Gå til innhold

Bruker dere smokk, ja nei...?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor, for deres del, eller barnets del? Fordeler vs ulemper med smokk?

 

Anonymous poster hash: 98b67...8e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hun vil ikke ha den, og hun bruker ikke meg som smokk heller, så da er det jo en no brainer.

 

Anonymous poster hash: 55436...29f

Skrevet

Jeg bruker ikke men barnet -ja... Hun liker det virker det som :)

 

Anonymous poster hash: 81c87...b2e

Skrevet

Nei, jeg synes jeg begynner å bli litt for gammel for det nå.



Anonymous poster hash: c9709...484
Skrevet

Tror nok kollegene mine hadde hevet et øyebryn eller to hvis jeg løp rundt med smokk. Så nei, det bruker jeg ikke.



Anonymous poster hash: f0823...810
Skrevet

Jeg bruker ikke smokk, det hadde sett litt rart ut siden jeg straks er 30 år. Barnet bruker smokk når han skal sove og bruker det som trøst når han har slått seg, er lei seg eller er veldig trøtt og sliten. 



Anonymous poster hash: 222c4...a0d
Skrevet

Jeg bruker ikke smokk nå nei, men gikk vist i butikken selv på 70 tallet da jeg var 3 år og kjøpe meg en :D  Og ja, barna mine har brukt smokker og siste bruker det ennå.

 

De har hatt et suttebehov ut av en annen verden og begynte med smokk på barsel.

Skrevet

Nei, verken jeg eller ungene bruker smokk.

 

Anonymous poster hash: f6819...d91

Skrevet

Nei, jeg bruker ikke smokk, og har heller aldri brukt det. Barna ville heller ikke ha det da de var små, men vi brukte tommel alle tre. Når vi var små altså. Ingen av oss bruker det nå.

 

Ulempen med smokk er at man må dytte den ofte inn før de lærer seg å gjøre det selv, og at man må huske på smokk uansett hvor man drar. Fordelen må være at de er lette å bruke før barnet finner tommelen.

Skrevet

Nei, jeg bruker ikke smokk, og har heller aldri brukt det. Barna ville heller ikke ha det da de var små, men vi brukte tommel alle tre. Når vi var små altså. Ingen av oss bruker det nå.

 

Ulempen med smokk er at man må dytte den ofte inn før de lærer seg å gjøre det selv, og at man må huske på smokk uansett hvor man drar. Fordelen må være at de er lette å bruke før barnet finner tommelen.

 

Og at det er lettere å ta fra dem smokken enn tommelen når det er på tide å slutte. ;)

 

Anonymous poster hash: c9709...484

Skrevet

Alle mine barn har hatt stort sugebehov, om med de to yngste var jeg trygg nok på meg selv til å gi dem det alt på barsel. De har brukt den til ca 3 år og avvenningen har gått overraskende greit.

Skrevet

 

Nei, jeg bruker ikke smokk, og har heller aldri brukt det. Barna ville heller ikke ha det da de var små, men vi brukte tommel alle tre. Når vi var små altså. Ingen av oss bruker det nå.

 

Ulempen med smokk er at man må dytte den ofte inn før de lærer seg å gjøre det selv, og at man må huske på smokk uansett hvor man drar. Fordelen må være at de er lette å bruke før barnet finner tommelen.

 

Og at det er lettere å ta fra dem smokken enn tommelen når det er på tide å slutte. ;)

 

Anonymous poster hash: c9709...484

 

Ikke nødvendigvis ;) Hverken jeg eller barna mine hadde noe problem med å slutte :)

Skrevet

Jeg har aldri brukt smokk, men ungen min måtte ha pga ekstremt stort sutrebehov

 

Anonymous poster hash: 9acf3...fa2

Skrevet

Hverken jeg eller ungene har brukt smokk, koseklut eller lignende.

Skrevet

Storesøster var mye syk som baby. Da spurte de på sykehuset om det var greit at de ga henne en smokk. Det var mange situasjoner hvor hun trengte litt hjelp til å roe seg og finne trøst og hvor hun ikke kunne ligge ved puppen eller i armene mine. I de perioder hun ikke har vært syk brukte hun kun smokk når hun trengte noe å gumle på eller ekstra trøst og jeg kanskje ikke var der. Hun kastet den en kveld i raseri da hun var otte måneder, ikke ville sove og jeg forsøkte å gi henne smokken for å se om det hjalp. Det tullet skulle hun ikke ha noe av! Og fra da av var det bare å kutte den ut, for ikke snakk om at hun ville ha den. De var litt sjokkert i barnehagen da hun startet der som 11 måneders og ikke hadde med smokk. Men det gikk veldig bra.

 

Lillebror startet med smokk fordi han hadde et enormt suttebehov - uten samtidig å ha behov for mat. Da ble løsningen å la han få smokk. Det var veldig greit å vite om det var den han trengte for hvis han var sulten spyttet han den resolutt ut. Det gikk veldig greit. Da han var otte måneder ville ikke han ha den lenger han heller. Han slet litt med å sovne to kvelder men ikke pokker om han ville ha smokken sin. Etter det var det bare å kaste den. Han var ferdig med den. Han startet i barnehagen ved 10 måneder og det gikk kjempefint det også.

Skrevet

Nei jeg bruker ikke smokk og barnet bryr seg ikke om det, hun mener det er mitt valg.

Skrevet (endret)

Ja brukte/bruker smokk på mine 2. Begge hadde et voldsomt sugebehov fra fødselen av. Eldste mer enn den yngste. Blir nok å kutte med smokken ganske tidligere på yngste da hun ikke har like stort behov nå ved 9 mnd. Våkner ikke om natta når den detter ut en gang ;)

 

Fordelen er vel at smokken har hjulpet dem å roe seg, trøst når de er syke og søvn... Men gav dem smokk fordi de hadde et stort suttebehov ;)

 

Negative? Tja de må jo slutte med det etter en tid og dette kan bli litt sårt for barnet. Og at det kan gå utover tennene hvis de har smokk mye lenger etter 3 år? Men gikk veldig greit her ;)

 

Virker som de er mer avhengig av sutteklutene sine? :) Gnir den på nesa og koser seg verre med den, he he.

Endret av Chl85
Skrevet

Nei, jeg bruker ikke smokk.Sluttet vel for ca...tja, 25 år siden? :P
Gutten min bruker det bare når han sover :)



Anonymous poster hash: b2218...218
Skrevet

Har to som har brukt smokk og to som ikke har brukt noe. Den største fordelen er at det beskytter mot krybbedød.

 

Anonymous poster hash: 94c5c...fac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...