Gå til innhold

HJELP!! Stort sår etter kviseklemming...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg nå??

Hadde en GIGA hormonkvise på haka som bare irriterte meg GRENSELØST i natt når jeg var våken x antall ganger med syk baby. Den verket og gjorde hinsides vondt, så selvom jeg hadde bestemt meg for å la den være så måtte jeg bare drepe den dritten.

Men nå ser jeg jo helt j***** ut!!! Og jeg skal bort i helgen, og pynte meg og greier. Kan ikke ha denne sårbyllen på haka!!

Noen tips til å få dette til å gro fortere??

Vet jeg ikke burde rørt den, men var helt desperat i natt desverre…  :sur:

Anonymous poster hash: bdce8...983
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, man lar ikke svære kviser bare være.. DET er ekkelt. Smør med pyrisept og sinksalve :)

Anonymous poster hash: 452c7...1a7

Skrevet

Sink skal ikke inn i sår. La der være mest mulig. Jo mer du fikler med det, jo lenger tid tar sårtilhelingen.

Skrevet

Æsj, man lar ikke svære kviser bare være.. DET er ekkelt. Smør med pyrisept og sinksalve :)

Nei den så ille ut før også. Men tenkte den kanskje ble borte av seg selv om jeg lot den være...

Men sinksalve altså?? Tykt lag, eller sånn at det ikke synes? Trenger ikke vise meg blandt folk i dag så i dag kan jeg gjøre hva som helst. Verre imorgen da jeg må på jobb…. ÆÆÆÆSSSJ….

Skrevet

Sink skal ikke inn i sår. La der være mest mulig. Jo mer du fikler med det, jo lenger tid tar sårtilhelingen.

Ok… Forvirret… Ingenting da med andre ord? Hvor lang tid må jeg forvente å ha sår der da??

Skrevet

Ikke sink i sår! Sink er kun for å legge på sårkanter på svært fuktige sår. Det skal hindre såret i å bli større. Sink skal aldri inn i åpne sår.

Skrevet

Nei den så ille ut før også. Men tenkte den kanskje ble borte av seg selv om jeg lot den være...

Men sinksalve altså?? Tykt lag, eller sånn at det ikke synes? Trenger ikke vise meg blandt folk i dag så i dag kan jeg gjøre hva som helst. Verre imorgen da jeg må på jobb…. ÆÆÆÆSSSJ….

Nei, ikke sinksalve! Det er baterier i salven, og det kan gjøre det dette. La såret været mest mulig. Det kommer til å ha grodd mye innen helga hvis det får være i fred.

Anonymous poster hash: 66aa8...f11

Skrevet

Da lar jeg det være :) Takk for tips. Men hvis den blir gul igjen da? Under skorpa?

Skrevet

Da lar jeg det være :) Takk for tips. Men hvis den blir gul igjen da? Under skorpa?

Det er i såfall helt pyton. Kryss fingrene for at det ikke skjer. 

Anonymous poster hash: 66aa8...f11

Skrevet

Her er et godt tips til deg som funker, jeg lover.

Skvis litt sitronsaft på litt bomull og snu andre siden og ha på kvisen, du kommer til å kjenne at det svir litt.

Og da lar du det være, ikke ta på den ingenting. Og den vil tørke fort ut.

Sitron er bra for ansiktet også, jeg pleier å ta litt i hele ansiktet innimellom, da får man skikkelig glød i det.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: f0ba7...2c1

Skrevet

Ingen som driver med sår, anbefaler sitron. Det tørker bare ut. Honning er naturlig antiseptisk, og kan smøres på. Når det kommer ruve, lar du det bare være.

Skrevet

Basimycin sårsalve gjør susen :)

Skrevet

Hva med sånn plaster man bruker på munnsår? Det kan du sminke over :)

Anonymous poster hash: fa54c...007

Skrevet

Jeg ville brukt Purelan (sånn brystvortekrem) på den. Jeg gjør det når jeg har munnsår, funker fett. Vil se skikkelig dårlig ut i noen dager, men det gror fortere. Ikke pell av skorpa! Den vil sikkert bli gul og skikkelig guffen, men kanskje har du bare et arr igjen når helga kommer.

Anonymous poster hash: 509c5...9cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...