Gå til innhold

Fikk antibiotika mot uvi på fredag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det gjør fortsatt vondt å tisse. Normalt??

Anonymous poster hash: 3dc88...1a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er viktig at du fullfører kuren.

Vi har en "huskur" vi bruker mot UVI:

Kok opp en stor kanne ekte kamillete og tøm det i en ren plastbøtte. Sett deg på bøtten med bar stump og la dampen sive opp i fiffinetten. Dette kan hjelpe :)

God bedring!

Skrevet

Kommer nok også an på hvilken antibiotika du fikk og hvor lang kur, samt hvor sterk. Jeg sliter mye med uvi og det eneste som funker på meg en dobbel 10-dagers kur med selexid. 

Anonymous poster hash: fc09b...50b
Skrevet

Skal ikke avslutte kuren nei. Er vel andre eller tredje gang på 30 år at dette skjer. Fikk selexid ja. Men tenkte at jeg burde merket bedring nå...

Skrevet

Ja, du burde merket bedring. Ta kontakt med legekontoret i morgen. Hilsen sykepleier.

Anonymous poster hash: 295d6...f05

Skrevet

Ja, du burde merket bedring. Ta kontakt med legekontoret i morgen. Hilsen sykepleier.

Anonymous poster hash: 295d6...f05

Det legen sa var at jeg etter endt kurs skulle ta en ny prøve etter 2 uker. Om det var utslag skulle jeg ta en ny 4 etter der igjen, og så få en time da... :/ men jeg orker jo ikke å ha vondt i blæra i 6 uker til...

Skrevet

Symptomene burde vært borte eller merkbart bedre nå. Ring legen i morgen dersom det fortsatt er svie.

Noen ganger blir urinrøret irritert ved hyppig tissing,prøv å holde deg litt og ta litt i når du tisser. Dette rådet fikk vi på sykehuset da min datter hadde reflux til nyrene.

Anonymous poster hash: 717dd...aa0

Skrevet

Symptomene burde vært borte eller merkbart bedre nå. Ring legen i morgen dersom det fortsatt er svie.

Noen ganger blir urinrøret irritert ved hyppig tissing,prøv å holde deg litt og ta litt i når du tisser. Dette rådet fikk vi på sykehuset da min datter hadde reflux til nyrene.

Jeg kan ikke knipe :/ Det svir ikke, men siste rest gjør vondt å få ut pluss at jeg tisser blod. Fortsatt utslag på det og

Skrevet

Får du vondt i nyrene på slutten av tissingen og litt etter ? Hadde/har du feber ?

Skrevet

Kontakt lege i morgen er mitt råd også. Har hatt uttallige UVI og antibiotikaen virker som regel merkbart i løpet av det første døgnet. Hva slags antibiotika har du fått?

Anonymous poster hash: 48c0c...382

Skrevet

Kommer nok også an på hvilken antibiotika du fikk og hvor lang kur, samt hvor sterk. Jeg sliter mye med uvi og det eneste som funker på meg en dobbel 10-dagers kur med selexid. 

samme her!  første gangen jeg hadde uvi så tok det lang tid før vi fant riktig type. legen prøvde med bactrim og diverse, men hjalp ikke i det hele tatt. nå ber jeg alltid om selexid

Anonymous poster hash: 693c0...2d3

Skrevet

Det høres virkelig ikke bra ut at du enda er så dårlig etter flere dager med Selexid, jeg ville nok dratt til en annen lege om det var mulighet for det, for det der virker ikke helt bra. Jeg ble ikke tatt alvorlig i starten da jeg slet mye med uvi og det endte med at blæra mi ble ødelagt. Dette var etter flere år med uvi nesten månedlig i to år, men likevel. Uvi er vondt som pokker så forstår at du ikke vil gå med det, og dersom du fortsatt tisser blod så må du absolutt tilbake til legen.

Skrevet

Kom helt akutt. Skrev om det her på fredag og

Tissa blod. Det var rødt. Svir ikke, bare vondt på slutten, da er det som Om noen klemmer hardt på blæra. Har slitt med Litt vondt over nyrene når jeg tisser på morningen før, men ikke i forkant av dette.

Får sjekke i morgen tidlig da, om det fortsatt gjør vondt. Den hyppige tissingen har gitt seg da heldigvis

Hi

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Er du på bedringens vei?

Skrevet

Er du på bedringens vei?

Var du som svarte meg på fredag? :)

Fortsatt blod og vondt, men den intense tissingen har gitt seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...