Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #1 Skrevet 10. mars 2015 Jeg har brukt paracet tabletter og en Vimovo mot smerter i flere år. Medisinene er mot kroniske leddsmerter. Jeg har alltid hatt trøbbel med magen og har derfor fått Vimovo som skal hjelpe og beskytte magen + gi smertelindring. Nå har jeg fått ny lege og hun mener at jeg bør ta paraceten som stikkpiller. Jeg har forklart henne at det går greit med tabletter så lenge jeg bruker Vimovo, men når jeg kom på apoteket, for å hente ut medisinene, så var det stikkpiller hun hadde skrevet ut. Ok, jeg kan bruke stikkpiller, men det er jo ikke alltid det passer, for eksempel når det er langt til toalettet. Jeg forstår ikke helt grunnen heller. Når jeg googler så står det over alt at paracet i utgangspunktet ikke skal klusse til magen. Er ikke dette litt rart? Anonymous poster hash: 85ce0...c2d
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #2 Skrevet 10. mars 2015 Hvorfor ikke gi stikkpillene en sjanse før du blir misfornøyd? Det måm da være bedre å potensielt kun måtte bruke Paracet stikkpiller og slippe å ta Vimovo samtidig? Jeg skjønner for øvrig godt at hun ønsker å ta deg av dem, da de også er et smertestillende preparat. Jeg mistenker at du har blitt avhengige av disse smertestillende tablettene, siden du sier du har brukt dem i mange år. Høres ut som om det kan være på sin plass å prøve å trappe ned litt, og ikke minst få en ny lege... Anonymous poster hash: 93970...06a
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #3 Skrevet 10. mars 2015 Hverken Vimovo eller paracet er vanedannende. Det er veldig vanlig å kombinere disse ved kroniske smerter. Uten disse ville jeg vært ufør. Jeg har også Tramadol som jeg tar i dårlige perioder, men de er det lett å bli avhengige av så de bruker jeg kun når jeg må. Anonymous poster hash: 85ce0...c2d
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #4 Skrevet 10. mars 2015 Og det er jo ikke det at legen vil at jeg skal slutte med Vimovo, men hun mener jeg ikke bør ta paracet som tabletter. Anonymous poster hash: 85ce0...c2d
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #5 Skrevet 10. mars 2015 Og det er jo ikke det at legen vil at jeg skal slutte med Vimovo, men hun mener jeg ikke bør ta paracet som tabletter. Anonymous poster hash: 85ce0...c2d Men da har hun vel en grunn til det? Da mener hun kanskje at magen din har godt av en pause fra paracet som tabletter? Ta stikkpillene nå frem til du skal til lege igjen, også snakker dere sammen da om dine erfaringer og hennes begrunnelser. Kanskje kan dere etterhvert ha en kombinasjon, at du tar tabletter når du er på farten, men i hovedsak stikkpiller når du er hjemme? Er det å ta paracet som stikkpiller mildere mot nyrer o.l. enn å ta de oralt? Jeg tar også paracet mot kroniske smerter, og legen har en grense for hvor mye jeg kan ta før jeg må inn å ta utvidede blodprøver for å sjekke lever, nyrer og slike ting. Det er jo ikke bra for kroppen å gå fast på smertestillende tabletter heller... Anonymous poster hash: 7d077...8e5
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #6 Skrevet 10. mars 2015 http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/studie-bivirkningene-ved-paracetamol-alvorligere-enn-antatt/a/23409401/ Anonymous poster hash: 38ed8...a46
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #7 Skrevet 10. mars 2015 http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/studie-bivirkningene-ved-paracetamol-alvorligere-enn-antatt/a/23409401/Anonymous poster hash: 38ed8...a46 Piss. Anonymous poster hash: 5ae14...417
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #8 Skrevet 10. mars 2015 http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/studie-bivirkningene-ved-paracetamol-alvorligere-enn-antatt/a/23409401/Anonymous poster hash: 38ed8...a46 Piss. Anonymous poster hash: 5ae14...417 Hm. En godt underbygget vitenskapelig undersøkelse mot et anonymt "piss" på nettet. Lurer på hvem jeg skal feste mest lit til. Anonymous poster hash: 30d3b...d0a
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #9 Skrevet 10. mars 2015 http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/studie-bivirkningene-ved-paracetamol-alvorligere-enn-antatt/a/23409401/Anonymous poster hash: 38ed8...a46 Piss. Anonymous poster hash: 5ae14...417 Hm. En godt underbygget vitenskapelig undersøkelse mot et anonymt "piss" på nettet. Lurer på hvem jeg skal feste mest lit til. Anonymous poster hash: 30d3b...d0a "Philip Conaghan, som ledet studien, poengterer at for de fleste pasienter er risikoen veldig liten, og de som har tatt paracetamol over lang tid, vil ha sykdommer som trolig gjør at de dør tidligere." Anonymous poster hash: 85ce0...c2d
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #10 Skrevet 10. mars 2015 Og det er jo ikke det at legen vil at jeg skal slutte med Vimovo, men hun mener jeg ikke bør ta paracet som tabletter. Anonymous poster hash: 85ce0...c2d Men da har hun vel en grunn til det? Da mener hun kanskje at magen din har godt av en pause fra paracet som tabletter? Ta stikkpillene nå frem til du skal til lege igjen, også snakker dere sammen da om dine erfaringer og hennes begrunnelser. Kanskje kan dere etterhvert ha en kombinasjon, at du tar tabletter når du er på farten, men i hovedsak stikkpiller når du er hjemme? Er det å ta paracet som stikkpiller mildere mot nyrer o.l. enn å ta de oralt? Jeg tar også paracet mot kroniske smerter, og legen har en grense for hvor mye jeg kan ta før jeg må inn å ta utvidede blodprøver for å sjekke lever, nyrer og slike ting. Det er jo ikke bra for kroppen å gå fast på smertestillende tabletter heller... Anonymous poster hash: 7d077...8e5 Har lest litt og ser at det er flere som kobinerer tabletter og stikkpiller slik du foreslår. Det høres ut som noe som kan fungere for meg. Skal høre med legen neste gang. Anonymous poster hash: 85ce0...c2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå