Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #1 Skrevet 9. mars 2015 "Mamma, nå er jeg storesøster til Anna, ikke Ida mer". Damen som Var i livet til datteren min i fire år (hun er nå 6 år, min jente) tok lillesøsteren med vekk fra far og flytta langt unna.far fant ny dame med et barn fra før rimelig kjapt, to mnd etterpå som han introduserte jenta vår for. Rimelig trist at hennes biologiske søster bare er byttet bort!! Anonymous poster hash: 680e3...bb9
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #2 Skrevet 9. mars 2015 "Mamma, nå er jeg storesøster til Anna, ikke Ida mer". Damen som Var i livet til datteren min i fire år (hun er nå 6 år, min jente) tok lillesøsteren med vekk fra far og flytta langt unna.far fant ny dame med et barn fra før rimelig kjapt, to mnd etterpå som han introduserte jenta vår for. Rimelig trist at hennes biologiske søster bare er byttet bort!! Anonymous poster hash: 680e3...bb9 Bruddet skjedde sent i høst, så ikke lenge siden. Jenta min tror at hun nå er storesøster til "Anna" fordi "Ida" ikke er der mere. HI Anonymous poster hash: 680e3...bb9
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #3 Skrevet 9. mars 2015 Sånn er den moderne familien. Barn er tilpasningsdyktig. Det er viktig å snakke om det. Anonymous poster hash: 09f76...0a8
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #4 Skrevet 9. mars 2015 Ja, det er forferdelig trist. Er lillesøsteren aldri hos faren sin, slik at søstrene kan møtes da? Kan du eventuelt avtale med den andre jentas mor at søstrene kan få holde kontakt? Snakke i telefonen, skype, sende hverandre tegninger og liknende? Anonymous poster hash: 46edf...b77
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #5 Skrevet 9. mars 2015 Ja, det er forferdelig trist. Er lillesøsteren aldri hos faren sin, slik at søstrene kan møtes da? Kan du eventuelt avtale med den andre jentas mor at søstrene kan få holde kontakt? Snakke i telefonen, skype, sende hverandre tegninger og liknende? Anonymous poster hash: 46edf...b77 Jeg har lagt henne tilsom fb-venn, hun har flyttet til andre siden av landet. Så de får se bilder av hverandre.. De skal få treffes etter påske, det er vel neste avtale. Men nå er det 6 mnd siden sist de så hverandre. Far sin nye dame sitt barn har jo overhodet ingen relasjon til mitt barn. Prøvde og forklare jenta min at de alltid vil være søstre selv om de ikke får sees så ofte, og at hun og "Anna" egentlig ikke er søsken, da pappa ikke er Annas far.. (følte meg litt slem da). Men hva hvis far og den nye damen splittes (Ikke usannsynlig da de har vært et par siden desember) og han igjen får seg ny dame med barn, skal mitt barn da bli "storesøster"gang på gang på gang? Anonymous poster hash: 680e3...bb9
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #6 Skrevet 9. mars 2015 Ja, det er forferdelig trist. Er lillesøsteren aldri hos faren sin, slik at søstrene kan møtes da? Kan du eventuelt avtale med den andre jentas mor at søstrene kan få holde kontakt? Snakke i telefonen, skype, sende hverandre tegninger og liknende? Anonymous poster hash: 46edf...b77 Jeg har lagt henne tilsom fb-venn, hun har flyttet til andre siden av landet. Så de får se bilder av hverandre.. De skal få treffes etter påske, det er vel neste avtale. Men nå er det 6 mnd siden sist de så hverandre. Far sin nye dame sitt barn har jo overhodet ingen relasjon til mitt barn. Prøvde og forklare jenta min at de alltid vil være søstre selv om de ikke får sees så ofte, og at hun og "Anna" egentlig ikke er søsken, da pappa ikke er Annas far.. (følte meg litt slem da). Men hva hvis far og den nye damen splittes (Ikke usannsynlig da de har vært et par siden desember) og han igjen får seg ny dame med barn, skal mitt barn da bli "storesøster"gang på gang på gang? Anonymous poster hash: 680e3...bb9 Forstår at det er vanskelig. Men hva far gjør kan ikke du påvirke, annet enn å snakke med ham om bekymringene dine (kan være lurt å ta på familievernkontoret). Supert at du jobber for å opprettholde relasjonen mellom søstrene. Anonymous poster hash: 46edf...b77
Gjest Antarctica Skrevet 9. mars 2015 #7 Skrevet 9. mars 2015 Faren er en idiot, så mye kan sies. Han har ansvar for å opprettholde en god søskenkontakt.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #8 Skrevet 9. mars 2015 vOKSTE selv opp med søsken her og der Kommer fra en blandingsfamilie selv med mine, dine, våre. Håper de får et godt forhold etterhvert. Og ja, far er en dust. Han og barnemor er i dyp konflikt da, skal sies. jEG ER mest forbanna fordi han har drasset med ny kjerring og unge inn i livet til datteren min og dypt forvirrer henne. Hun tror jo det skal være slik! Anonymous poster hash: 680e3...bb9
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #9 Skrevet 9. mars 2015 Har et tantebarn som har vokst opp slik. Virker som hun har problemer med å knytte seg til folk, selv om alt utad er fantastisk. Alle elsker hverandre, det sendes hjerter over Facebook til alle de har møtt på sin vei og det er ikke måte på. Stebesteforeldre, xstebesteforeldre, stesøsken, xstesøsken, ja kombinasjonene er mange! Når alt kommer til alt et det faktisk lite det stilles opp for hverandre, hjertene betyr lite utenfor facebook, og jeg tror bånd mellom søsken kan ødelegges når det forventes at nye relasjoner skal behandles likt fra dag 1. Flott at du forklarer datteren din at nye kjærestes barn ikke er søsken. Tror mange barn dyttes på relasjoner alt for tidlig. At barn er tilpasningsdyktige er det ingen tvil om, men å bruke det som en unnskyldning for tåpskap et latterlig. Anonymous poster hash: 4df81...155
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå