Gå til innhold

Jeg opplevde noe rart for noen uker siden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en mnd siden flyttet jeg til et nytt sted der ingen kjenner meg. Jeg er 28 år og har ingen mann eller barn. Jeg er blid, snild og litt sjenert. Tenkte jeg skulle prøve å få meg nye venner og nettverk. Jeg har jobbet sammen med ei som har virket grei :-) For to uker siden skulle hun ha fest ,og siden hun pratet nesten uavbrutt om festen på jobben så spurte jeg om hun hadde lyst jeg skulle komme. Litt flaut å tenke på for det er jo teit å invitere seg selv føler jeg. Hun sa at hun måtte tenke på det. Rett før festen kl 18 samme kveld sendte hun sms om at jeg kunne komme.Jeg hadde jo trodd at det ikke ble noe av for min del så måtte hive meg rundt å dusje og pynte meg. Hun skrev også at jeg ikke trengte å pynte meg så veldig siden alle de andre damene for det meste hadde hverdagsklær på. Jeg var så utrolig glad for at jeg skulle få bli med på festen. Men når jeg kom frem så hadde alle de andre pyntet seg, og der kom jeg i vanlige klær. Stusset en stund over dette men valgte å ikke tenke noe mer på det. Nå skulle vi jo ha det gøy. Jeg merket fort at det var litt vanskelig å få kontakt med de andre jentene, virket som om de helst ville prate med andre enn meg. Jeg ga litt opp til slutt og ble sittende alene. Etter en stund prøvde jeg å snakke litt med en mann, fortalte han navnet mitt og hvor jeg hadde fått meg jobb. Han virket grei. Jeg merket at noen av jentene sendte meg stygge blikk, også hun som jeg jobber sammen med.Det var også tydelig å se at de visket om meg. Jeg følte meg jo til slutt litt ekkel av hele greia og bestemte meg for å rusle hjem igjen. Følte at jeg hadde trengt meg på liksom, og skammet meg. Da jeg skulle gå takket jeg hjertelig for at jeg fikk lov å komme til den nye venninna mi. Hun svarte at hun hadde måttet si ja siden hun jo følte at jeg presset sånn på, så lo hun. Jeg ble veldig flau og fortet meg ut mens jeg tenkte på at jeg hadde bare spurt forsiktig en eneste gang om å få komme, men igjen skammet jeg meg bare ved tanken på at jeg kanskje hadde trengt meg på. I trappen ute på vei ned falt jeg. Selvfølgelig! Slo meg skikkelig som om jeg hadde vært en liten unge som ikke klarte å gå, eller som om jeg var full. Hadde drukket to cider, så det var jeg jo ikke. Skrapet opp begge beina fra leggene helt opp på lårene. Strømpebuksen revnet og jeg fikk så vondt at jeg begynte å gråte, ikke så noen hørte det, men tårene trillet uten at jeg klarte å stanse det. Jeg tok meg for med hendene når jeg falt og ble liggende på siden på bakken noen sekunder før jeg klarte å reise meg. I tillegg styrtregnet det ute. Så oppdager jeg plutselig to av de andre damene som står i døren og ser på meg, så ler de og snur ryggen til å går inn igjen. Lukker døren mens jeg prøver å kave meg opp.

Jeg ble så lei meg etter dette, for noen rare folk:-( Er det noen måte jeg kan rette litt opp førsteinntrykket på? De synes jo sikkert at jeg er en tanke spesiell, eller at jeg er ei som alltid drikker seg drita eller noe sånt..

Vurderer å beklage meg for hun jeg var på fest hos slik at hun ikke tror jeg er rar.

Anonymous poster hash: 9f639...717

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle gjerne ha hørt de andres versjon...

Stemmer din helt, er jeg enig med deg i at du opplevde no veldig rart. Veldig veldig rart. Da har jeg ikke ord rett og slett

Anonymous poster hash: fc510...e44

Skrevet

Syns nå egentlig at det er de som høres rare ut. Hvilken alder snakker vi om her egentlig?

Finns da bedre måte å oppføre seg på, huff, skal ikke være lett.

Anonymous poster hash: e7e1b...95c
Skrevet

Nå sier ikke jeg at oppførselen deres kan forsvares i det hele tatt, men jeg skjønner ikke helt hvorfor du inviterte deg selv på festen? Du satte jo henne i en veldig beklemt situasjon der hun nesten ble tvunget til å si ja. 

Skrevet

Jeg er 28, og de andre er ca på samme alder, noen litt eldre. Ja, jeg forteller det jo som det er, jeg er ikke ute etter trøst siden det var jeg som tydeligvis presset meg på. Jeg tror de måtte ha tenkt at jeg var full da jeg skulle dra, derfor hjalp de meg ikke. Jeg drakk ikke mye og oppførte meg veldig fint og så høflig jeg bare kunne hele kvelden. Snakk om å drite

på førsteinntrykket, vi kommer sikkert til å le av det senere, hehe

Hi

Skrevet

Det er så jævli å oppleve sånt som dette

Hadde lett vært meg

Syns det er dårlig gjort av de

Klem til deg

Anonymous poster hash: 8bb92...8da

Skrevet

Hmmmm.. Stakkars deg HI, syns ikke du bør henge med disse jentene mer, de va tydeligvis ikke noe bra vennematriale.. Finn heller noen nye du kan bli kjent med!

De var ikke bare rare, de va frekke og stygge..

Anonymous poster hash: d6668...3df
Skrevet

Uff ja, hun følte sikkert at hun måtte si ja når jeg spurte. Men spurte bare en gang og på en forsiktig måte. Hun skulle jo invitere så mange. Kommer jo ikke til å spørre igjen da. Hun må jo få invitere selv. Hun skal ha fest neste helg og har invitert 20 stk. Hun prater mye om det, og jeg lovde å bli med henne å finne en ny kjole. Men jeg maser selfølgelig ikke om å få komme.

HI

Skrevet

Det du beskriver Hi er slemhet. Ikke greit i det hele tatt, håper det finnes andre der som du kan bli kjent med.

Anonymous poster hash: 81e7b...f88

Skrevet

For et fjortisopplegg.. er som tatt rett ut av en ekstremt dårlig film. Hadde glatt holdt meg unna de.

Anonymous poster hash: f94ce...06a
Skrevet

Uff ja, hun følte sikkert at hun måtte si ja når jeg spurte. Men spurte bare en gang og på en forsiktig måte. Hun skulle jo invitere så mange. Kommer jo ikke til å spørre igjen da. Hun må jo få invitere selv. Hun skal ha fest neste helg og har invitert 20 stk. Hun prater mye om det, og jeg lovde å bli med henne å finne en ny kjole. Men jeg maser selfølgelig ikke om å få komme.

HI

Ikke gidder å bli med å finne kjole til henne

Anonymous poster hash: 8bb92...8da

Skrevet

HIAnonymous poster hash: 9f639...717

Bli med henne for å finne kjole?

Hadde jeg aldri giddet.

En ting er at du spurte om å få komme på festen,men å oppleve det du ble utsatt for er jo uhørt! Er dette virkelig voksne mennesker?

Var jeg deg ville jeg blåst i denne kollegaen,hun eier ikke antenner eller vet å oppføre seg. Finn andre venner.

Anonymous poster hash: b8631...69f

Skrevet

Fy fader, for noen ordentlige bitcher!!!!

Skulle tro de var 13 år.......

Anonymous poster hash: 82427...b47
Skrevet

Hold deg unna! Du trenger ikke slike folk i livet ditt. Hun kollegaen din er jo fæl som får deg til å føle deg slik. Du er helt ny på stedet, og hun henger med deg og prater på jobb. Og så er det stress for henne at hun føler hun må invitere deg på fest...nei, vet du hva! Jeg trekker meg langt unna når jeg enser folk som det der!!

Anonymous poster hash: 12907...176
Skrevet

Fy faen for en drittgjeng! Stakkars deg, det må ha vært en fæl kveld! Du er flink som tar initiativ for å bli kjent med folk,er bare flott å forsiktig invitere seg selv. Hun "veninnen" din mangler totalt sosiale antenner!

Vedder på at du er pen og at du ble sett på som en trussel av de andre! Særlig når du snakket med en av "deres" menn!

At de ikke hjalp deg opp når du falt vitner om ondskap!

Håper du hjelper henne å finne den minst fine kjolen i verden...

Anonymous poster hash: 6182b...598

Skrevet

Nå må du ikke drive med selvutsletting. :klem: Du gjorde ikke noe galt med å spørre, og kollegaen din kunne fint ha sagt nei.

At hun etter denne festen, og dens utfall, spør deg om å bli med på kjoleprøving sier meg noe om hva slags menneske hun er, og slike mennesker er du best tjent med å holde deg unna.

Skrevet

Du er nyinnflytter, det er naturlig at du tar initiativ til å bli kjent med folk når du ser en sjanse. Pussig at hun ikke ba deg i utgangspunktet før du spurte, etter min mening. Jeg trodde det var naturlig å prøve å hjelpe folk til å bli bedre kjent når de er nyinnflyttet.

Trolig så ble du sett på som en stooor trussel av de andre damene, Hi. Du er singel, sikkert flott, og bare det at du er singel gjør deg til en trussel hos ellers usikre damer. Det at de sendte deg stygge blikk da du snakket helt normalt med en av mennene tyder på det.

De er uhøflige og oppfører seg som drittunger!

Å ikke hjelpe deg når du faller og slår deg så mye, det er bare stygt. At de ler av deg i den situasjonen viser at de er rimelig handikappede sosialt sett og empatisk sett.

Se på den kvelden som en fantastisk mulighet. Du ble presentert for en hel rekke damer som du ikke har noe til felles med, som du ikke ønsker noe mer kontakt med. Det er ikke slike man vil ha som venner! Nå kan du unngå dem i fremtiden.

DU har ikke noe du skal ha unnskyldt, så ikke gjør det - det vil disse drittkjerringene bare se på som en svakhet og vil bruke mot deg senere. Unngå sosiale sammenhenger med din kollega, ikke bruk noe av fritiden din på henne. Og for all del - ikke gjør henne en tjenste med å hjelpe henne å finne kjole! Trolig mener hun at du har god smak, og hun vil ha din hjelp, og så kommer hun til å godte seg når hun senere forteller deg om festene hun bruker den på - hvor du ikke blir invitert.

Vær glad du så deres sanne ansikter så tidlig, og finn deg heller andre venner og kjente på det nye stedet :)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 7f156...db7
Skrevet

Nå må du ikke drive med selvutsletting. :klem: Du gjorde ikke noe galt med å spørre, og kollegaen din kunne fint ha sagt nei.

At hun etter denne festen, og dens utfall, spør deg om å bli med på kjoleprøving sier meg noe om hva slags menneske hun er, og slike mennesker er du best tjent med å holde deg unna.

Enig - faktisk, Hi.... angående kjole. Vet du hva som hadde vært litt herlig?

Om du har råd, gå ut og finn deg DEN lekre kjolen, og fortell på jobb at du er såå fornøyd. Ikke direkte til kollegaen din, men til et par til som hun overhører.

Og så kan du forresten ikke være med kollegaen for å finne kjole til henne, det passer ikke helt...

Skrevet

Dette må jo være tull?

Hvorfor er en enslig og barnløs dame her på DIB og skriver en lang og forvirrende tråd om noe helt usannsynlig?

Anonymous poster hash: 80694...7ec

Skrevet

Dette må jo være tull?

Hvorfor er en enslig og barnløs dame her på DIB og skriver en lang og forvirrende tråd om noe helt usannsynlig?

Hvorfor må det være tull?

Jeg er også singel og barnløs. Har ikke alltid vært singel, har mistet flere ganger. Har fremdeles et ønske om barn. Har jeg da ikke lov å være her? Noen er jo på forumet fordi de skal prøve å få barn på egen hånd også. Og noen synes bare det er et ok forum å være selv om det ikke er en livssituasjon som de er i selv i øyeblikket.

Og ang. det Hi har opplevd, jeg har opplevd lignende episoder, bare ikke fullt så ille, så at det er mulig, det er det så absolutt!

Skrevet

Syns faktisk hun kunne bedt deg i utgangspunktet når hun snakket så mye om festen på jobb og du er nyinnflyttet...Man bør hjelpe innflyttere med å finne seg til rette uansett om man passer som venner eller ikke - å gå på fest er jo en utmerket måte å møte mange fra stedet på....

Anonymous poster hash: 86987...9ca
Skrevet

Dette må jo være tull?

Hvorfor må det være tull?

Jeg er også singel og barnløs. Har ikke alltid vært singel, har mistet flere ganger. Har fremdeles et ønske om barn. Har jeg da ikke lov å være her? Noen er jo på forumet fordi de skal prøve å få barn på egen hånd også. Og noen synes bare det er et ok forum å være selv om det ikke er en livssituasjon som de er i selv i øyeblikket.

Og ang. det Hi har opplevd, jeg har opplevd lignende episoder, bare ikke fullt så ille, så at det er mulig, det er det så absolutt!

Det er mange uten barn på dette forumet. Det har rykte på seg for å være sykt underholdende pga alle hønsene her inne!

Anonymous poster hash: 8148d...d0e

Skrevet

Trenge seg på eller ei. Folk har trengt seg på hos meg også, jeg klarer da å oppføre meg fordiom. Dette er mobbing og jeg hadde ikke godtatt dette.

Hadde heller ikke brydd meg om å rette opp i førsteinntrykket, da de folka der ikke fortjener oppmerksomheten din. Gi faen, finn deg andre venner og glem desse.

Anonymous poster hash: 32413...cfa

Gjest Antarctica
Skrevet

For noen slemme folk. At hun skryter av alle festene hun holder, når hun ikke vil invitere dem hu skryter til, er jo bare totalt fjortis. Og at ingen spør hvordan det gikk når de ser at du faller er jo helt grimt!

Finn noen andre venner. Disse er ikke verd bryet.

Skrevet

For noen råtne folk! De hadde jeg holdt meg langt unna.

Håper det går bra med deg :)

Anonymous poster hash: 4ad7e...fda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...