Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 Jeg vet det er en del som trener en del her inne. Kanskje noen vil komme med noen synspunkter. For ca en mnd siden fikk jeg influensa. Var helt håne en uke og ganske dårlig en uke før det begynte å gå langsomt over. Jeg er fortsatt ikke 100%, men føler meg ikke syk lengre, bare litt i dårlig form og hoster litt innimellom. I dag forsøkte jeg meg på min første løpetur. Kroppen føltes ganske ok selv om jeg måtte løpe veldig sakte og jeg fikk et par skikkelige hostekuler, men pulsen tok helt av. Den kom opp i over 95% av makspuls ved rolig jogging i flatt tereng. Når jeg er i form ville den muligens ligget på rundt 65-70% ved samme tempo og tereng. Det rare er at det ikke føltes så ille. Jeg kunne fortsatt snakke sammenhengende. Det kan jeg definitivt ikke til vanlig med den pulsen. Jeg følte meg heller ikke voldsomt sliten og kroppen føles helt ok ut nå etterpå. Det eneste jeg merker er en svak følelse av blodsmak under tunga. Noen som vet hvorfor hjertet oppfører seg sån og kan det være farlig eller er det bare å overse? Hadde jeg ikke løpt med pulsklokke ville jeg aldri gjettet at pulsen var så høy. Anonymous poster hash: 14790...996
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #2 Skrevet 8. mars 2015 Etter en såpass kraftig runde sykdom tror jeg ville ha begynt med et par-tre raske gåturer før jeg prøvde meg på jogging. Jeg tror ikke det er farlig (kan jo ikke vite det da jeg ikke er lege), men jeg ville likevel brukt litt tid på å komme i form. Men at hjertet blir litt sjokkert etter å ha vært i ro såpass lenge er nok ikke så rart :-) Anonymous poster hash: 772c6...f38
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #3 Skrevet 8. mars 2015 Etter en såpass kraftig runde sykdom tror jeg ville ha begynt med et par-tre raske gåturer før jeg prøvde meg på jogging. Jeg tror ikke det er farlig (kan jo ikke vite det da jeg ikke er lege), men jeg ville likevel brukt litt tid på å komme i form. Men at hjertet blir litt sjokkert etter å ha vært i ro såpass lenge er nok ikke så rart :-) Anonymous poster hash: 772c6...f38 Jeg har vært ute på noen slike gåturer, men da uten pulsklokke. Jeg aner derfor ikke om jeg fikk veldig høy puls da. Anonymous poster hash: 14790...996
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #4 Skrevet 8. mars 2015 Ikke unormalt at pulsen er en del høyere etter trenings pause og spesielt pga av sykdom, når du kommer ordentlig i gang igjen vil du se at den normaliseres... Anonymous poster hash: ba112...744
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #5 Skrevet 8. mars 2015 Ikke unormalt at pulsen er en del høyere etter trenings pause og spesielt pga av sykdom, når du kommer ordentlig i gang igjen vil du se at den normaliseres...Anonymous poster hash: ba112...744 Håper det for dette synes jeg ble skummelt høyt Anonymous poster hash: 14790...996
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #6 Skrevet 8. mars 2015 Ikke unormalt at pulsen er en del høyere etter trenings pause og spesielt pga av sykdom, når du kommer ordentlig i gang igjen vil du se at den normaliseres...Anonymous poster hash: ba112...744 Håper det for dette synes jeg ble skummelt høyt Anonymous poster hash: 14790...996 Sikker på at pulsklokka virket som den skulle da? Har selv hatt intervallpuls etter treningsavbrudd og sykdom, kanskje ikke så høyt men..... Hender klokka klikker som å ligge på 102% av max liksom😛 men du må jo bare ut å jogge igjen så ser du om den har sunket... Anonymous poster hash: ba112...744
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #7 Skrevet 8. mars 2015 Ikke unormalt at pulsen er en del høyere etter trenings pause og spesielt pga av sykdom, når du kommer ordentlig i gang igjen vil du se at den normaliseres...Anonymous poster hash: ba112...744 Håper det for dette synes jeg ble skummelt høyt Anonymous poster hash: 14790...996 Sikker på at pulsklokka virket som den skulle da? Har selv hatt intervallpuls etter treningsavbrudd og sykdom, kanskje ikke så høyt men..... Hender klokka klikker som å ligge på 102% av max liksom men du må jo bare ut å jogge igjen så ser du om den har sunket...Anonymous poster hash: ba112...744 Ja, jeg er ganske sikker på at pulsklokka fungerer. Jeg løp sammen med en venninne og byttet klokke med henne for å sjekke. Samme utslag på begge klokkeren. Jevnt veldig høy puls på bare litt anstrengelse men normal puls før og etter trening. Anonymous poster hash: 14790...996
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2015 #8 Skrevet 8. mars 2015 Lurer litt på det samme.. Vært helt slått ut av sykdom i over to uker, og nå blir jeg andpusten bare av å gå opp en trapp:( har så lyst til å begynne å trene igjen, men vet ikke om kroppen tåler det? Anonymous poster hash: 5cb55...310
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå