Gå til innhold

Hvilepuls på 120..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det skyldes D vitaminmangel?

Fikk telefon fra legen i går om at det var farlig lavt, 9.. Kan pulsen være et symptom? Er så ufattelig sliten og har konstant vondt i leggene, blodtrykk og slikt er fint..

 

Anonymous poster hash: 292f7...712

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilepuls på 120 er sykt høyt! Jeg har høy hvilepuls på 88-90. Det er ikke bra for hjertet i lengden. Du bør nok gå til legen med den. Er du veldig utrent?

Skrevet

9? Wow, du må føle deg ræva. Jeg hadde 40 og følte meg elendig. Dytt innpå D-vitamin. 10 000 iu om dag. Jeg har spist mellom 6 og 10 000 iu om dag har gått opp fra 40 til 140 på ett år. 

Skrevet

Takk for svar, har vært til legen med det, var derfor han tok så mye blodprøver. Mente ellers at kroppen min var frisk. Hjertet et lyttet på osv..

Nei, ikke så utrent, eller kanskje akkurat nå. Har vært så utslitt i hele vinter, at det ikke er store greiene jeg har orket av trening (også blir pulsen enda høyere og det er på grensen til vondt)

 

 

Anonymous poster hash: 292f7...712

Skrevet

Vet du om det ble tatt stoffskifteprøver samtidig? Og hva gjør legen med d-vitamin mangelen din?

Skrevet

9? Wow, du må føle deg ræva. Jeg hadde 40 og følte meg elendig. Dytt innpå D-vitamin. 10 000 iu om dag. Jeg har spist mellom 6 og 10 000 iu om dag har gått opp fra 40 til 140 på ett år.

Takk for svar :)

Ja, føler meg ordentlig ræva! Utslitt fra jeg står opp til jeg legger meg, og det gjør fysisk vondt å komme meg ut av senga på morgenen. Legen har gitt meg resept på slike dråper, skal ta 15.000 iu om dagen de første to ukene og så 10.000 i en mnd før ny måling :)

 

 

Anonymous poster hash: 292f7...712

Skrevet

Vet du om det ble tatt stoffskifteprøver samtidig? Og hva gjør legen med d-vitamin mangelen din?

Ja, stoffskiftet var fint :) 15.000 iu om dagen de første to ukene og så 10.000 iu om dagen i en mnd før ny måling :)

 

Anonymous poster hash: 292f7...712

Skrevet

Hvor kjøper dere D-vit? Apotek eller helsekost? Heter de noe spesielt?

Er det farlig å ta selv om man ikke vet hvor høyt/lavt det er?

 

Anonymous poster hash: 7f4a8...272

Skrevet

Selv om du er utrent har du ikke hvilepuls på 120. Jeg var veldig utrent og hadde rundt 80....nå trener jeg og da ligger den rett under seksti.

 

Anonymous poster hash: 20b16...848

Skrevet

Hvor kjøper dere D-vit? Apotek eller helsekost? Heter de noe spesielt?

Er det farlig å ta selv om man ikke vet hvor høyt/lavt det er?

 

Anonymous poster hash: 7f4a8...272

Skal man ta større doser tilskudd, bør man alltid sjekke lagrene før man starter.

Jeg kjøper alle mine tilskudd fra England. Mye billigere og høyere doser enn hva man får kjøpt i Norge.

Skrevet

Jeg har omtrent samme hvilepuls som deg. Er gravid, og ingen som har ytret bekymring annet enn at jeg må være påpasselig med at det faktisk er babyens puls som blir sjekka og ikke min egne raske puls. Aner ikke om de har testet D-vitamin nivået. Har høy puls til vanlig og, som ikke-gravid, men ikke riktig så høy som dette.

 

Anonymous poster hash: 649ff...323

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

D-vitaminmangel gir ikke rask puls. Om du har 120 i hvilepuls så bør du sjekkes med EKG i første omgang. Er det du eller legen som har målt?

Skrevet

Jeg har høy puls, over 90 hvilende da jeg tok ekg. Fant ingenting bortsett fra høy puls og noen dobbelslag. I det siste har hvilepulsen vært enda høyere, rundt 100 til 115, også på natta under søvn. Kardiologen mente alt var innafor, søvnlegen mente noe var riv ruskende galt. Jeg begynner å bli litt trent, og det må sies at jeg har maxpuls på 202.

 

Anonymous poster hash: 77290...410

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...