Gå til innhold

Psykologen skal ha permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går til psykolog. Jeg syns det er vanskelig å åpne seg og jeg har brukt lang tid på det. Jeg er veldig flink å snakke om alt annet og viser lite følelser. Nå skal han ha permisjon til oktober og siden jeg ikke er i krise som han kalte det blir jeg ikke overført til noen andre. Jeg må da ta pause mens han er i permisjon og få ny henvisning når han er tilbake. Jeg gikk rett i kjelleren men jeg greier ikke si det. Heg måtte ha med min venninne til legen første gang for det er tøft dette. Hva gjør jeg??

Anonymous poster hash: aa8dc...bec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han startet permisjonen? Hvis ikke så snakker du med han om det, og får en annen mens han er i perm. Evnt en ny og fortsetter hos den nye til du ikke lenger har behov for terapi. En fordel med det (selv om det er tøft) er at du får mer erfaring med å åpne deg for andre enn kun han. Det har jo gått greit med han ser det ut som, så det vil nok gjøre det med en ny en også, bare gi det litt tid. Er jo ikke sånn at vedkommende skal vite alt første timen. Gi det en sjans :)

Jeg måtte få ny da min forrige skulle ut i perm. Har fått god kontakt med hun nye, og for litt siden møtte jeg hun som var i perm. Hun er tilbake, og det er uaktuelt for meg å gå tilbake til henne. Det blir veldig rart, så jeg fortsetter hos den nye min. Det gikk greit å bytte, stille og rart i starten, men hun nye er også flink, så fikk raskt tillit til henne.

Anonymous poster hash: 9fa83...a30
Skrevet

Jo men problemet her er jeg får ikke bli overført.

HI

Anonymous poster hash: aa8dc...bec

Skrevet

Oktober er jo en stund til. Jeg ville bedt om å få oppfølgingstime av en annen psykolog en gang i måneden f.eks. Du sier ikke noe om hvilken diagnose du har, eller hvorfor du går til psykolog. Men for noen kan det være greit å ha et tilbud i back-up, selv om du ikke er i krise nå. Er det en DPS du går til?

Anonymous poster hash: 66438...f9b
Skrevet

Der jeg går, får man tilbud om timer hos annen behandler hvis den behandleren man vanligvis går hos er borte i mer enn 3 uker. Det er på DPS.

Anonymous poster hash: 9fa83...a30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...