Gå til innhold

Barnevernspedagog eller sosionom ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen erfaringer ?

Hva vil dere anbefale og hvorfor ?

Anonymous poster hash: 83d70...ae2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går første året barnevernspedagog, og trives veldig godt med det. For mange år siden ville jeg helst gå sosionom, men det ble aldri sånn og jeg er kjempeglad for at jeg begynte på barnevernspedagog. Mange muligheter, og veldig interessant.

Skrevet

Jeg er sosionom, og jobber i barneverntjenesten. Slik jeg ser det har man flere muligheter for jobb som sosionom enn som bv.ped. Jeg vil kunne få alle jobber en bv.ped kan få, men ikke omvendt.

Jeg har jobbet i Nav, og kan også få jobb på skoler, sykehus, fengsel, forskjellige institusjoner. Og selvfølgelig barnevern.

På mitt team på jobb, er vi 4 sosionomer og 5 bv.ped.

Anonymous poster hash: 50627...2d9

Skrevet

Du har flere muligheter som sosionom ja...

En sosionom får jobb alle steder en bv ped gjør, men ikke omvendt...

Jeg byttet selv under studiet fra bv ped til sosionom (etter ca. 8 mnd). Angrer ikke på det :)

Har også hørt flere arbeidsgivere si at de heller ønsker sosionomer, dette til og med i barneverntjenesten.

Anonymous poster hash: 7875f...6ce
Skrevet

Det er enklere å få jobb innen institusjonsarbeid i barnevernet om man er barnevernspedagog enn sosionom.

Utover det er det enklere å få jobb innen voksentjenester, som NAV, sykehussosionom, rusbehandling etc. som sosionom.

I barneverntjenesten stiller man likt.

Så jeg ville vurdert det opp mot interessefeltet ditt. Jeg valgte barnevernspedagog fordi jeg ikke hadde lyst å jobbe med voksne, men jeg satte meg ikke voldsomt inn i pensum etc. før det valget. Jeg tror jeg kunne likt sosionomstudiet, siden det er mer av f.eks juss der, og som saksbehandler i barneverntjeneste ville det være nyttigere for meg å ha mer kjennskap til bl.a sosialtjenesteloven enn det er å ha kunnskap om aktiviteter som mestringsverktøy i miljøterapeutisk arbeid.

Anonymous poster hash: f44f3...dbf
Skrevet

Jeg er sosionom, og jobber i barneverntjenesten. Slik jeg ser det har man flere muligheter for jobb som sosionom enn som bv.ped. Jeg vil kunne få alle jobber en bv.ped kan få, men ikke omvendt.

Jeg har jobbet i Nav, og kan også få jobb på skoler, sykehus, fengsel, forskjellige institusjoner. Og selvfølgelig barnevern.

Dette kunne vært skrevet av meg! Signerer.

Anonymous poster hash: 9dfc0...eb3

Skrevet

Går første året barnevernspedagog, og trives veldig godt med det. For mange år siden ville jeg helst gå sosionom, men det ble aldri sånn og jeg er kjempeglad for at jeg begynte på barnevernspedagog. Mange muligheter, og veldig interessant.

Er det vanskelig å få jobb ? Er det slik at man uteligger helt å kunne jobbe med voksne hvis man velger bv ped ? Hvis man vil ta master I spes ped eller familebehandling er sosionom eller bv ped best å ha i grunn ?

Lurer også på hvem av utdanningene som er mest terapeutisk rettet ? Har ikke bv ped mer psykologi ?

Skrevet

Du har flere muligheter som sosionom ja...

En sosionom får jobb alle steder en bv ped gjør, men ikke omvendt...

Jeg byttet selv under studiet fra bv ped til sosionom (etter ca. 8 mnd). Angrer ikke på det :)

Har også hørt flere arbeidsgivere si at de heller ønsker sosionomer, dette til og med i barneverntjenesten.

Hva er den største forskjellen på studiene ?

Er arbeidsmarkedet dårlig for sosionomer nå ?

Hvem av utdanningene er best kvalifisert til terapeutisk arbeid ?

Skrevet

Hva har dere i lønn ?:)

Skrevet

Stiller bv pedagoger og sosionomer likt i skolen ?

Tusen Takk for svar :)

Skrevet

Vernepleier! Da har du alle muligheter:-)

Anonymous poster hash: 9a2d5...458

Skrevet

Vernepleier! Da har du alle muligheter:-)

Har lest litt på det også..men ser at mesteparten av stillingene på finn er med utviklingshemmede. Det er nok utrolig spennende , men hvilke andre steder kan man jobbe?

Skrevet

Innenfor psykisk helse, rus, fengsel, barnevern, skole, sykehjem, nav, ++++

Skrevet

Vel, nå er vel ikke vernepleier uten videreutdanning så ettertraktet i NAV, barnevern og sykehjem da...

Anonymous poster hash: fa97a...02b

Skrevet

Okei , hvem av disse utdanningene mener du er mest ettertraktet i skolen ?

Skrevet

Vel, nå er vel ikke vernepleier uten videreutdanning så ettertraktet i NAV, barnevern og sykehjem da...

Anonymous poster hash: fa97a...02b

Det er veldig forskjellig fra kommune til kommune... Jeg synes vernepleierutdannelsen er den bredeste og gir meSt muligheter. Her jeg bor kan man jobbe alle steder hvor barnevernspedagog, sykepleier og sosionom kan jobb. Veldig ettertraktet utdanning, da man har både miljøarbeid og medisinkompetanse

Anonymous poster hash: 6583c...e95

Skrevet

Jeg håper at barnevernstjenesten kvitter seg med både barnevernspedagoger og sosionomer. De bør utellukkende ansette psykologer og jurister, eller pedagoger med master. 

Det er en viktig og alvorlig jobb, der krever litt mer, enn en 3 årig høyskoleutdanning gir forutsetninger for å klare.  

Anonymous poster hash: 90d6d...a4f
Skrevet

Jeg mener sosionomer er mest ettertraktet... Kommer kanskej an på hvor du bor. Trøndelig her.

Du som spør om lønn, kan ikke du opprette en egen tråd? Nysgjerrig jeg og...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...