Gå til innhold

Delvis sykemeldt i permisjon (fellesperioden)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i permisjon (fellesperioden) ca en mnd til. Er gravid igjen, og begynner på flere områder å slite med å ta meg av eksisterende barn. Dvs, de får det de trenger, men det går utover meg og baby i magen.

Har prøvd å finne info på nav, og der står det at den andre forelderen kan overta permisjonen om du er helt avhengig av hjelp. Per nå er jeg jo ikke helt avhengig, men er redd dette vil ende i fullstendig stopp og i verste fall prematur fødsel (historie med det) om ikke jeg får sjans til å hente meg inn innimellom. Mannen jobber tidvis svært lange uker, og spørsmålet er derfor som følger. Kan jeg sykemeldes f.eks. 30% slik at mannen kan korte ned litt på de lengste ukene, eller må jeg ev sykemeldes helt og han overta alt?

Anonymous poster hash: 3a5b8...d55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må være fullstendig ute av stand til å ta deg av barnet.

Anonymous poster hash: f5c5b...afe

Skrevet

I all verden.

Du har permisjon og er hjemme med ett barn?

Du har jo all verdens av tid til å 'hente drg inn' igjen.

Prøv å være gravid med nr 4, jobbe 110% og ha en mann som svært sjelden er tilstede...

Jaja. Hver sine problemer.

Anonymous poster hash: 9d150...0af

Skrevet

I all verden.

Du har permisjon og er hjemme med ett barn?

Du har jo all verdens av tid til å 'hente drg inn' igjen.

Prøv å være gravid med nr 4, jobbe 110% og ha en mann som svært sjelden er tilstede...

Jaja. Hver sine problemer. Anonymous poster hash: 9d150...0af

Regna med slike svar ville komme.

Jeg er i permisjon med et barn ja, og er gravid på nytt. Tre barn på 2,5 år, ett som sliter med søvnproblemer, har deltidsstudier som forøvrig er lagt på hylla, en mann som stort sett jobber rundt 60 timer i uka.

Har problemer med rygg og bekken, en annen diagnose som har fulgt meg i ca 15 år, vitamin- og mineralmangler som følge av svært tette graviditeter, samt at dette er et prevensjonsbarn. Er det godt nok for deg?

Skrevet

Det holder ikke med en sykemelding, de fleste greier å ta seg av egne barn selv om de er sykemeldt.

For at far skal kunne ta over permisjonen må du enten være innlagt eller ha en utvidet legeattest på at du er helt ute av stand til å ta deg av barnet uten hjelp.

Anonymous poster hash: 8d726...895

Skrevet

Det var som jeg trodde. Takk for svar.

Er innstilt på å bite tenna sammen, og jeg vet at det vil gå på et vis, men hadde muligheten vært der hadde det hjulpet godt på for egen helse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...