Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 Eller kjenner til tilfeller hvor dette har skjedd? Jeg føler at når bv først går til det skrittet å fjerne barn fra hjemmet er det så graverende forhold at tilbakeføring skjer svært sjelden. Noen som har erfaringer? Anonymous poster hash: 06e0d...fd7
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #2 Skrevet 8. mars 2015 Jobber i bv.tjenesten og det skjer at barn blir tilbakeført. Tilbakeføring er nesten alltid målet og mange foreldre tar grep, endrer seg, avruser seg, går i terapi etc. og rydder opp. Når ting er på plass i hjemmet kan barna tilbakeføres, dersom det er barnets beste. Anonymous poster hash: d55d7...fd4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #3 Skrevet 8. mars 2015 Neida, tilbakeføring skjer stadig.. 😊 Vi hadde en jente hos oss fra hun var tre til hun akkurat hadde fylt tolv.. Jeg skal ikke si at det ikke var krevende, men vi måtte bare fokusere på alt det fine vi hadde hatt med henne i de årene hun bodde hos oss, og på det vi har betydd for henne.. Vi ble etter en stund besøkshjem for henne og har ikke fått nye fosterbarn blant annet fordi jeg ser for meg at vi kan få muligheten til å følge henne opp igjen når hun blir eldre.. feks ved at hun bor i utleiehybelen vår eller på andre måter.. Anonymous poster hash: fc954...158
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #5 Skrevet 8. mars 2015 Neida, tilbakeføring skjer stadig.. Vi hadde en jente hos oss fra hun var tre til hun akkurat hadde fylt tolv.. Jeg skal ikke si at det ikke var krevende, men vi måtte bare fokusere på alt det fine vi hadde hatt med henne i de årene hun bodde hos oss, og på det vi har betydd for henne.. Vi ble etter en stund besøkshjem for henne og har ikke fått nye fosterbarn blant annet fordi jeg ser for meg at vi kan få muligheten til å følge henne opp igjen når hun blir eldre.. feks ved at hun bor i utleiehybelen vår eller på andre måter.. Anonymous poster hash: fc954...158 Uff, jeg kan ikke helt se at det er til barnets beste å flytte tilbake til foreldrene, når det har hatt et annet hjem i 9 år. Barnet har jo knyttet seg til den nye familien og nærmiljøet Anonymous poster hash: 65235...a69
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #6 Skrevet 8. mars 2015 Neida, tilbakeføring skjer stadig.. Vi hadde en jente hos oss fra hun var tre til hun akkurat hadde fylt tolv.. Jeg skal ikke si at det ikke var krevende, men vi måtte bare fokusere på alt det fine vi hadde hatt med henne i de årene hun bodde hos oss, og på det vi har betydd for henne.. Vi ble etter en stund besøkshjem for henne og har ikke fått nye fosterbarn blant annet fordi jeg ser for meg at vi kan få muligheten til å følge henne opp igjen når hun blir eldre.. feks ved at hun bor i utleiehybelen vår eller på andre måter.. Anonymous poster hash: fc954...158 Uff, jeg kan ikke helt se at det er til barnets beste å flytte tilbake til foreldrene, når det har hatt et annet hjem i 9 år. Barnet har jo knyttet seg til den nye familien og nærmiljøet Anonymous poster hash: 65235...a69 Jeg har vært fosterbarn, og biologisk familie vil ALLTID bety "mer" enn fosterforeldrene. Selv når foreldrene ikke er gode foreldre. Barn er barn, og hadde moren min skjerpet seg så jeg kunne flyttet hjem hadde jeg vært i himmelen. Så det er nok ikke sånn for alle, at de heller vil bli boende hos fosterfamilien. Anonymous poster hash: e7e46...1dc
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #7 Skrevet 8. mars 2015 Neida, tilbakeføring skjer stadig.. Vi hadde en jente hos oss fra hun var tre til hun akkurat hadde fylt tolv.. Jeg skal ikke si at det ikke var krevende, men vi måtte bare fokusere på alt det fine vi hadde hatt med henne i de årene hun bodde hos oss, og på det vi har betydd for henne.. Vi ble etter en stund besøkshjem for henne og har ikke fått nye fosterbarn blant annet fordi jeg ser for meg at vi kan få muligheten til å følge henne opp igjen når hun blir eldre.. feks ved at hun bor i utleiehybelen vår eller på andre måter.. Anonymous poster hash: fc954...158 Uff, jeg kan ikke helt se at det er til barnets beste å flytte tilbake til foreldrene, når det har hatt et annet hjem i 9 år. Barnet har jo knyttet seg til den nye familien og nærmiljøet Anonymous poster hash: 65235...a69 Jeg har vært fosterbarn, og biologisk familie vil ALLTID bety "mer" enn fosterforeldrene. Selv når foreldrene ikke er gode foreldre. Barn er barn, og hadde moren min skjerpet seg så jeg kunne flyttet hjem hadde jeg vært i himmelen. Så det er nok ikke sånn for alle, at de heller vil bli boende hos fosterfamilien. Anonymous poster hash: e7e46...1dc Hvor gammel var du da du flyttet i fosterhjem? Det er ganske stor forskjell på å være ett og fem år f.eks. Anonymous poster hash: 79239...360
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #8 Skrevet 8. mars 2015 Neida, tilbakeføring skjer stadig.. Vi hadde en jente hos oss fra hun var tre til hun akkurat hadde fylt tolv.. Jeg skal ikke si at det ikke var krevende, men vi måtte bare fokusere på alt det fine vi hadde hatt med henne i de årene hun bodde hos oss, og på det vi har betydd for henne.. Vi ble etter en stund besøkshjem for henne og har ikke fått nye fosterbarn blant annet fordi jeg ser for meg at vi kan få muligheten til å følge henne opp igjen når hun blir eldre.. feks ved at hun bor i utleiehybelen vår eller på andre måter.. Anonymous poster hash: fc954...158 Uff, jeg kan ikke helt se at det er til barnets beste å flytte tilbake til foreldrene, når det har hatt et annet hjem i 9 år. Barnet har jo knyttet seg til den nye familien og nærmiljøet Anonymous poster hash: 65235...a69 Jeg har vært fosterbarn, og biologisk familie vil ALLTID bety "mer" enn fosterforeldrene. Selv når foreldrene ikke er gode foreldre. Barn er barn, og hadde moren min skjerpet seg så jeg kunne flyttet hjem hadde jeg vært i himmelen. Så det er nok ikke sånn for alle, at de heller vil bli boende hos fosterfamilien. Anonymous poster hash: e7e46...1dc Hvor gammel var du da du flyttet i fosterhjem? Det er ganske stor forskjell på å være ett og fem år f.eks. Anonymous poster hash: 79239...360 Selvsagt. Jeg var 8. Anonymous poster hash: e7e46...1dc
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #9 Skrevet 8. mars 2015 Eller kjenner til tilfeller hvor dette har skjedd? Jeg føler at når bv først går til det skrittet å fjerne barn fra hjemmet er det så graverende forhold at tilbakeføring skjer svært sjelden. Noen som har erfaringer? Anonymous poster hash: 06e0d...fd7 Det er mange forskjellige grunner til at barn tas ut av sitt biologiske hjem, og det trenger ikke nødvendigvis være så "graverende" forhold som du sikter til. Fosterhjem er dessuten hovedsaklig midlertidig, og barna skal etter rett tilbakeføres til foreldre når det er mulig. Å være fosterhjem er ikke det samme som, eller tilnærmet lik, adopsjon, slik folk later å tro her inne idag. Hvis du vurderer å bli fosterhjem fordi du ønsker deg barn, og vil at et fosterbarn skal ta den rollen, så er det helt feil grunnlag, og du kan bare glemme det nå med engang. Det er ikke slik det fungerer. Ja, du skal være glad i, og inkludere et fosterbarn på lik linje med egne barn, men et fosterbarn er ikke ditt barn. Var selv fosterbarn, og ble tilbakeført, og hentet, for så å bli tilbakeført igjen, og det er slik det pleier gå i de saker jeg kjenner til. Anonymous poster hash: 70d8b...241
MissZanta Skrevet 8. mars 2015 #10 Skrevet 8. mars 2015 Jeg er fosterbarn. Fra 5-14. Ble ført tll ale til mine biologiske foreldre uten at jeg seøv ønsket det. Største feilen barnevernet gjorde
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #11 Skrevet 8. mars 2015 Det skjer en endring i barnevernfaget over de siste årene, som blant annet gir seg utslag i at barn sjeldnere blir tilbakeført etter at de har fått en tilknytning til fosterhjemmet, at barn har mindre samvær enn før om samværet ikke er til det beste for barnet og lignende. Heldigvis er det i større grad fokus på å gi barnet trygghet og stabilitet i oppveksten, og mindre fokus på hva biologiske foreldre ønsker. Hilsen barnevernsansatt Anonymous poster hash: e24a3...95d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå