Gå til innhold

Nytt kosthold og veldig rask vektnedgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har startet et nytt kosthold som inneholder mye grønnsaker og rent kjøtt. Kuttet ut ris, mye brødvarer men spiser enda litt. Jeg har kuttet ut brus, godteri og alt usunt, noe jeg spise mye av før. Men tingen er det at jeg føler vekten raser for fort av meg. Har fått fra 69 til 66 siden tirsdag. Hva er grunnen til detTe? Normalt å gå så.fort ned?

Anonymous poster hash: a28bb...92f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det aller meste du har mistet nå (kanskje alt også) er væske du har hatt i kroppen. Væsken går fort av.

Du har kuttet ut masse karbohydrater i kostholdet ditt. Ett gram karbohydrat binder til seg ca tre gram væske - så mye karbohydrater binder mye væske i kroppen. Når du kutter ut karboene, da forsvinner først overflødig væske.

Kostholdet ditt holder blodsukkeret ditt stabilt, så mest trolig så vil vekten din snart stabilisere seg.

Jeg har levd slik du gjør nå i ca ti år. Gikk først ned 7-8 kg veldig raskt, etterpå har vekten vært stabil.

Så det du opplever nå er helt normalt og forventet.

Anonymous poster hash: 1d5c4...73c
Skrevet

Har startet et nytt kosthold som inneholder mye grønnsaker og rent kjøtt. Kuttet ut ris, mye brødvarer men spiser enda litt. Jeg har kuttet ut brus, godteri og alt usunt, noe jeg spise mye av før. Men tingen er det at jeg føler vekten raser for fort av meg. Har fått fra 69 til 66 siden tirsdag. Hva er grunnen til detTe? Normalt å gå så.fort ned?

Du mister mye vann i starten. Og om du spiste veldig usunt, mye søtt og snacks så vil du jo gå ned mye ved å kutte ut dette. Tenker vektnedgangen vil stabilisere seg, og det er da det gjelder å ikke gi seg!

Anonymous poster hash: c5538...5a1

Skrevet

Kan dere gi meg et eksempel på hva dere spiser ila dagen? Jeg skal ned ca ti kg og begynner med kosten, så får treninga komme etter hvert. Skal på sukkeravvenning fra i morgen

Anonymous poster hash: af914...f18

Skrevet

Starter dagen med havregrøt med eple eller banan (uten sukker!) og en kopp te. 
Til lunsj spiser jeg to knekkebrød med hvitost og agurk eller baconost og en frukt. 
Til middag spiser jeg en vanlig porsjon av det vi måtte ha.

I 7-tiden spiser jeg kvelds med barna. Det kan være alt fra omelett til havregrøt, knekkebrød, yoghurt osv. Veldig varierende.

Er jeg sulten før jeg legger meg, tar jeg enten en frukt eller ei gulrot :)

Drikker mellom 3 og 4 liter vann hver dag, så det tror jeg også gjør at jeg føler meg mer mett. Eneste bivirkningen er at jeg løper på toalettet flere gang i timen innimellom :P

Anonymous poster hash: b4521...455
Skrevet

Takk for svar alle sammen, da håper jeg det stabiliserer seg litt, selv om jeg vil fort ned i vekt vil jeg gjerne holde det. Ja jeg spiste veldig usunt og drakk kun brus hele dagen. Alltid chips og sjokolade. Elsker følelsen jeg får når jeg spiser på denne måten, føler meg så utrolig frisk inni meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...