Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #1 Skrevet 9. mars 2015 Jeg har blant annet hatt denne ene venninnen i noen år. Og jeg føler at hun omtrent _krever_ at hun skal ha en nytteverdi av folk rundt seg. At folk skal gjøre henne tjenester. For eksempel nå for tiden henger hun mye med en person som kan gi henne ansattrabatt på barneklær og utstyr. Hun sier at hun er såå sliten og så får hun så ufattelig mye mer hjelp enn for eksempel jeg gjør. Både av familie og venner. Hun spør og ordner og fikser slik at hun skal få maks hjelp av alle. Klager over å ha så lite penger og får gratis ting til barna fra vennekretsen sin for det er så synd i henne. Og så drar hun på sydenturer hvert år likevel? Hvis hun foreslår å gjøre meg en tjeneste og jeg takker ja... da ringer hun tilbake uken etter. Ikke bare for å spørre om en gjentjeneste(som er helt ok for meg-jeg liker å hjelpe), men hun omtrent krever en gjentjeneste. Hvis hun får greie på at jeg og mannen min kanskje har en nesten ledig stund der vi bare har ett av barna våre, da spør hun om vi kan passe hennes barn slik at hun og/eller mannen kan dra på bading eller shopping. Jeg er så LEI! Kan jeg ikke bare få normale venner som jeg kan støtte og hjelpe og som støtter meg tilbake uten et gigantisk krav med en gang? Noen med lignende erfaringer? Hva har dere evt gjort for å sette litt ned foten. Ikke for å slutte å være hjelpsom, men for slutte å føle seg som overkjørt av en dampveivals som helst ikke vil høre et nei. Anonymous poster hash: 051c4...f34
Gjest Antarctica Skrevet 9. mars 2015 #2 Skrevet 9. mars 2015 Kurt ned på kontakten, ikke ta imot hennes tjenester når du vet du må "betale" for det, si at det ikke passer når hun ber deg om noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå