Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #1 Skrevet 9. mars 2015 Hvorfor, for deres del, eller barnets del? Fordeler vs ulemper med smokk? Anonymous poster hash: 98b67...8e9
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #2 Skrevet 9. mars 2015 Nei. Hun vil ikke ha den, og hun bruker ikke meg som smokk heller, så da er det jo en no brainer. Anonymous poster hash: 55436...29f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #3 Skrevet 9. mars 2015 Jeg bruker ikke men barnet -ja... Hun liker det virker det som Anonymous poster hash: 81c87...b2e
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #4 Skrevet 9. mars 2015 Nei, jeg synes jeg begynner å bli litt for gammel for det nå. Anonymous poster hash: c9709...484
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #5 Skrevet 9. mars 2015 Tror nok kollegene mine hadde hevet et øyebryn eller to hvis jeg løp rundt med smokk. Så nei, det bruker jeg ikke. Anonymous poster hash: f0823...810
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #6 Skrevet 9. mars 2015 Jeg bruker ikke smokk, det hadde sett litt rart ut siden jeg straks er 30 år. Barnet bruker smokk når han skal sove og bruker det som trøst når han har slått seg, er lei seg eller er veldig trøtt og sliten. Anonymous poster hash: 222c4...a0d
Gjest Skrevet 9. mars 2015 #7 Skrevet 9. mars 2015 Jeg bruker ikke smokk nå nei, men gikk vist i butikken selv på 70 tallet da jeg var 3 år og kjøpe meg en Og ja, barna mine har brukt smokker og siste bruker det ennå. De har hatt et suttebehov ut av en annen verden og begynte med smokk på barsel.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #8 Skrevet 9. mars 2015 Nei, verken jeg eller ungene bruker smokk. Anonymous poster hash: f6819...d91
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 9. mars 2015 #9 Skrevet 9. mars 2015 Nei, jeg bruker ikke smokk, og har heller aldri brukt det. Barna ville heller ikke ha det da de var små, men vi brukte tommel alle tre. Når vi var små altså. Ingen av oss bruker det nå. Ulempen med smokk er at man må dytte den ofte inn før de lærer seg å gjøre det selv, og at man må huske på smokk uansett hvor man drar. Fordelen må være at de er lette å bruke før barnet finner tommelen.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #10 Skrevet 9. mars 2015 Nei, jeg bruker ikke smokk, og har heller aldri brukt det. Barna ville heller ikke ha det da de var små, men vi brukte tommel alle tre. Når vi var små altså. Ingen av oss bruker det nå. Ulempen med smokk er at man må dytte den ofte inn før de lærer seg å gjøre det selv, og at man må huske på smokk uansett hvor man drar. Fordelen må være at de er lette å bruke før barnet finner tommelen. Og at det er lettere å ta fra dem smokken enn tommelen når det er på tide å slutte. Anonymous poster hash: c9709...484
*Miss Marple* Skrevet 9. mars 2015 #11 Skrevet 9. mars 2015 Alle mine barn har hatt stort sugebehov, om med de to yngste var jeg trygg nok på meg selv til å gi dem det alt på barsel. De har brukt den til ca 3 år og avvenningen har gått overraskende greit.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 9. mars 2015 #12 Skrevet 9. mars 2015 Nei, jeg bruker ikke smokk, og har heller aldri brukt det. Barna ville heller ikke ha det da de var små, men vi brukte tommel alle tre. Når vi var små altså. Ingen av oss bruker det nå. Ulempen med smokk er at man må dytte den ofte inn før de lærer seg å gjøre det selv, og at man må huske på smokk uansett hvor man drar. Fordelen må være at de er lette å bruke før barnet finner tommelen. Og at det er lettere å ta fra dem smokken enn tommelen når det er på tide å slutte. Anonymous poster hash: c9709...484 Ikke nødvendigvis Hverken jeg eller barna mine hadde noe problem med å slutte
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #13 Skrevet 9. mars 2015 Jeg har aldri brukt smokk, men ungen min måtte ha pga ekstremt stort sutrebehov Anonymous poster hash: 9acf3...fa2
Miamimom Skrevet 9. mars 2015 #14 Skrevet 9. mars 2015 Hverken jeg eller ungene har brukt smokk, koseklut eller lignende.
Giss Skrevet 9. mars 2015 #15 Skrevet 9. mars 2015 Storesøster var mye syk som baby. Da spurte de på sykehuset om det var greit at de ga henne en smokk. Det var mange situasjoner hvor hun trengte litt hjelp til å roe seg og finne trøst og hvor hun ikke kunne ligge ved puppen eller i armene mine. I de perioder hun ikke har vært syk brukte hun kun smokk når hun trengte noe å gumle på eller ekstra trøst og jeg kanskje ikke var der. Hun kastet den en kveld i raseri da hun var otte måneder, ikke ville sove og jeg forsøkte å gi henne smokken for å se om det hjalp. Det tullet skulle hun ikke ha noe av! Og fra da av var det bare å kutte den ut, for ikke snakk om at hun ville ha den. De var litt sjokkert i barnehagen da hun startet der som 11 måneders og ikke hadde med smokk. Men det gikk veldig bra. Lillebror startet med smokk fordi han hadde et enormt suttebehov - uten samtidig å ha behov for mat. Da ble løsningen å la han få smokk. Det var veldig greit å vite om det var den han trengte for hvis han var sulten spyttet han den resolutt ut. Det gikk veldig greit. Da han var otte måneder ville ikke han ha den lenger han heller. Han slet litt med å sovne to kvelder men ikke pokker om han ville ha smokken sin. Etter det var det bare å kaste den. Han var ferdig med den. Han startet i barnehagen ved 10 måneder og det gikk kjempefint det også.
Mamma_til_2 Skrevet 9. mars 2015 #16 Skrevet 9. mars 2015 Nei jeg bruker ikke smokk og barnet bryr seg ikke om det, hun mener det er mitt valg.
Chl85 Skrevet 9. mars 2015 #17 Skrevet 9. mars 2015 (endret) Ja brukte/bruker smokk på mine 2. Begge hadde et voldsomt sugebehov fra fødselen av. Eldste mer enn den yngste. Blir nok å kutte med smokken ganske tidligere på yngste da hun ikke har like stort behov nå ved 9 mnd. Våkner ikke om natta når den detter ut en gang Fordelen er vel at smokken har hjulpet dem å roe seg, trøst når de er syke og søvn... Men gav dem smokk fordi de hadde et stort suttebehov Negative? Tja de må jo slutte med det etter en tid og dette kan bli litt sårt for barnet. Og at det kan gå utover tennene hvis de har smokk mye lenger etter 3 år? Men gikk veldig greit her Virker som de er mer avhengig av sutteklutene sine? Gnir den på nesa og koser seg verre med den, he he. Endret 9. mars 2015 av Chl85
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #18 Skrevet 9. mars 2015 Nei, jeg bruker ikke smokk.Sluttet vel for ca...tja, 25 år siden? Gutten min bruker det bare når han sover Anonymous poster hash: b2218...218
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #19 Skrevet 9. mars 2015 Har to som har brukt smokk og to som ikke har brukt noe. Den største fordelen er at det beskytter mot krybbedød. Anonymous poster hash: 94c5c...fac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå