Gå til innhold

Hysteriske damer se her.....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, men hva er vitsen med å ta risikoen? Man MÅ kjøre bil, mens man MÅ IKKE spise salami, det finnes masse annet pålegg man kan bruke, som ikke gir risikoen. Man overlever da bra uten salami, brie, alkohol og røyk/snus i 9 måneder!

Skrevet

Det er jo ikke et argument. Selv om sjansen er liten, så er den til stede. Venninnen min er døv fordi moren fikk toksoplasmose i svangerskapet. Jeg tar ikke den sjansen.



Anonymous poster hash: 20de3...c70
Skrevet

He he hysteriske damer, det er det jeg sier..... det er jo trygt...

 

Anonymous poster hash: f1fa7...268

Skrevet

He he hysteriske damer, det er det jeg sier..... det er jo trygt...

 

Anonymous poster hash: f1fa7...268

 

 

Det er det produsenten sier, selvfølgelig. De er jo opptatt av å selge mest mulig. Produsenten av vaksinen Pandemrix sa også at vaksinen var helt trygg og hadde ingen skumle bivirkninger.

Skrevet

Men det er vel seriøst ikke gravide damer som får bedriften dems til å gå rundt....

 

Anonymous poster hash: f1fa7...268

Skrevet

Men det er vel seriøst ikke gravide damer som får bedriften dems til å gå rundt....

 

Anonymous poster hash: f1fa7...268

 

 

Selvfølgelig ikke, men:

1. Hvis de innrømmer at det kan være en risiko, så er det kanskje andre som er redd for toxoplasma og listeria (som ikke er gravide) som vil kutte ut produktene deres.

2. Hvis de sier at det er trygt, vil flere gravide kjøper produktene deres - ergo mer fortjeneste.

Skrevet

Er ikke nortura tatt flere ganger pga bakterier og dårlig hygiene?

 

Anonymous poster hash: 3322e...8fd

Skrevet

Jada, men hva er vitsen med å ta risikoen? Man MÅ kjøre bil, mens man MÅ IKKE spise salami, det finnes masse annet pålegg man kan bruke, som ikke gir risikoen. Man overlever da bra uten salami, brie, alkohol og røyk/snus i 9 måneder!

Man MÅ ikke kjøre bil, nei. Man kan ta buss og tog.

 

Anonymous poster hash: 39741...288

Skrevet

Er ikke nortura tatt flere ganger pga bakterier og dårlig hygiene? Anonymous poster hash: 3322e...8fd

Ikke minst dyremishandlng?

 

Anonymous poster hash: 39741...288

Skrevet

Alle med hodet skrudd på forholder seg til de anbefalingene som gis. De andre bør jo strengt tatt ikke videreføre genene sine uansett.

Skrevet

 

Jada, men hva er vitsen med å ta risikoen? Man MÅ kjøre bil, mens man MÅ IKKE spise salami, det finnes masse annet pålegg man kan bruke, som ikke gir risikoen. Man overlever da bra uten salami, brie, alkohol og røyk/snus i 9 måneder!

Man MÅ ikke kjøre bil, nei. Man kan ta buss og tog.

 

Anonymous poster hash: 39741...288

 

 

 

Her jeg bor så MÅ man kjøre bil. Hvis man ikke har lyst til å bruke 2,5 time til jobb/butikk/barnehage hver veg. Du vet, ikke alle bor i Oslo, lille venn. Forresten, buss og tog kan også kræsje.

Skrevet

Har ikke trua på det for fem flate øre. Holder meg nok unna dette...

Skrevet

 

Det er jo ikke et argument. Selv om sjansen er liten, så er den til stede. Venninnen min er døv fordi moren fikk toksoplasmose i svangerskapet. Jeg tar ikke den sjansen.

 

Anonymous poster hash: 20de3...c70

 

Og jeg hadde hatt et barn til om jeg ikke hadde blitt smittet med toxoplasmose rett før jeg ble gravid.

Skrevet

Det er da ikke mange år siden de måtte trekke et parti morrpølse fra butikkene, var ikke det pga toksoplasmose?

 

Folk får gjøre som de vil, men skulle jeg få et barn med en eller annen skade så skal jeg vite med 100% sikkerhet at det ikke er min skyld, så jeg følger rådene fra helsemyndighetene (og ikke rådene til produsenten som vel må sies er litt inhabil)

 

Anonymous poster hash: 54b79...3af

Skrevet

Det er da ikke mange år siden de måtte trekke et parti morrpølse fra butikkene, var ikke det pga toksoplasmose?

Folk får gjøre som de vil, men skulle jeg få et barn med en eller annen skade så skal jeg vite med 100% sikkerhet at det ikke er min skyld, så jeg følger rådene fra helsemyndighetene (og ikke rådene til produsenten som vel må sies er litt inhabil) Anonymous poster hash: 54b79...3af

Akkurat den tanken reddet min forstand da jeg mistet babyen min! Jeg VISSTE at jeg hadde gjort alt riktig, ingen alkohol, ingen rusmidler, ingen ost eller spekemat. Tok forlat og vitaminer. Så selv om legene forsikret om at det ikke hadde gjort noen forskjell hva jeg hadde gjort i svangerskapet, var det godt for sjelefreden å vite at jeg hadde fulgt alle anbefalinger.

 

Det koster så utrolig lite å gi avkall på de få tingene noen få måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...