Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #1 Skrevet 9. mars 2015 Slik jeg forstår det: Hvis person x er død og har to voksne barn, kaller de barn 1 og barn 2. Barn 1 er død, barn 2 lever. Barn 1 har 2 barn (x sine barnebarn) Jeg mener at arven til x går videre fra barn 1 til hans barn (x sine barnebarn) Altså arven deles med 1/2 til barn 2, og 1/2 til barn 1 sine to barn med 1/4 del hver) Dette hvis det ikke foreligger testamente. Ved testamente: 2/3 av x sin arv er pliktdelsarv. X kan dermed testamentere 1/3 til hvem han vil. Har jeg forstått dette riktig? Anonymous poster hash: 960c3...da4
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #2 Skrevet 9. mars 2015 Ja det høres rett ut? Anonymous poster hash: da64e...0ba
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #3 Skrevet 9. mars 2015 Det er riktig. I tillegg er pliktdelsarven begrenset oppad til en million per førsteledds livsarving, sånn om det er snakk om veldig store verdier. Anonymous poster hash: 32336...c1b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #4 Skrevet 9. mars 2015 Takker for svar Står dette noe sted? Må bevise at jeg har rett, personen tror meg ikke Anonymous poster hash: 960c3...da4
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #5 Skrevet 9. mars 2015 Takker for svar Står dette noe sted? Må bevise at jeg har rett, personen tror meg ikke Anonymous poster hash: 960c3...da4 Arveloven. Men det er også et minimum for pliktdelsarv før man kan testamentere bort overskytende tredjedel. Anonymous poster hash: 658eb...f20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå