andre fødsel var igangsatt og startet med at lege tok vannet.

Anonymous poster hash: 7903b...106

Skrevet

to fødsler hittil, vannet har ikke gått før på fødestua (tatt av JM langt uti fødselen)

Anonymous poster hash: 9a8c8...560
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Første fødsel startet med vannavgang uten noe som helst forvarsel. Ved de to andre så tok jordmor vannet på slutten. Sist fødsel ba jeg om det selv fordi jeg hadde erfart at det gikk litt radigere da :)

Skrevet

Med nr 1 og 3 tok jordmora vannet ved full åpning, med nr 2 gikk vannet av seg selv og riene startet ca 15 timer senere :)

Skrevet

Jeg hadde modningsrier (de var like kraftige som riene i starten av aktiv fødsel, jeg var innlagt på sykehuset med sånn CTG (?)) i to døgn, og da jeg var på do etter disse to døgnene, kom vannet. Først i en dose. Jeg ringte på jordmor, og jordmor sjekket meg (var litt treg, så sjekkt meg først etter 30-45 min): 5 cm åpning, og vannet gikk nok en gang, da med misfarging på vannet (baby hadde bæsjet) og myyyye blod. 

Jeg er spent på fødsel nr 2, nå i juni.

Anonymous poster hash: 553dd...21a
Skrevet

Jeg har født 4 ganger. Kun en gang har jeg opplevd naturlig vannavgang. Det skjedde hjemme etter at riene var godt i gang. Sprø opplevelse. Det smalt ganske høyt. Både jeg og samboer hoppet til, og så fosset vannet ut.

De andre gangene har de stukket hull på sykehuset. Det har overrasket meg hvor seig hinnen er. Det tok litt tid før de klarte å få hull for å si det sånn.

Jordmor sa til meg at det vanlige er at man starter med rier.

Er visst bare i USA at alle fødsler starter med at vannet går ;-)

Skrevet

Mine to starta med vannavgang, noe jeg har inntrykk av at er uvanlig.

Skrevet

Måtte ta hull på den rett før han var ute. Samme med nr 2 :)

Anonymous poster hash: 1f5d4...5e3

Skrevet

Vannet gikk etter at pressriene startet på første og litt før presriene startet med nummer to. Uansett var fødselen godt i gang.

Skrevet

De måtte ta vannet på meg med de to første. Tredje gang startet fødsel med vannavgang.

Anonymous poster hash: d7349...77e

Skrevet

Jeg vet ikke hvor vanlig det er at vannet ikke går (har bare født en gang og da måtte de ta det), men jeg vet at bare 10% av fødsler starter med vannavgang i stedet for rier. Så da kan man i hvert fall stort sett være forberedt. 😊

Anonymous poster hash: 9c4c9...9d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...