Gå til innhold

Hvor langt klarer 1-åringene deres å telle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 21 mnd har lært seg å telle til 4, og har dilla på å telle om dagen. I går stablet hun magneter mens hun telte de. Jeg regner med det ikke er noe ekstraordinært i dette, men er nysgjereig på hvor langt deg er vanlig å kunne telle på den alderen? Jeg ble iallfall imponert over henne :-)

Anonymous poster hash: b0c53...45b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er hun jo strengt talt neste 2 år og ikke 1!

Anonymous poster hash: 6560f...3af
Skrevet

3

Anonymous poster hash: abba4...8db

Skrevet

Jenta mi på 21 mnd har lært seg å telle til 4, og har dilla på å telle om dagen. I går stablet hun magneter mens hun telte de. Jeg regner med det ikke er noe ekstraordinært i dette, men er nysgjereig på hvor langt deg er vanlig å kunne telle på den alderen? Jeg ble iallfall imponert over henne :-)

Anonymous poster hash: b0c53...45b

21 mnd du, altså nesten to år? Og min på 11 mnd, som forøvrig snart ER 1 år kan ikke telle enda. 

Anonymous poster hash: cd2bf...fe4

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå er hun jo snart 2 og ikke 1, og min på nå 29 mnd kan enda ikke telle. språket er heller ikke på plass pga mandler (som nå er borte) så regner med han snart knekker koden!

Skrevet

Jenta vår talte antall trappetrinn ned til første etasje på den tiden, altså til 17. Nærmer seg 3 nå og teller til 20, så har ikke utviklet seg så mye på det området det siste året.

Anonymous poster hash: b4daa...f13

Skrevet

Telte til 10 på den alderen. 3 år nå og teller til 50.

Anonymous poster hash: bdc3c...27f
Skrevet

Er bare 19 mnd, men teller til ti bortsett fra at der går slik:

1- æænn

2= oooooo

3= eeeee

4= iiiiiiiiiiii

5= eeeeeem

6= kjiks

7= houuuuu

8= T.T.

9-= iiiiiii

10= iiiiiiiiii

Så hopper han/kaster seg over oss 💙

Anonymous poster hash: e5cbc...873

Skrevet

Da min jente var 21 mnd kunne hun ikke snakke, og i hvert fall iķke telle!

Anonymous poster hash: 0a2af...352

Skrevet

Da min jente var 21 mnd kunne hun ikke snakke, og i hvert fall iķke telle!

Anonymous poster hash: 0a2af...352

Ha ha, samme her! Aldri hørt om ettåringer som teller 😂

Anonymous poster hash: cfb3a...6ae

Skrevet

telte til 10 når han var 18mnd og teller til 20 nå ,er 2 år nå

Skrevet

Haha her er guttungen 3 år og teller til 10 i blanda tall. En to tre åtte ti fem :D

Skrevet

Min toåring teller. Sess, sess, sess.

Det betyr en, to, tre, tror jeg.

Skrevet

På den alderen telte han til 10.

Anonymous poster hash: c5d0f...ced

Skrevet

Min er 20 mnd og teller 2, 5, 7, 10.

Anonymous poster hash: 777cb...404

Skrevet

Da min jente var 21 mnd kunne hun ikke snakke, og i hvert fall iķke telle!Anonymous poster hash: 0a2af...352

Ikke noen av mine heller.

Anonymous poster hash: 32492...09b

Skrevet

Haha her er guttungen 3 år og teller til 10 i blanda tall. En to tre åtte ti fem :D

Godt å høre at det ikke bare er min gutt på 3 år som ikke teller helt riktig :)

Han teller fint frem til 3,men så sier 5 istedenfor 4.

Etter 5 kan han telle til 10 :)

Skrevet

Min toåring "teller" til 12.

Det vil si - i likhet med de fleste andre på hans alder som "teller" så kan han en regle med tall, og kunne sikkert lurt noen til å tro at han kan telle. Jeg skal ikke drepe gleden din HI, men sannsynligheten er nok til stede for at dette handler mer om tallregler enn om forståelse for mengde ;)

Skrevet (endret)

Godt å høre at det ikke bare er min gutt på 3 år som ikke teller helt riktig :)

Han teller fint frem til 3,men så sier 5 istedenfor 4.

Etter 5 kan han telle til 10 :)

Hehe ikke sant. Stresset mer med å være perfekt som ung mor og ha perfekte barn da. Men nå er jeg lugn og tar ting kommer når det kommer 😀😀 Endret av Gjest
Skrevet

Ingen av mine telte når de var 1 år. Men vi hadde nok ikke veldig fokus på det heller. Nå teller 5åringen så langt han gidder og 3åringen teller til 13.

Anonymous poster hash: d7f9d...470

Skrevet

Når min datter var 20-21 mnd telte hun til 12

Skrevet

Han er 16 mnd og kan telle til 347! :D Nei han kan ikke telle et eneste tall, har ikke prøvd å lære han det ennå men har tenkt på det. Men han kan ca 40 ord, han har babla siden han kom ut av meg, lå å babla på barsel.

Anonymous poster hash: 5e84a...514

Skrevet

Lillesøster her er 24 måneder. Og teller til 10 tror jeg.. Kan noen av de andre tallene også. Men etter 10 blir det bare tull... Elleve og seksten og nitten Osv.. Hun har ikkje skjønt det enda.

Snakker også som en foss sammenlignet med eldre søsken.

Var vel 17 måneder da jeg første gang hørte henne telle og talte da til 6.. Talte leke pengene til storesøster.

Anonymous poster hash: 29a06...165

Skrevet

22 mnd her, "teller" til ti. Hun kan tallene på rams, men hun vet ikke hvor mye ti av noe er. Har utviklet seg veldig språklig den siste tiden, og overrasker stadig med å kunne nye sangteksten bl.a.

Gjest Turid87
Skrevet

19 mnd, teller ikke, men kan tallrekka i riktig rekkefølge opp til 10.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...