Gå til innhold

Småjenter og svette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 7åring hadde ulltopp på tur i dag og den luktet sterkt av svette da vi kom hjem og hun tok den av igjen for å skifte. Det lukter ofte svette av klærne hennes ( under armene ). Noen andre? Hva gjør jeg? Syns det er tidlig med deodorant og tenker at det er viktig at hun skifter hver dag og dusjer oftere? Eller?

Anonymous poster hash: 2d9bc...3ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis ei som kommer litt tidlig i pubertet... Hadde kjøpt deodorant, ikke gøy å lukte svette...

Anonymous poster hash: 38eb0...051

Skrevet

Du må definitivt kjøpe deodorant! Kan ikke tenke på alderen der så lenge hun lukter. Tro meg, man merker hvem som lukter, og det er veldig synd for barnet å bli assosiert med det.

De har milde og uparfymerte deodoranter på apoteket.

Anonymous poster hash: 1dd6b...371

Skrevet

Jeg var "hu som lukter vondt" på skolen. Starta å svette i tredje klasse. Tenkte ikke på det med deodorant og det trur jeg ikke foreldrene mine gjorde heller. Det var skikkelig vondt. Og jeg husker bestevenninna mi sa til meg en gang at det var derfor jeg var den eneste uten kjæreste. Alle hadde sånne tullekjærester og bytta på internt, men jeg fikk aldri enda jeg spurte mange og aldri ga opp. Jeg skjems den dag idag, ta det på alvor. Introduser deodorant og snakk om hygiene.

Anonymous poster hash: 5e5eb...2bf

Skrevet

Hygiene har vi snakket om og er nøye på at topper skiftes hver dag. Skal introdusere deodorant da, men gruer litt. Hun er opptatt av kroppen sin og skjemmes i garderobe når hun må skifte sammen med andre.

Skrevet

Det jeg gruer for er enda mer fokus på kropp hvis dere skjønner og i dette tilfellet litt negativt. Men må prøve å snu det til noe positivt.

Skrevet

Kanskje det ikke er behov for ullklær nå? Det er det i alle fall ikke her jeg bor.

Har ri venninne som snakket om det samme dom du. Ullklærene ble så stygge om de skulle vaskes hver dag, for de hadde jo så stort problem med svettelukt.

Vel, vel. Kanskje ungen ikke har behov for så mye ullklær på seg da? Hadde gått rundt som en stinkbombe jeg også, i 8 grader ute, og regntøy på toppen.

Vi bruker ikke ulltøy på skole ungene nå. De er inne mesteparten av skoledagen/SFO tiden. De greier seg uten ull i frikvarter, og SFO varer ikke så lenge, og de skal jo spise og gjøre lekser og andre inne aktiviteter.

Dropp ullklær, dusje annenhver dag og se hvordan det går 😊

Dere greier sikkert gjette hvor vi bor 😉

Anonymous poster hash: ff432...c4e

• 2 måneder senere...
Skrevet

Sink krem for barnerumper er bedre enn vanlig deo. Antiperspirant deo inneholder aluminium som man ser igjen i kreftsvultser og alzheimerhjerner.

Min mor var anti kroppsfokus til det feministiske punktet. Jeg fikk ikke lov å barbere meg da vi bgynte med svømming på skolen. Jeg er mørkhåret og lys hud. Hadde sinnsykt tjukt og langt kroppshår for alderen. Jeg husker å sitte på bassengkanten i alder av åtte, ni og misunne leggene til guttene, for mine var adskillig verre! Til og med de blonde jentene barberte seg. Alle klærne mine var stygge og jeg sparte på de normalt utseende klærne til fester som jeg selvfølgelig ikke ble invitert til. Alt var tabu å snakke om og nåde den som viste utakknemmlighet. Ikke lov med å nappe øyenbrynene. Klær som så bra ut og feminine på meg og gav meg selvtillit forsvant fra klesskapet på mystisk vis. Da jeg var 19 og var seksuelt aktivt gav hun meg truser med barnemotiv på. Nedverdigende!

Hun trodde nok at hun hjalp oss men nei. Jeg lærte aldrig å bli en voksen kvinne. En god mor lærer barnet sitt hvordan man legger sminke, barberer seg, går med hæler, napper bryn. Eller i det minste ikke prøver å spolere for selv læring.

Skal si at jeg gjør alt nå med god suksess og går i hæler hver dag.

Hvis du er beskymret ta en titt i klassen hennes og se hva som er normen. Presse sine idealer på et barn som er i strid med normen er ikke bra. Dette er alt som betyr noe! Normen.

Anonymous poster hash: 14ab9...687

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...