Gå til innhold

NRK super! Ikke så veldig super.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy søren hvor mye dårlig det er på NRK super!

Sikkert naivt å tro at kvaliteten på statskanalen skal være særlig mye bedre, enn mye annet vås som finnes for ungene, men det er jo verre, enn det meste andre som finnes.

Er det ikke noe vi lisens betalere kan gjøre med dette? Kan vi protestere på noe vis, om det fordummende innholdet, og også temmelig upassende innholdet de vil mate barna våre med?

Joda, vi kan jo skru av, og det gjør jeg også, men bør vi ikke ha en berettiget forventning om litt mer kvalitet? Jeg vet de kjøper inn serier etc fra utlandet, og at de sikkert ikke har råd til å lage mer selv, men kan de ikke i det minste kjøpe gode produkter?

Dokumentarer om dyr, planeten, verdensrommet, om nyheter og det som skjer i verden, eller drama serier med en viss kvalitet, laget på god litteratur, ting barna kan ha noe igjen for å se?

Fra 4. Klasse er det ikke så mange som har SFO, og det blir lett litt TV for mange, det behøver jo ikke å være så lite givende det barna blir servert, behøver det vel?

Hva kan vi foreldre gjøre med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hva kan vi foreldre gjøre med dette?"

Lære barna våre å gjøre andre ting enn å se på tv

Anonymous poster hash: 71ed4...163
Skrevet

Har en 4åring, vi koser oss iallefall med NRK Super :)

12åringen foretrekker Disney XD eller Animal Planet :)

Anonymous poster hash: 14786...632

Skrevet

Kan du gi eksempler på hva du mener er fordummende og upassende innhold?

Og hvilke kanaler, og gjerne konkrete serier/programmer, er det du mener er så mye bedre?

Synes jevnt over innholdet på NRK super er greit jeg. Blanding av pedagogiske program, faktaprogram og "lett underholdning" (alt for barna trenger vel heller ikke være så veldig dyptgående?

Anonymous poster hash: fec97...5a0
Skrevet

min er 2 år og ser kun på super fra 1730-1830 ellers er det kun disney junior som fenger han

Skrevet

Som foreldre kan vi lære barna våre at det finnes svært mange andre ting å gjøre enn å se på tv. Det er timesvis med god underholdning i å lese en bok, leke, være ute og i aktivitet osv. 

Anonymous poster hash: 236dc...bb5
Skrevet

min er 2 år og ser kun på super fra 1730-1830 ellers er det kun disney junior som fenger han

Trenger et barn på 2 år og se mer på tv enn den timen?

Anonymous poster hash: ac778...f95

Skrevet

Min treåring syns Newton er supert. Spesielt det de sender nå om pubertet. Sitat treåring: 'Guttene har penis, og i rompa må vi ha skjelett ellers så blir den helt flat og da blir vi syke og må til doktoren'....

Anonymous poster hash: f9a82...390

Skrevet

Min treåring syns Newton er supert. Spesielt det de sender nå om pubertet. Sitat treåring: 'Guttene har penis, og i rompa må vi ha skjelett ellers så blir den helt flat og da blir vi syke og må til doktoren'....

Anonymous poster hash: f9a82...390

Newton har syvårsgrense...

Anonymous poster hash: 20740...877

Skrevet

Hvilke programmer er det du vil ha vekk og hvilke ville du hatt i steden?

Det er generelt mye hjernedød underholdning på tv, men av barnekanalene jeg har sett er nrk super desidert den beste.

Anonymous poster hash: 834d9...205

Skrevet

Tenker spesielt på SFO tiden. Da de litt større barna gjerne er alene hjemme og venter på oss.

Galaxy Park? I Carla? Tror de er andre dubbede skvip serier som går også. Er jeg hjemme så skrur jeg av!

Jeg har ei i 2. Klasse, og synes ikke det er så stor stas med american high school problematikk, forelskelser, morsomheter som en misforståelse om en som ble flausa ut, da det såg ut som en av geekene fikk munnsex i en jacuzzi av en eldre mann, eller hva det nå enn var, om alle de populære jentene, forelskelser, pupper og deres drama, og annet vås. Hjemme alene fester til tenåringer som går av hengslene?

Dette går midt på dagen, det synes jeg er ille. Ikke noe jeg vil at 9 åringen skal se heller. Ikke ønsker jeg de skal ta dette inn når de bli 10 år heller.

Vi ser forresten svært lite TV, men vi har TV. Animal Planet har fine programmer, Nat Geo Wild liker guttungen å se på. Det dukker av og til gode ting på NRK super, men det er alt for lite av det. Var noe som gikk nå om noe nisser, og en isdronning, som var god drama, men også tok opp ulike tema. Det finnes serier om gamle dager, som barna kan ha godt av å se og lære fra.

Ser ikke nok TV til å merke meg navn etc, men vet det finnes der ute.

Skrevet

Trenger et barn på 2 år og se mer på tv enn den timen?

Anonymous poster hash: ac778...f95

han er sliten etter barnehagen, barn dør ikke av og se på tven, men nå går det mot lyser tider og da kommer vi til og være mye ute..

Skrevet

Hvilke programmer er det du vil ha vekk og hvilke ville du hatt i steden?

Det er generelt mye hjernedød underholdning på tv, men av barnekanalene jeg har sett er nrk super desidert den beste.Anonymous poster hash: 834d9...205

Føler det er bedre at 9 åringen ser spiderman eller batman i tegnefilm, enn dubbet high school drama av lav kvalitet.

Skrevet

Og jeg vet at om ungene mine hadde fått skikkelig oppdragelse, så hadde de ikke skrudd på TV når de var alene hjemme, siden mor og far hadde sagt det ikke var lov, men det har de tydeligvis ikke :P

Skrevet

Tenker spesielt på SFO tiden. Da de litt større barna gjerne er alene hjemme og venter på oss.

Galaxy Park? I Carla? Tror de er andre dubbede skvip serier som går også. Er jeg hjemme så skrur jeg av!

Jeg har ei i 2. Klasse, og synes ikke det er så stor stas med american high school problematikk, forelskelser, morsomheter som en misforståelse om en som ble flausa ut, da det såg ut som en av geekene fikk munnsex i en jacuzzi av en eldre mann, eller hva det nå enn var, om alle de populære jentene, forelskelser, pupper og deres drama, og annet vås. Hjemme alene fester til tenåringer som går av hengslene?

Dette går midt på dagen, det synes jeg er ille. Ikke noe jeg vil at 9 åringen skal se heller. Ikke ønsker jeg de skal ta dette inn når de bli 10 år heller.

Vi ser forresten svært lite TV, men vi har TV. Animal Planet har fine programmer, Nat Geo Wild liker guttungen å se på. Det dukker av og til gode ting på NRK super, men det er alt for lite av det. Var noe som gikk nå om noe nisser, og en isdronning, som var god drama, men også tok opp ulike tema. Det finnes serier om gamle dager, som barna kan ha godt av å se og lære fra.

Hvis barna dine foretrekker programer fra animal planet er det jo bare for ham å slå på den kanalen. Ikke alt på nrk super passer for alle barn til enhver tid. Ikke skal all tv være pedagogisk og lærerikt heller. Akkurat som voksne bør barn få lov til å bruke tv som underholdning også.

Anonymous poster hash: 834d9...205

Gjest Julia1984
Skrevet

Min 4 åring elsker NRK super, spesielt nrksuper.no

Skrevet

Icarly og de andre high School seriene er ikke bare dårlige, de er så elendige at jeg skal vedde på at NRK fikk de med på kjøpet da de bestilte noe helt annet. Datteren min styrer heldigvis unna, men nå er hun ganske kresen på hva hun vil se på. Dyreprogrammer, newton og alle sammen sammen er favoritter for tiden.

Anonymous poster hash: 960c8...cd0
Skrevet

Fy søren hvor mye dårlig det er på NRK super!

Sikkert naivt å tro at kvaliteten på statskanalen skal være særlig mye bedre, enn mye annet vås som finnes for ungene, men det er jo verre, enn det meste andre som finnes.

Er det ikke noe vi lisens betalere kan gjøre med dette? Kan vi protestere på noe vis, om det fordummende innholdet, og også temmelig upassende innholdet de vil mate barna våre med?

Joda, vi kan jo skru av, og det gjør jeg også, men bør vi ikke ha en berettiget forventning om litt mer kvalitet? Jeg vet de kjøper inn serier etc fra utlandet, og at de sikkert ikke har råd til å lage mer selv, men kan de ikke i det minste kjøpe gode produkter?

Dokumentarer om dyr, planeten, verdensrommet, om nyheter og det som skjer i verden, eller drama serier med en viss kvalitet, laget på god litteratur, ting barna kan ha noe igjen for å se?

Fra 4. Klasse er det ikke så mange som har SFO, og det blir lett litt TV for mange, det behøver jo ikke å være så lite givende det barna blir servert, behøver det vel?

Hva kan vi foreldre gjøre med dette?

Men ungen må da ikke se så mye på tv. 30 min om dagen holder.

Anonymous poster hash: 6c9ff...8d4

Skrevet

Tv-en din har foreldrekontroll, i alle fall har dekoderen din det. Aktiver den, du. Enig i ICarly og annet skvip, det burde vært forbudt å sende. Herlighet, noe så hjernedødt. 

Anonymous poster hash: 236dc...bb5

Skrevet

Min nå 9.klassing elsket (og forsåvidt elsker) å se på fakta-programmer så da han sluttet på sfo var det like ofte han valgte å se på animal geographic, history og tilsvarende som han så på barnetv. En ting han sa her om dagen som jeg hadde glemt var at han i en periode sto opp halv sju om morgenen for å se på faktaprogrammer :) Om du ikke vil at ungen din skal se på dårlige programmer så sørg for at faktakanaler er lett tilgjengelig, evnt filmer. BBC har laget mange fine natur og dyrefilmer. Disse er også tekstet så for de som trenger å trene på lesehastighet får fin lesetrening. 

Anonymous poster hash: 9efe6...196

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...