Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 Jeg tenker å studere grunnskolelærer til høsten, men lurer på om dere virkelig vil anbefale læreryrket ? Man hører jo så mye negativt. Hvilke trinn vil dere anbefale ? Hva er det beste/verste med jobben deres ? Hvor mye har dere I lønn ? Hvordan er det å ha ekstra utdanning i spesialpedagogikk ? Anonymous poster hash: 6face...395
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #2 Skrevet 8. mars 2015 Jeg er ikke lærer selv, men vurderer å starte med det etterhvert. Lurer på mye av det samme som deg. Men det som jeg tror alle lærere synes er pes, er at så mange "mener" og "vet" noe om deres arbeidssituasjon. Det er faktisk mange som er agressive overfor lærere fordi de i noen øyne, jobber lite, har lange ferier og så videre... Anonymous poster hash: 4b6e5...2a7
Giss Skrevet 9. mars 2015 #3 Skrevet 9. mars 2015 Det verste er alle mytene omkring det og som veldig mange mennesker tror på. Hvilke trinn kommer an på hvem du selv er og hvordan du selv trives best med å jobbe. En som er fantastisk på 1./2. trinn trives kanskje slett ikke på 6./7. trinn.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #4 Skrevet 9. mars 2015 Jeg er ferdig utdannet lærer (lektor) til våren. Jeg angrer som en hund på utdannelsen min. Orker ikke tanken på å jobbe meg fordervet og kun motta kritikk fra både elever, foreldre og politikere. Jeg var så utrolig motivert da jeg begynte, men nå er jeg helt punktert. Leter etter alle andre typer jobber, får ikke hjelpe om de er dårligere betalt. Anonymous poster hash: 64b58...965
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #5 Skrevet 9. mars 2015 Det verste er alle mytene omkring det og som veldig mange mennesker tror på. Hvilke trinn kommer an på hvem du selv er og hvordan du selv trives best med å jobbe. En som er fantastisk på 1./2. trinn trives kanskje slett ikke på 6./7. trinn. Hvilke trinn jobber du på og hvordan er det ? Hva har du i lønn ? Vet noen om man kan jobbe som lærer hvis man tar bachelor i barnevern og tar ppu? Anonymous poster hash: 6face...395
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #6 Skrevet 9. mars 2015 Hva gjør man som lærer om elevene ikke hører etter og forstyrrer undervisningen? Da mener jeg ikke å stille kritiske spørsmål eller å være engasjert. Men å synlig opponere, ødelegge for andre ved å lage bråk, forstyrre osv. Hva gjør man med dette? Kan de bli bedt om å forlate klasserommet, eller er det ikke lov? Anonymous poster hash: 4b6e5...2a7
Giss Skrevet 9. mars 2015 #7 Skrevet 9. mars 2015 Det verste er alle mytene omkring det og som veldig mange mennesker tror på. Hvilke trinn kommer an på hvem du selv er og hvordan du selv trives best med å jobbe. En som er fantastisk på 1./2. trinn trives kanskje slett ikke på 6./7. trinn. Hvilke trinn jobber du på og hvordan er det ? Hva har du i lønn ? Vet noen om man kan jobbe som lærer hvis man tar bachelor i barnevern og tar ppu? Anonymous poster hash: 6face...395 Jeg jobber ikke som lærer nå men har tidligere jobbet på mellomtrinnet. Jeg likte mye av det og for meg var det greiere å jobbe med barna på den alderen enn de yngste. Jeg likte best de samtalene man kan få til med dem på den alderen. Man kan virkelig få fornemmelsen av at de gjennom samtalen strekker grensene for sin egen horisont. Og så er det noe med disse barna som jo ikke er små lengre - men så er de ikke så veldig store heller. Jeg har ikke vært så mye på de yngste trinnene men der dreier det seg mer om basisferdighetene og barna er jo mer "uskyldige".
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2015 #8 Skrevet 9. mars 2015 Jeg har jobbet 5 år på ungdomstrinnet, og har for tiden bare lyst til å spy av jobben min. Elevene er flotte, jeg liker den aldersgruppen veldig godt, men ledelsen ved skolen min er ikke god og det har vært mye "ugne greier" med personalet gjennom de 5 årene. Jeg merker også at jeg gradvis har mistet mer og mer motivasjon av alle som skal mene noe om og kritisere yrket mitt og min innsats uten at de aner hva de snakker om. Jeg har stått på og gitt og gitt i 5 år, men jeg føler ikke at jeg får noe igjen for det lenger. Føler meg rett og slett bare tom, utbrent og litt deprimert! Føler at jobben bare tapper meg for energi, og jeg gruer meg til hver nye arbeidsuke. Hadde jeg ikke trengt pengene, ville jeg sluttet på dagen. Anonymous poster hash: 9c71a...ab3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå