Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #1 Skrevet 9. mars 2015 Hvordan går jeg frem? Og hvilken lege blir det i så fall? Kan jeg få med fastlegen min? Anonymous poster hash: d6440...60b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #2 Skrevet 9. mars 2015 No can do. Her i Norge er det jordmødre som tar seg av fødsler. Fastleger har ikke peiling, og vakthavende gynekolog passer på hele avdelingen. Anonymous poster hash: 1272d...abb
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #3 Skrevet 9. mars 2015 He he he.... Lykke til med det.... Anonymous poster hash: 90416...db3
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #4 Skrevet 9. mars 2015 Merkelig utsagn.. Det er jordmor som er spesialisten på mor og fødsler. At en lege skal være til hjelp høres rart ut.. Anonymous poster hash: 0ed83...789
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #5 Skrevet 9. mars 2015 Legene på gyn/føde er bare tilstede om det er fare på ferde. Det er jordmødrene som tar i mot barna. Anonymous poster hash: 3b6a5...924
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #6 Skrevet 9. mars 2015 Fastlegen min har meldt seg frivillig. Det er vel ingen som kan nekte han i å forløse barnet vel? Anonymous poster hash: d6440...60b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #7 Skrevet 9. mars 2015 Jeg hadde med tannlegen min. Gikk bare godt det Anonymous poster hash: 488d3...e42
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #8 Skrevet 9. mars 2015 Merkelig utsagn.. Det er jordmor som er spesialisten på mor og fødsler. At en lege skal være til hjelp høres rart ut.. Anonymous poster hash: 0ed83...789 Det er et enda rarere utsagn, det er obstetrikere som er spesialister på fødsler/fødlser med komplikasjoner. Jordmødre tar seg av ukompliserte normale fødsler, hvilket er de aller fleste. Anonymous poster hash: 1272d...abb
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #9 Skrevet 9. mars 2015 Fastlegen min har meldt seg frivillig. Det er vel ingen som kan nekte han i å forløse barnet vel? Anonymous poster hash: d6440...60b Troll! Anonymous poster hash: 1272d...abb
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #10 Skrevet 9. mars 2015 Tja, du får føde hjemme, uregistrert da. Ingen kan nekte deg å føde utenfor sykehus uten personell med kompetanse. Hvor lurt jeg synes det er er en annen sak.. Anonymous poster hash: 0ed83...789
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #11 Skrevet 9. mars 2015 Merkelig utsagn..Det er jordmor som er spesialisten på mor og fødsler. At en lege skal være til hjelp høres rart ut..Anonymous poster hash: 0ed83...789 Det er et enda rarere utsagn, det er obstetrikere som er spesialister på fødsler/fødlser med komplikasjoner. Jordmødre tar seg av ukompliserte normale fødsler, hvilket er de aller fleste. Anonymous poster hash: 1272d...abb Nå snakker jeg om en lege da, ikke en spesialist. Det var fastlegen hi nevnte og det er ikke slik at allmennlegen har særlig opptrening i å forløse barn. Anonymous poster hash: 0ed83...789
Villbringebringebær Skrevet 9. mars 2015 #12 Skrevet 9. mars 2015 Fastlegen min tok imot mitt barn:) jm var der også. Fastlegen min fulgte meg hele svangerskapet og tok imot lille snuop!det er jeg glad for, for jordmødrene var så nøye med å påpeke "litt vondt og du føler noe er igang? Hah! Førstegangs du ja! Skal love deg du merker det kår fødselen er igang" Legen min sjekket meg og jaggu hadde keg ikke 7 cm Åpning! Hadde det ikke vært for han hadde keg blitt sendt hjem og født i bilen.. Ungen var ute en time etter nemlig.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #13 Skrevet 9. mars 2015 Du kan selvfølgelig ha med deg legen din som ledsager på sykehuset, men han kan ikke uten videre ta imot barnet. Det er mange ting som spiller inn, f.eks ansvar. Om noe går galt under fødselen og du eller barnet blir skadet, hvem står da ansvarlig, jo det er behandlende sykehus. Hvordan tror du det blir om alle de ansatte på sykehuset ble jaget på dør og en allmennpraktiserende lege som ikke er ansatt på sykehuset tok imot babyen? Velger du å føde på sykehuset må noen som jobber der ta imot barnet, er det en komplikasjonsfri fødsel kan sikker jordmor og din lege som er med som din ledsager samarbeide om jobben. Men du kan ikke kaste jordmor på dør. Anonymous poster hash: 58789...71f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #14 Skrevet 9. mars 2015 Fastlegen har vel ikke tid til sånt uten videre? Man aner jo ikke når fødselen starter eller hvor lang tid det tar. Anonymous poster hash: 047e4...e6c
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #15 Skrevet 9. mars 2015 Jeg hadde med tannlegen min. Gikk bare godt det Anonymous poster hash: 488d3...e42 Jeg hadde med veterinæren jeg👍😊 Anonymous poster hash: c629f...ed3
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #16 Skrevet 9. mars 2015 Fastlegen min har meldt seg frivillig. Det er vel ingen som kan nekte han i å forløse barnet vel? Anonymous poster hash: d6440...60b Troll! Anonymous poster hash: 1272d...abb selvsagt er det et troll. Et talentløst sådan. Anonymous poster hash: a9f55...ae2
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #17 Skrevet 9. mars 2015 Du kan selvfølgelig ha med deg legen din som ledsager på sykehuset, men han kan ikke uten videre ta imot barnet. Det er mange ting som spiller inn, f.eks ansvar. Om noe går galt under fødselen og du eller barnet blir skadet, hvem står da ansvarlig, jo det er behandlende sykehus. Hvordan tror du det blir om alle de ansatte på sykehuset ble jaget på dør og en allmennpraktiserende lege som ikke er ansatt på sykehuset tok imot babyen? Velger du å føde på sykehuset må noen som jobber der ta imot barnet, er det en komplikasjonsfri fødsel kan sikker jordmor og din lege som er med som din ledsager samarbeide om jobben. Men du kan ikke kaste jordmor på dør. Anonymous poster hash: 58789...71f Takk for svar! Da skal fastlegen og jeg be om møte med jordmor:) Anonymous poster hash: d6440...60b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #18 Skrevet 9. mars 2015 Fød hjemme og gift deg med en lege. I motsatt rekkefølge Anonymous poster hash: 9d883...cfb
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #19 Skrevet 9. mars 2015 Jeg hadde kun hjernekirurg under min fødsel. Neste gang vil jeg kun ha fysioterapeuten og kantinedama der. Anonymous poster hash: c1f68...380
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #20 Skrevet 9. mars 2015 Jeg vil helst bare ha kattene mine med på fødselen kjenner jeg. Anonymous poster hash: 21feb...26c
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #21 Skrevet 9. mars 2015 Jeg hadde kun hjernekirurg under min fødsel. Neste gang vil jeg kun ha fysioterapeuten og kantinedama der. Anonymous poster hash: c1f68...380 Litt kleint å ha med fysioterapauten da... Jeg holder meg til psykologen min! Blir han syk så skal hundepasseren min bli med . . De skal ta imot barnet etter mitt ønske da! Jordmor får ta bilder Anonymous poster hash: 82eb4...138
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #22 Skrevet 9. mars 2015 Jeg hadde kun hjernekirurg under min fødsel. Neste gang vil jeg kun ha fysioterapeuten og kantinedama der. Anonymous poster hash: c1f68...380 Litt kleint å ha med fysioterapauten da... Jeg holder meg til psykologen min! Blir han syk så skal hundepasseren min bli med . . De skal ta imot barnet etter mitt ønske da! Jordmor får ta bilder Anonymous poster hash: 82eb4...138 Tror du jordmor kan lage noe varmmat? Hun er jo der med lønn og greier... Hadde vært godt med noe pizza eller noe under pressriene. Anonymous poster hash: c1f68...380
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #23 Skrevet 9. mars 2015 Jeg hadde kun hjernekirurg under min fødsel. Neste gang vil jeg kun ha fysioterapeuten og kantinedama der. Anonymous poster hash: c1f68...380 Litt kleint å ha med fysioterapauten da... Jeg holder meg til psykologen min! Blir han syk så skal hundepasseren min bli med . . De skal ta imot barnet etter mitt ønske da! Jordmor får ta bilder Anonymous poster hash: 82eb4...138 Tror du jordmor kan lage noe varmmat? Hun er jo der med lønn og greier... Hadde vært godt med noe pizza eller noe under pressriene. Anonymous poster hash: c1f68...380 Tja. Hvis du tar med mikro i tillegg så ligger jo absolutt alle forholdene tilrette for det så kan da ikke skjønner annet? Hun får jo betalt så må da kunne gjøre noe.. Så lenge hun holder seg opptatt med maten så slipper hun å blande seg i fødselen å greier hun ikke har noe å rote nesa si borti .. Så tommel opp for det forslaget Anonymous poster hash: 82eb4...138
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 9. mars 2015 #24 Skrevet 9. mars 2015 Merkelig utsagn..Det er jordmor som er spesialisten på mor og fødsler. At en lege skal være til hjelp høres rart ut..Anonymous poster hash: 0ed83...789 Det er et enda rarere utsagn, det er obstetrikere som er spesialister på fødsler/fødlser med komplikasjoner. Jordmødre tar seg av ukompliserte normale fødsler, hvilket er de aller fleste. Anonymous poster hash: 1272d...abb Nå snakker jeg om en lege da, ikke en spesialist. Det var fastlegen hi nevnte og det er ikke slik at allmennlegen har særlig opptrening i å forløse barn. Anonymous poster hash: 0ed83...789 Er ikke en spesialist en lege?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #25 Skrevet 9. mars 2015 Jeg hadde med PT Åge, det kan virkelig anbefales 🏊💪 Anonymous poster hash: bd12d...206
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå