Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #1 Skrevet 9. mars 2015 Jeg er alenemor med et barn, og bor i studentboliger. Min far er alkoholiker, og hadde lite kontakt med ham under min oppvekst; men da barnet mitt ble født hadde vi mer kontakt enn noen gang. Han er periodedranker, og for 2 år siden var han helt nykter. Da måtte jeg på sykehus, og han passet barnet mitt i tre dager; og han var fantastisk. Hun koset seg og han var flink å trygge meg, iogmed at jeg ikke hadde vært borte fra henne før. Meen for ett år siden ble han alkoholiker igjen, og det fant jeg ut av da jeg besøkte han med barnet mitt 8 timers kjøretur hjemmefra. Da våknet jeg en natt av at han drakk og snakket med seg selv, jeg gikk for å snakke med ham, men han var så full at han forsto nesten ikke hva jeg sa. Utrolig ekkelt. Tilslutt klarte jeg å overtale ham til å legge seg, etter masse knusing av ting og gråt og den slags type fin oppførsel. Når jeg og barnet mitt (under tre år) hadde vært våken i en times tid, sto han opp igjen, og var nå om mulig enda fullere. Sto bare og sjanglet i trusa mens barnet mitt prøvde å snakke til ham... Brukte 5 min på å forsøke å overtale ham til å gå å legge seg og ikke utsette barnebarnet for den der oppførselen, men da ble han kranglete og høylydt, og sa at jeg var akkurat like masete og gnegete som min mor.... Da ga jeg opp og pakket sakene i et hattefokk, og startet hjem. Siden da har forholdet vært dårlig, og han har ikke gjort noe for å gjøre det bedre. Tvert imot, når han kommer på besøk legger han seg på sofaen og forteller om alle damene sine og alle helseplagene sine, mens barnebarnet står og maser på å få leke med ham. Av den grunn har jeg sluttet å be ham på besøk... Ikke det at han spør selv heller. Nå har han spurt om å få låne min leilighet i 14 dager mens jeg reiser bort... Jeg vil på ingen måte det, men han ER jo min far. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 0a402...2fa
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #2 Skrevet 9. mars 2015 Nei, hadde jeg sagt. Anonymous poster hash: 4f714...a0a
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #3 Skrevet 9. mars 2015 Nei, jeg hadde ikke gjort det. Du bor i studentbolig. Hvis han i den perioden blir høylydt som du sier - så risikerer du å miste boligen. Sjekk også om du har lov til å låne bort boligen når du selv ikke er der. Anonymous poster hash: d162c...953
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #4 Skrevet 9. mars 2015 Nei, er du dum? Anonymous poster hash: 1f6d1...4cf
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #5 Skrevet 9. mars 2015 Han er ikke typen til å feste høylydt - han snakker mest med seg selv.. Og drikker alene, sunt. Men jeg tenker litt prinsipielt; han har en inntekt på 2 mill i året, men jeg får ikke låne en 500lapp engang.. Han hjelper aldri meg. Hvorfor skal jeg hjelpe ham? Så han kan ligge dritings å sove i min seng og spy i min do? Næh. Men hvordan skal jeg si det? Dum? Nei.., det er ikke så mye som tyder på det, så det tror jeg ikke HI Anonymous poster hash: 30803...1a6
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #6 Skrevet 9. mars 2015 Ønsker du å ha han inn i studentblokken hvor du ikke vet hva han vil gjøre eller si til hvem. Ønsker du å la de andre studentene se han sånn? Jeg hadde sagt at du ikke har lov til å la han være alene der Anonymous poster hash: 9bce7...365
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #7 Skrevet 9. mars 2015 Si at det ikke er lov å la andre låne leiligheten. IKKE la han bo der!! Anonymous poster hash: c1cfe...13e
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #8 Skrevet 9. mars 2015 Aldri verden! Hadde sagt at det ikke er lov med fremleie og siden du er helt avhengig av å få beholde den rimelige studentleiligheten tør du ikke gå mot reglementet. Jeg hadde også slengt på en setning om at siden du heller ikke kan stole på at han holder seg nykter er det helt uaktuelt. Om han tjener 2 mill i året skal du legge fra deg alt du måtte kjenne av dårlig samvittighet også. Han har råd til å leie seg inn et sted. Evt kunne han tilbudt deg å betale husleien den måneden han vil låne leiligheten i to uker, men det har han vel ikke gjort? Anonymous poster hash: c4cc7...495
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #9 Skrevet 9. mars 2015 Nei si at du ikke har lov å ha folk der om du ikke e hjemme selv. Og Dessuten har han masse penger så han har rå til hotell i 14 dager eller kan leie noe så det blir litt billigere. Anonymous poster hash: f513c...9c9
Tjofsen Skrevet 9. mars 2015 #10 Skrevet 9. mars 2015 Det hadde jeg aldri gjort. Enig med andre her, at han kan bo på hotell. Det har han råd til.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #11 Skrevet 9. mars 2015 Han er ikke typen til å feste høylydt - han snakker mest med seg selv.. Og drikker alene, sunt. Men jeg tenker litt prinsipielt; han har en inntekt på 2 mill i året, men jeg får ikke låne en 500lapp engang.. Han hjelper aldri meg. Hvorfor skal jeg hjelpe ham? Så han kan ligge dritings å sove i min seng og spy i min do? Næh. Men hvordan skal jeg si det? Dum? Nei.., det er ikke så mye som tyder på det, så det tror jeg ikke HI Anonymous poster hash: 30803...1a6 Prinsippet ditt er bare ekkelt. Mener du at du kun ser en verdi i å hjelpe andre hvis du får noe igjen? Slike som deg bidrar ikke til en bedre verden, akkurat. Når det gjelder å la en alkoholiker bo i en bolig som jeg ikke eier selv, så ville jeg sagt nei. Anonymous poster hash: e7cca...c4d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #12 Skrevet 9. mars 2015 Han er ikke typen til å feste høylydt - han snakker mest med seg selv.. Og drikker alene, sunt.Men jeg tenker litt prinsipielt; han har en inntekt på 2 mill i året, men jeg får ikke låne en 500lapp engang.. Han hjelper aldri meg. Hvorfor skal jeg hjelpe ham? Så han kan ligge dritings å sove i min seng og spy i min do? Næh. Men hvordan skal jeg si det?Dum? Nei.., det er ikke så mye som tyder på det, så det tror jeg ikkeHIAnonymous poster hash: 30803...1a6 Prinsippet ditt er bare ekkelt. Mener du at du kun ser en verdi i å hjelpe andre hvis du får noe igjen? Slike som deg bidrar ikke til en bedre verden, akkurat. Når det gjelder å la en alkoholiker bo i en bolig som jeg ikke eier selv, så ville jeg sagt nei. Anonymous poster hash: e7cca...c4d Dette svaret må du bare overse, HI!! Skjønner godt at du tenker at han ikke gir noe tilbake! Nei, jeg ville nok ikke lånt han leilogheten heller. Anonymous poster hash: 3ab0d...9b0
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #13 Skrevet 9. mars 2015 Han er ikke typen til å feste høylydt - han snakker mest med seg selv.. Og drikker alene, sunt.Men jeg tenker litt prinsipielt; han har en inntekt på 2 mill i året, men jeg får ikke låne en 500lapp engang.. Han hjelper aldri meg. Hvorfor skal jeg hjelpe ham? Så han kan ligge dritings å sove i min seng og spy i min do? Næh. Men hvordan skal jeg si det?Dum? Nei.., det er ikke så mye som tyder på det, så det tror jeg ikkeHIAnonymous poster hash: 30803...1a6 Prinsippet ditt er bare ekkelt. Mener du at du kun ser en verdi i å hjelpe andre hvis du får noe igjen? Slike som deg bidrar ikke til en bedre verden, akkurat. Når det gjelder å la en alkoholiker bo i en bolig som jeg ikke eier selv, så ville jeg sagt nei. Anonymous poster hash: e7cca...c4d Dette svaret må du bare overse, HI!! Skjønner godt at du tenker at han ikke gir noe tilbake! Nei, jeg ville nok ikke lånt han leilogheten heller. Anonymous poster hash: 3ab0d...9b0 Hvorfor det? Blir en herlig verden når folk bare tenker "hva får jeg får det" før de gidder å løfte en finger før de hjelper andre. HI er åpenbart et egoistisk og ekkelt menneske. Anonymous poster hash: e7cca...c4d
sug lut Skrevet 9. mars 2015 #14 Skrevet 9. mars 2015 Nei. Dessuten har du ikke lov til det med studentbolig uansett. Det er jo også en god unnskyldning.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #15 Skrevet 9. mars 2015 Han er ikke typen til å feste høylydt - han snakker mest med seg selv.. Og drikker alene, sunt.Men jeg tenker litt prinsipielt; han har en inntekt på 2 mill i året, men jeg får ikke låne en 500lapp engang.. Han hjelper aldri meg. Hvorfor skal jeg hjelpe ham? Så han kan ligge dritings å sove i min seng og spy i min do? Næh. Men hvordan skal jeg si det?Dum? Nei.., det er ikke så mye som tyder på det, så det tror jeg ikkeHIAnonymous poster hash: 30803...1a6 Prinsippet ditt er bare ekkelt. Mener du at du kun ser en verdi i å hjelpe andre hvis du får noe igjen? Slike som deg bidrar ikke til en bedre verden, akkurat. Når det gjelder å la en alkoholiker bo i en bolig som jeg ikke eier selv, så ville jeg sagt nei. Anonymous poster hash: e7cca...c4d Dette svaret må du bare overse, HI!! Skjønner godt at du tenker at han ikke gir noe tilbake! Nei, jeg ville nok ikke lånt han leilogheten heller. Anonymous poster hash: 3ab0d...9b0 Hvorfor det? Blir en herlig verden når folk bare tenker "hva får jeg får det" før de gidder å løfte en finger før de hjelper andre. HI er åpenbart et egoistisk og ekkelt menneske. Anonymous poster hash: e7cca...c4d Hva er poenget med å være en drittsekk. hva gir det deg? Anonymous poster hash: 9bce7...365
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #16 Skrevet 9. mars 2015 Han er ikke typen til å feste høylydt - han snakker mest med seg selv.. Og drikker alene, sunt.Men jeg tenker litt prinsipielt; han har en inntekt på 2 mill i året, men jeg får ikke låne en 500lapp engang.. Han hjelper aldri meg. Hvorfor skal jeg hjelpe ham? Så han kan ligge dritings å sove i min seng og spy i min do? Næh. Men hvordan skal jeg si det?Dum? Nei.., det er ikke så mye som tyder på det, så det tror jeg ikkeHIAnonymous poster hash: 30803...1a6 Prinsippet ditt er bare ekkelt. Mener du at du kun ser en verdi i å hjelpe andre hvis du får noe igjen? Slike som deg bidrar ikke til en bedre verden, akkurat. Når det gjelder å la en alkoholiker bo i en bolig som jeg ikke eier selv, så ville jeg sagt nei. Anonymous poster hash: e7cca...c4d Dette svaret må du bare overse, HI!! Skjønner godt at du tenker at han ikke gir noe tilbake! Nei, jeg ville nok ikke lånt han leilogheten heller. Anonymous poster hash: 3ab0d...9b0 Hvorfor det? Blir en herlig verden når folk bare tenker "hva får jeg får det" før de gidder å løfte en finger før de hjelper andre. HI er åpenbart et egoistisk og ekkelt menneske. Anonymous poster hash: e7cca...c4d Hva er poenget med å være en drittsekk. hva gir det deg? Anonymous poster hash: 9bce7...365 Det er jo nettopp det jeg spør om: Hva er poenget med å være en drittsekk? Hvorfor skal man alltid ha noe igjen for alt mulig, hvorfor kan man ikke bare hjelpe uten å skulle tjene på det selv? Anonymous poster hash: e7cca...c4d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #17 Skrevet 9. mars 2015 Hvis han har en inntekt på 2 mill hvorfor skal han da trenge å låne din leilighet? Hadde uansett sagt nei. Far eller ei. Anonymous poster hash: 12c69...857
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #18 Skrevet 9. mars 2015 Han er ikke typen til å feste høylydt - han snakker mest med seg selv.. Og drikker alene, sunt.Men jeg tenker litt prinsipielt; han har en inntekt på 2 mill i året, men jeg får ikke låne en 500lapp engang.. Han hjelper aldri meg. Hvorfor skal jeg hjelpe ham? Så han kan ligge dritings å sove i min seng og spy i min do? Næh. Men hvordan skal jeg si det?Dum? Nei.., det er ikke så mye som tyder på det, så det tror jeg ikkeHIAnonymous poster hash: 30803...1a6 Prinsippet ditt er bare ekkelt. Mener du at du kun ser en verdi i å hjelpe andre hvis du får noe igjen? Slike som deg bidrar ikke til en bedre verden, akkurat. Når det gjelder å la en alkoholiker bo i en bolig som jeg ikke eier selv, så ville jeg sagt nei. Anonymous poster hash: e7cca...c4d Dette svaret må du bare overse, HI!! Skjønner godt at du tenker at han ikke gir noe tilbake! Nei, jeg ville nok ikke lånt han leilogheten heller. Anonymous poster hash: 3ab0d...9b0 Hvorfor det? Blir en herlig verden når folk bare tenker "hva får jeg får det" før de gidder å løfte en finger før de hjelper andre. HI er åpenbart et egoistisk og ekkelt menneske. Anonymous poster hash: e7cca...c4d Hva er poenget med å være en drittsekk. hva gir det deg? Anonymous poster hash: 9bce7...365 Det er jo nettopp det jeg spør om: Hva er poenget med å være en drittsekk? Hvorfor skal man alltid ha noe igjen for alt mulig, hvorfor kan man ikke bare hjelpe uten å skulle tjene på det selv? Anonymous poster hash: e7cca...c4d Jrg spurte hva du får igjen for å være drittsekk Anonymous poster hash: 9bce7...365
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #19 Skrevet 9. mars 2015 Han er ikke typen til å feste høylydt - han snakker mest med seg selv.. Og drikker alene, sunt.Men jeg tenker litt prinsipielt; han har en inntekt på 2 mill i året, men jeg får ikke låne en 500lapp engang.. Han hjelper aldri meg. Hvorfor skal jeg hjelpe ham? Så han kan ligge dritings å sove i min seng og spy i min do? Næh. Men hvordan skal jeg si det?Dum? Nei.., det er ikke så mye som tyder på det, så det tror jeg ikkeHIAnonymous poster hash: 30803...1a6 Prinsippet ditt er bare ekkelt. Mener du at du kun ser en verdi i å hjelpe andre hvis du får noe igjen? Slike som deg bidrar ikke til en bedre verden, akkurat. Når det gjelder å la en alkoholiker bo i en bolig som jeg ikke eier selv, så ville jeg sagt nei. Anonymous poster hash: e7cca...c4d Dette svaret må du bare overse, HI!! Skjønner godt at du tenker at han ikke gir noe tilbake! Nei, jeg ville nok ikke lånt han leilogheten heller. Anonymous poster hash: 3ab0d...9b0 Hvorfor det? Blir en herlig verden når folk bare tenker "hva får jeg får det" før de gidder å løfte en finger før de hjelper andre. HI er åpenbart et egoistisk og ekkelt menneske. Anonymous poster hash: e7cca...c4d Hva er poenget med å være en drittsekk. hva gir det deg? Anonymous poster hash: 9bce7...365 Det er jo nettopp det jeg spør om: Hva er poenget med å være en drittsekk? Hvorfor skal man alltid ha noe igjen for alt mulig, hvorfor kan man ikke bare hjelpe uten å skulle tjene på det selv? Anonymous poster hash: e7cca...c4d Jrg spurte hva du får igjen for å være drittsekk Anonymous poster hash: 9bce7...365 Jeg er ikke drittsekk. Jeg påpeker at HIs tankegang er motbydelig, og at hun åpenbart er en egoistisk person. Vanskelig å si at en person som kun gjør noe for andre for å få noe igjen ikke er egoist. Har også sagt at det er en dårlig ide å låne ut leiligheten - det er begrunneslen hennes som er fæl. Anonymous poster hash: e7cca...c4d
gale damen Skrevet 9. mars 2015 #20 Skrevet 9. mars 2015 Ikke tale om. Det spiller ingen rolle hvem han er i forhold til deg. Han er rusmisbruker, og det betyr at du ikke vet hva han kan finne på. Enn om han blir full og aggressiv? I tillegg har du ikke lov til å fremleie, tror jeg, dersom du bor i studentbolig.
Gjest Antarctica Skrevet 9. mars 2015 #21 Skrevet 9. mars 2015 Hadde ikke lånt ut leiligheten med mindre jeg hadde råd til å se den smadra.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #22 Skrevet 10. mars 2015 Kjenner jeg får så innmari dårlig samvittighet. Han var innom idag, og hadde faktisk kjøpt skisko til barnet mitt.. Også spurte han når han kunne få nøkkelen.. Han er samisk, og i samisk kultur er det litt sånn; man deler det man har og tar seg til rette. Jeg er imidlertid ikke komfortabel med det i det hele tatt.. Han passet barnet mitt i en halvtime, og når jeg spurte barnet hva de hadde gjort svarte hun at hun hadde vist lekene sine til bestefar mens han lå på sofaen.. Med andre ord har hun invitert ham inn i lek i en hel halvtime mens han bare har ligget og dratt seg og oversett tilnærmingene hennes. Han har god råd, men han sliter også med ensomhet og depresjon.. Men skylder jeg han egentlig noe? Husker flere ganger som barn da jeg satt og ventet på ham ved planlagt samvær i flere timer, jeg kunne sitte i det vinduet med ferdigpakket sekk og gråte helt til leggetid når han ikke møtte opp. Jo, han har beklaget det.. Men jeg har ikke tilgitt det, og føler ikke at jeg burde føle skyldfølelse overfor ham i det hele tatt, men så gjør jeg nå en gang det..:/ HI Anonymous poster hash: 30803...1a6
pifi med tre nurk Skrevet 10. mars 2015 #23 Skrevet 10. mars 2015 (endret) Foreldre er foreldre uansett, så jeg skjønner hvorfor du føler søik du gjør. Selv om du har blitt skuffet fra du var liten, så har du jo et håp om at han skal stille opp og være den faren/ bestefaren dere fortjener! Ang å låne ut leiligheten. Hadde det vært din leilighet som du eide så kunne det kanskje vært greit. Men studentleiligheter har svært strenge regler på slikt og du risikerer at barnet ditt mister hjemmet sitt! Det hadde jeg aldri turt! Ut i fra det du skriver så virker det kanskje som pappan din kjøper noe til deg/ barnet for så å forvente tjenester tilbake. Det er ikke greit. Det å låne ut leiligheten din kan få store alvorlige konsekvenser for deg, dessuten står du ikke i gjeld til han pga skiskoene, at han velger å kjøpe det til sitt barnebarn er hans valg..den dagen har investerer følelser og stiller opp på det emosjonelle plan og viser seg verdig din tillit, da kan man snakke om et gjensidig forhold.. Inntil videre høres det beste ut for deg og din datter å ikke ha så veldig tett kontakt og i hvertfall ikke la han være alene over tid med din datter eller i ditt hjem. Føler sånn med deg og skjønner at du har det vanskelig, som sagt det er jo pappan din! Håper det går bra med dere! Klem Endret 10. mars 2015 av pifi med tre nurk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå