Gå til innhold

Hvordan ser en typisk dag og uke ut for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hvordan er dagen og uken for deg? Hvor gammel er du? Hva jobber du med? Bor dere i hus eller leilighet? Hvor mange barn og ca alder?

Anonymous poster hash: e98ea...516

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 3 barn på 2, 5 og 9 år. Jobber som sekretær på skole og begynner på jobb mellom 9 og 9.30. Vi står opp i 7tiden. Noen ganger leverer jeg sent og går rett på jobb, andre ganger tidlig og går hjem og rydder litt før jobb.

Ettermiddagene er travle. Til sammen er det fotball 4 dager i uka, så det gjelder å planlegge middager til hele uka.

Det er liten tid til familietid i hverdagen, jeg synes dagene går i ett.

Jeg setter pris på rolige morgener og fri hver skoleferie. Det er gull verdt! :)

Anonymous poster hash: 2ea07...d7a

Skrevet (endret)

Et barn på 2 år. Jobber fra 07.45 - 15.45. 26 år. Bor i hus, men leier
Dagene ser slik ut :

Opp: 04:45. Dusje, spise, drikke kaffe, ut med hund. Kle seg. Går ut 06.45, er i bhg kl 07. Ute av barnehagen 7.05, og må jogge til toget som egentlig er 15 minutter unna som går 7.15. Så er jeg på jobb 7.45.
Jogger fra jobb til toget, så er jeg i barnehagen 16.45. Hjemme igjen 17- 17:15. (de dagene jeg MÅ i butikken er vi ikke hjemme før etter 18, så da får mini middag i vogna :o )
Da er det å lage mat og se barne-tv, så legger vesla seg kl 18.00.
Jeg tar en dusj, rydder,hekler litt, og legger meg rundt 20.30 etter å ha luftet hunden. 

Lørdagene går som regel til å  besøke familie og venner. Søndager er vi på lekeplassen

Endret av Bustetroll
Skrevet

Tre barn i alderen 2-11.

Bor i leilighet.

Mandag til fredag på vanlig jobb, har 100% stilling men jobber vel ca 7 timer daglig fordi jeg er effektiv.

Tre dager på ettermiddag er det treninger for barna, tre kvelder jobber jeg hjemmefra med egen bedrift. Helgene er fri og kos og avslapning.

Anonymous poster hash: 6f606...c10

Skrevet

Dagene ser slik ut :

Opp: 04:45. Dusje, spise, drikke kaffe, ut med hund. Kle seg. Går ut 06.45, er i bhg kl 07. Ute av barnehagen 7.05, og må jogge til toget som egentlig er 15 minutter unna som går 7.15. Så er jeg på jobb 7.45.

Jogger fra jobb til toget, så er jeg i barnehagen 16.45. Hjemme igjen 17- 17:15. (de dagene jeg MÅ i butikken er vi ikke hjemme før etter 18, så da får mini middag i vogna :o )

Jeg tar en dusj, rydder,hekler litt, og legger meg rundt 20.30 etter å ha luftet hunden. 

Lørdagene går som regel til å  besøke familie og venner. Søndager er vi på lekeplassen

Opp 04:45 for å være ute av døra 06:45?? Eller er det da jenta våkner? Jeg står opp 07 hvis jeg må være ute i 8-tida, og skal ordne meg selv og to barn først. Høres ut som du har et slitsomt liv med lite fritid og familietid forresten, hvordan trives du med det?

Anonymous poster hash: aa1db...8e2

Skrevet

Er alene med gutt på to år. Jobber på kontor med svært fleksibel arbeidstid, og kan jobbe kortere dag om jeg vil, for heller å jobbe på kvelden hjemme. Bor, jobber og har bhg i nærheten av hverandre, og bruker derfor veldig lite tid på kjøring til og fra jobb/bhg.

Kan begynne på jobb mellom 7 og 9. Står som regel opp 0630, og fikser meg først. Vekker mini klokka 7. Så er det frokost, og av og til litt lek. Forsøker å levere i bhg rundt om 0745, og så på jobb selv klokka 0800. Henter rett over halv fire. 

På ettermiddagene er vi ute på lekeplassen, på besøk/har besøk eller leker inne.

Synes det er veldig bra å ha fleksibel arbeidstid når jeg er alenemor, og med mulighet for å jobbe på kvelden når mini er i seng.

Anonymous poster hash: fe71f...f2c
Skrevet

Ja hvordan er dagen og uken for deg? Hvor gammel er du? Hva jobber du med? Bor dere i hus eller leilighet? Hvor mange barn og ca alder?

Jeg er 33 år, jobber som lærer, har 3 barn som er 3, 6 og 11 år gamle. Bor i enebolig.

Hverdag:

Står opp 5.45, dusjer, finner fram klær, smører matpakker. Vekker barna kl 6.45. Tannpuss og påkjenning. Jeg reiser med de yngste kl 07.15. Først barnehage 4 km unna, etterpå SFO 2 km unna bhg. Kl 07.40 kjører jeg til jobb 16 km unna skolen. Jobber kl 08.00-15.30 (16.00).

Henter på Sfo, henter i bhg. Er hjemme kl 16.45. Rydder kjøkken etter frokosten, lager middag, hjelper til med lekser samtidig. Vekker kanskje mannen hvis han ikke er våken (kronisk syk)

3 åring ser TV eller leker på kjøkkenet.

Middag kl 17.20-17.30. Rydde kjøkken og vaske matbokser. Støvsuge, sette på klør, brette en maskin klær. Litt tid sammen med barna, hjelpe 11 åring med mer lekser. Kveldsmat kl 19.15. Stell, tannpuss og lese bok på sengekanten. Kl 20.20, litt egentid med 11 åring som legger seg kl 21. 30 min egentid meg selv.

Kl 21.30 forberede undervisning, rette prøver/oppgaver, svare e-post. Kl 23-00. Lese litt på studiene/ besvare oppgaver. Kl 01.30 natta.

Torsdager spiser vi brødmat etter skolen pga treninger, lager middag til kveldsmat.

Fredag er vaskedag, husvask. Studerer på kvelden.

Lørdag er handledag til uka, familiedag. Ser gjerne en film med mannen etter barna har lagt seg.

Søndag er lat dag, kosefrokost, ut på tur, svømmehall, båltenning. Jobber på kvelden fra Ca kl 21- 23(00)

Det var hverdagen oppsummert.

Anonymous poster hash: 0eed1...e9c

Skrevet

Jeg er 33 år, jobber som lærer, har 3 barn som er 3, 6 og 11 år gamle. Bor i enebolig.

Hverdag:

Står opp 5.45, dusjer, finner fram klær, smører matpakker. Vekker barna kl 6.45. Tannpuss og påkjenning. Jeg reiser med de yngste kl 07.15. Først barnehage 4 km unna, etterpå SFO 2 km unna bhg. Kl 07.40 kjører jeg til jobb 16 km unna skolen. Jobber kl 08.00-15.30 (16.00).

Henter på Sfo, henter i bhg. Er hjemme kl 16.45. Rydder kjøkken etter frokosten, lager middag, hjelper til med lekser samtidig. Vekker kanskje mannen hvis han ikke er våken (kronisk syk)

3 åring ser TV eller leker på kjøkkenet.

Middag kl 17.20-17.30. Rydde kjøkken og vaske matbokser. Støvsuge, sette på klør, brette en maskin klær. Litt tid sammen med barna, hjelpe 11 åring med mer lekser. Kveldsmat kl 19.15. Stell, tannpuss og lese bok på sengekanten. Kl 20.20, litt egentid med 11 åring som legger seg kl 21. 30 min egentid meg selv.

Kl 21.30 forberede undervisning, rette prøver/oppgaver, svare e-post. Kl 23-00. Lese litt på studiene/ besvare oppgaver. Kl 01.30 natta.

Torsdager spiser vi brødmat etter skolen pga treninger, lager middag til kveldsmat.

Fredag er vaskedag, husvask. Studerer på kvelden.

Lørdag er handledag til uka, familiedag. Ser gjerne en film med mannen etter barna har lagt seg.

Søndag er lat dag, kosefrokost, ut på tur, svømmehall, båltenning. Jobber på kvelden fra Ca kl 21- 23(00)

Det var hverdagen oppsummert.

Vasker altså etter jobb på fredager :).

Skrevet

2 barn i 1 og 3. Klasse. Hovedomsorg, så har barna alene 73% av tiden og "barnefri" resten.

Jobber 100% og studerer 50%.

Står opp 0645, dusjer, vekker barn som fikser seg selv. Har lagt fram klær til alle kvelden før. Lager frokost barna spiser mens jeg smører matpakker og sjekker at alt er på plass i sekker. Vi er ute av døra 0730. Leverer dem på aks og er på jobb 0750. Har fleksitid, så går fra jobb 15.30. Jobber inn når barna er hos far.

Henter minste, mens eldste går hjem selv, er hjemme rundt 16.

Barna gjør lekser mens jeg lager middag. Ferdig med både lekser og middag innen 17.

Mandager, tirsdager, onsdager og søndager har de ulike aktiviteter. Ellers er det venner på besøk eller de er hos venner.

Barna er i seng før 20.30 og da studerer jeg noen timer før jeg finner fram klær til morgendagen og er i seng innen 23.30.

Vaskemaskiner går vel annenhver dag, husvask skjer på ettermiddagen når ungene driver med sitt.

Handler en gang i uka slik at mat tar lite tid.

Har en kjæreste jeg ser innimellom så godt det lar seg gjøre.

Vi har rutinet og orden og det funker. Elsker livet :)

Anonymous poster hash: 2eab4...16b

Skrevet

2 barn i 1 og 3. Klasse. Hovedomsorg, så har barna alene 73% av tiden og "barnefri" resten.

Jobber 100% og studerer 50%.

Står opp 0645, dusjer, vekker barn som fikser seg selv. Har lagt fram klær til alle kvelden før. Lager frokost barna spiser mens jeg smører matpakker og sjekker at alt er på plass i sekker. Vi er ute av døra 0730. Leverer dem på aks og er på jobb 0750. Har fleksitid, så går fra jobb 15.30. Jobber inn når barna er hos far.

Henter minste, mens eldste går hjem selv, er hjemme rundt 16.

Barna gjør lekser mens jeg lager middag. Ferdig med både lekser og middag innen 17.

Mandager, tirsdager, onsdager og søndager har de ulike aktiviteter. Ellers er det venner på besøk eller de er hos venner.

Barna er i seng før 20.30 og da studerer jeg noen timer før jeg finner fram klær til morgendagen og er i seng innen 23.30.

Vaskemaskiner går vel annenhver dag, husvask skjer på ettermiddagen når ungene driver med sitt.

Handler en gang i uka slik at mat tar lite tid.

Har en kjæreste jeg ser innimellom så godt det lar seg gjøre.

Vi har rutinet og orden og det funker. Elsker livet :)Anonymous poster hash: 2eab4...16b

Glemte alder og bolig.

36 år og bor i 3 etasjers rekkehus

Anonymous poster hash: 2eab4...16b

Skrevet

Å, nå ble jeg litt takknemlig for at jeg er student! Ukene varierer stort, alt etter eksamenstid, forelesesninger, osv. I de travleste ukene, står jeg opp rundt 06.00, vekker lillemann på 1.5 år rundt 06.46, og er i barnehagen 07.30-07.45. Henter da rundt 15.30, og drar hjem (tar ca. 10-20 min alt ettersom jeg kjører bil, tar buss eller går). Middag rundt 16.45. lillemann leker inne frem til 18.00 når kveldsrutinene begynner. han er i seng kl 18.30, og da er det avslapning på sofaen/trimme/rydde litt. 

I rolige uker, har han gjerne en dag fri i uken, og ellers leveres han 09.30 og hentes 14.30-15.00. 

Anonymous poster hash: df9f0...744
Skrevet

Dagene ser slik ut :

Opp 04:45 for å være ute av døra 06:45?? Eller er det da jenta våkner? Jeg står opp 07 hvis jeg må være ute i 8-tida, og skal ordne meg selv og to barn først. Høres ut som du har et slitsomt liv med lite fritid og familietid forresten, hvordan trives du med det?

Anonymous poster hash: aa1db...8e2

Jeg liker å ha tid på morran. Hater å stresse. Dessuten liker jeg den rolige tiden på morgningen , i og med at jeg kun får 45 min med datteren min på kvelden..  Jeg vekker aldri henne da, men hun våkner som regel av min vekkerklokke, og noen ganger sover hun til 6. Min egen familie er jeg ikke så knyttet til så det går helt fint. Men det er hjerteskjærende å være den første som leverer i barnehagen og den siste som henter. Og at jeg bor dumt til, slik at jeg må ta buss til butikken osv. Men skal ikke bo her for alltid, og plutselig en dag har jeg kanskje en mann igjen og :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...